×
×

کنسرت گروه فردوسی در جشنواره تاریخی کارتاژ تونس برگزار شد

  • کد نوشته: 2408
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • احساس موسیقایی اعضای گروه فردوسی در جشنواره تاریخی کارتاژ تونس به خوبی برانگیخته و قطعات موسیقی بر اساس شعر مولانا و اشعار حماسی شاهنامه اجرا شد. شهرام ناظری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : برنامه ما به اتفاق یک گروه موسیقی از سمرقند به خوانندگی خانم “مناجیک یوتشیفا” که از سرشناس […]

  • احساس موسیقایی اعضای گروه فردوسی در جشنواره تاریخی کارتاژ تونس به خوبی برانگیخته و قطعات موسیقی بر اساس شعر مولانا و اشعار حماسی شاهنامه اجرا شد.

    شهرام ناظری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : برنامه ما به اتفاق یک گروه موسیقی از سمرقند به خوانندگی خانم “مناجیک یوتشیفا” که از سرشناس ترین خوانندگان سمرقند است بنا به دعوت کشور تونس و از سوی آکادمی کارتاژ در یک شب (۱۰ آگوست) برگزار شد.

    ناظری در ادامه و در توضیح برنامه اجرا شده در این جشنواره که در تالار”تئاتر آنتیک”برگزار شده است گفت: در این جشنواره که گروههای موسیقی دهها کشور از سراسر جهان حضور داشتند من به اتفاق گروه “فردوسی” در دو بخش به اجرای برنامه پرداختیم.

    این خواننده موسیقی ایرانی در توضیح قطعات اجرا شده گفت: در این جشنواره برای اولین بار قطعاتی از موسیقی مقامی بر اساس اشعار شاهنامه (داستان ضحاک و کاوه آهنگر) را اجرا و در بخش بعدی قطعاتی را بر اساس اشعار مولانا ارائه کردیم.

    ناظری در پایان با اشاره به حضور سفیرایران در بین مخاطبان گفت: حضورآقای موید در شب اجرای گروه فردوسی قابل تشکر است و این حضور نشاندهنده توجه و علاقه ایشان به فرهنگ و هنر ایرانی است . البته باید ذکر کنم که آقای موید از دوستان و آشنایان قبلی من بوده و هستند .

    در کنسرت گروه فردوسی در تونس که ششمین برنامه رسمی از پروژه شاهنامه خوانی ناظری در خارج از کشور محسوب می شود فرید الهامی( آهنگساز) و نوازنده تنبور، سعید نایب محمدی عود، محمد جابری دف، صابر نظرگاهی دیوان و یونس پاکنژاد کمانچه مقامی نواختند و قطعات با تدوین ناظری ارائه شد.
    https://musiceiranian.ir/?p=2408
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *