×
×

جمشید مشایخی هنرش را با مردم روزگارش صیقل داد

  • کد نوشته: 243647
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • جمشید مشایخی هنرش را با مردم روزگارش صیقل داد

  • جمشید مشایخی هنرش را با مردم روزگارش صیقل دادسرپرست فرهنگستان هنر با انتشارمتنی درگذشت استاد جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان را تسلیت گفت.

    به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان درگذشت استاد جمشید مشایخی هنرمند فقید عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفتند.

    متن پیام تسلیت ایشان به این شرح است:

    «اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ راجِعُون

    مرد خردمند هنرپیشه را / عمر دو بایست در این روزگار

    تا به یکی تجربه اندوختن / با دگری تجربه بردن به کار

    بی گمان استاد جمشید مشایخی که مصداق بارز این شعر سعدی است، هماره عمر بر سر تجربه اندوزی و آموختن فن و هنر بازیگری گذارد و تجربیات در این عرصه را دوباره به کار گرفت و گوهر هنر وجود خود را با صیقل روزگار و مردم، خوش آب و رنگ ساخت و همین امر وی را از بزرگان و سر آمدان هنر این مرز و بوم گرداند.

    استاد جمشید مشایخی در طول عمر با برکت خود در سینمای ایران، همواره هنرپیشه‌ای پرتوان، مسلط به حرفه پرفراز و نشیب بازیگری و متکی به ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های کهن این مرز و بوم بوده است. در سالیان متمادی بازیگری وی در سینما و تلویزیون، حفظ اخلاق و شرافت انسانی و معنویت و جوانمردی از اصول بارز نگاه هنری ایشان بود. چه سخت بود همچون جمشید مشایخی، دهه‌ها بر تارک بلند هنر و سینمای ایران ایستادن و چه خوش ایستادن. تاریخ هنرهای نمایشی ایران همواره بازی‌های درخشان این هنرمند گرانمایه را به یاد خواهد سپرد و از آن به عنوان برگی درخشان در کتاب هنر سینمای ایران یاد خواهد کرد.

    فرهنگستان هنر و گروه تخصصی سینمای فرهنگستان فقدان این هنرمند گرانمایه را به مردم هنر پرور ایران زمین، جامعه هنری و همچنین خانواده محترم ایشان و به خصوص فرزند هنرمندش استاد نادر مشایخی تسلیت گفته و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسألت می‌نماید. روحش قرین رحمت الهی، و یادش گرامی باد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=243647
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *