×
×

خواننده زن پیشکسوت

  • کد نوشته: 2435
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • حقوق هنرمندان در موسسه‌های خیریه‌ای که به نام نیکوکاری فعالیت می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود و هنرمندان برای گرفتن حقوق خود باید به دادگاه مراجعه کنند. هنگامه اخوان(خواننده زن پیشکسوت) که دل پری از عملکرد موسسات خیریه دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: کار نیاز به هیاهو ندارد اما بسیاری افراد به نام نیکوکاری و […]

  • http://www.ilna.ir/uploads/1389-5-27/21.jpgحقوق هنرمندان در موسسه‌های خیریه‌ای که به نام نیکوکاری فعالیت می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود و هنرمندان برای گرفتن حقوق خود باید به دادگاه مراجعه کنند.
    هنگامه اخوان(خواننده زن پیشکسوت) که دل پری از عملکرد موسسات خیریه دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: کار نیاز به هیاهو ندارد اما بسیاری افراد به نام نیکوکاری و کمک به نیازمندان؛ از هنرمندان سوء‌استفاده می‌کنند.
    وی افزود: متاسفانه بسیاری از موسسه‌ها به اسم خیریه، به برگزاری کنسرت و فروش بلیت با قیمت گران اقدام می‌کنند؛ این درحالی است که اغلب این موسسات با هنرمندان قرارداد نمی‌بندند و درصورت عقد قرارداد به‌گونه‌ای با هنرمندان حساب و کتاب می‌کنند که برای هنرمند هیچ نفع مالی ندارد.
    وی با اشاره به اینکه آذرماه با گروه بهار در تالار وحدت به صحنه می‌رود، خاطرنشان کرد: قطعات این کنسرت که ویژه بانوان است، همگی جدید هستند.
    این خواننده خواستار رسیدگی به وضعیت و قیمت سالن‌های موسیقی شد و اظهار داشت: اغلب هنردوستان و مخاطبان موسیقی را طبقه‌ای تشکیل می‌دهند که درآمد بالایی ندارند اما با موسیقی ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند.
    وی ادامه داد: متاسفانه با روند چشم و هم‌چشمی که دامن موسیقی را هم گرفته است، قیمت بلیت کنسرت‌ها به حدی گران شده که مخاطبان موسیقی را فقط تعدادی افراد خاص تشکیل می‌دهند و به شمار آنها افزوده نمی‌شود.
    به گفته اخوان، در تمام دنیا به کار فرهنگی سوبسید داده می‌شود.
    او یادآور شد: باید متولیان فرهنگی کشور به فکر موسیقی ایرانی که بخش اعظمی از حافظه تاریخی و میراث ما را تشکیل می‌دهد، باشند. متاسفانه امروز به جای کار فرهنگی؛ دلال‌بازی در اولویت قرار گرفته است و هرچه آدم‌ها از فرهنگ به دور باشند، ارج و قرب بیشتری هم دارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=2435
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *