×
×

تقدیر از عباس خوشدل و معرفی برگزیدگان کتاب سال خانه موسیقی

  • کد نوشته: 24010
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • جشن موسیقی که قرار بود روز ۱۷ مهرماه ابتدا در برج میلاد و در ادامه در تالار وحدت تهران برگزار شود، در آخرین لحظات به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از سوی خانه موسیقی لغو شد. بر این اساس جلسه ماهانه شورای عالی موسیقی عصر روز گذشته به محلی برای گرفتن جشن موسیقی تبدیل شد و […]

    تقدیر از عباس خوشدل و معرفی برگزیدگان کتاب سال خانه موسیقی
  • جشن موسیقی که قرار بود روز ۱۷ مهرماه ابتدا در برج میلاد و در ادامه در تالار وحدت تهران برگزار شود، در آخرین لحظات به دلیل نداشتن مجوزهای لازم از سوی خانه موسیقی لغو شد.

    بر این اساس جلسه ماهانه شورای عالی موسیقی عصر روز گذشته به محلی برای گرفتن جشن موسیقی تبدیل شد و اساتید موسیقی همچون داوود گنجه ای، همایون خرم، اعضای هیات مدیره خانه موسیقی و محمدرضا شجریان در این جشن ناخواسته شرکت کردند.

    در این مراسم محمد سریر با اشاره به این مطلب که امروز برای یک نشست دو گانه در کنار یکدیگر جمع شدیم، گفت: امشب در واقع هم نشست ماهانه خانه موسیقی است که به رسم آن یکشنبه آخر هر ماه دور یکدیگر جمع می‌شویم و هم به گونه‌ای برگزاری جشن سالیانه ما است.

    سریر خاطرنشان کرد: سیزدهمین جشن خانه موسیقی امسال برگزار نشد اما امشب در یک مراسم جمع و جورتر دور هم جمع‌ شده‌ایم.

    سریر یادآور شد: برگزاری جشن‌های سالیانه خانه موسیقی هدفش تنها کنسرت و اجرا شدن موسیقی نیست، چرا که این برنامه‌ها به اندازه کافی در طول سال انجام می‌شوند بلکه این جشن ایستگاهی است که توسط آن گذشته را دوره کنیم و ببینیم در آینده چه باید کرد باید متوجه شویم که چقدر برای عزت هنرمندان قدم برداشته‌ایم.

    رئیس هیات مدیره خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنان خود به علت برگزار نشدن این جشن اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این جشن حاشیه‌هایی پیش آمد که با خود فکر کردیم بهتر است اصلا برگزار نشود و کاری که درست‌تر است انجام دهیم. بنده معتقدم که برگزاری این چنینی جشن استمرار و تاثیر بیشتری دارد.

    سریر با اشاره به این مطلب که: مهمترین دستاورد ما همین دیدارها است که قلب‌های ما را به یکدیگر نزدیک می‌کند، گفت: حضور در کنار یکدیگر صفا و صمیمیت را بیشتر می‌کند. خانه موسیقی دارای شأن و مرتبت است و امیدوارم دیدارهایمان روز به روز بیشتر شود.

    بر اساس گزارش خبرنگار پانا، در ادامه این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به برگزار نشدن جشن موسیقی گفت: جشن خانه موسیقی امسال زودتر از سال‌های گذشته کلید خورد و دوستان زیادی در خانه موسیقی تلاش کردند اما متاسفانه این جشن برگزار نشد.

    نوربخش یادآور شد: متاسفانه سیزدهمین جشن خانه موسیقی برگزار نشد اما در راستای آن نمایشگاهی برگزار کردیم و سعی داشتیم اوضاع نشر موسیقی را از این وضعیت برهانیم، چرا که نشر موسیقی در کشور ورشکسته است و همین شرکت‌هایی که مانده‌اند عشق و انگیزه آنها را سرپا نگه داشته است. تلاش کردیم که نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری در تقویم حافظه مردم ثبت شود و افراد زیادی برای آن زحمت کشیدند.

    وی به دلایل برگزار نشدن جشن موسیقی اشاره کرد و افزود: مدتی به جشن مانده بود، احساس کردم افرادی که دوستدار موسیقی نیستند شروع به شایعه سازی کردند که سرانجام این شایعه‌ها جشن‌ ما را لغو کرد. باید بگویم تمام شایعات پیرو جشن خانه موسیقی بی‌اساس بود و ما از همان زمانی که شایعات را شنیدیم حدس زدیم که جشن امسال برگزار نمی‌شود.

    در ادامه این مراسم کلیپی با عنوان «یادی از گذشتگان» پخش شد که در این کلیپ از افرادی چون خسرو رحیمیان،‌ جلال ذوالفنون،‌ حسین سمندری‌، موسی بلوچ،‌ فریدون پوررضا،‌ حسن کسایی‌ و… یاد شد.

    در ادامه مصطفی کمال پورتراب، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض هیات داوران بخش کتاب از برگزیدگان کتاب سال موسیقی تقدیر کردند، در بخش ترجمه عبدالله انوار مقام نخست را کسب کرد و این بخش دارای مقام دوم و سوم نبود.

    همچنین در بخش پژوهش محمد عبدلی‌ و انسیه تبریزی مقام نخست را کسب کردند و اصل‌الدین زامف و جهانگیر دانای علمی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.

    در بخش آموزش داریوش صفوت رتبه اول را کسب کرد،‌ اشکان غفوری و منصور نریمان حائز رتبه دوم شدند و فاطمه ملکی و فرزین تهرانیان سوم شدند.

    در ادامه این مراسم محمدرضا شجریان،‌ فریدون شهبازیان و داوود گنجه‌ای روی صحنه حاضر شدند و از عباس خوشدل به عنوان یکی از آهنگسازان فعال تقدیر کردند.

    در پایان این مراسم نیز اجرای موسیقی با تار سهیل حکمت آرا و به خوانندگی وحید تاج انجام شد.

    یادآور می شود، در این مراسم هنرمندان موسیقی همچون همایون خرم‌، محمد رضا شجریان، اعضای هیات مدیره خانه موسیقی ،  بیژن بیژنی،‌ هنگامه اخوان‌، میلاد کیایی‌، رضا مهدوی،‌ داوود پیرنیاکان‌، حسین علیشاپور،‌ فاضل جمشیدی‌ و… حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=24010
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *