×
×

اجرای پروژه اُپراهای عروسکی در سال ۹۸/ اجرای «اُپرای حافظ» با صدای ۲ خواننده

  • کد نوشته: 239333
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران عنوان کرد: سال جدید را سال شاعران نامگذاری کردیم و تصمیم داریم در زادروز هر شاعر، چند اُپرای عروسکی به نام او اجرا کنیم.

    اجرای پروژه اُپراهای عروسکی در سال ۹۸/ اجرای «اُپرای حافظ» با صدای ۲ خواننده
  • بهروز غریب‌پور

    بهروز غریب‌پور

    سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران عنوان کرد: سال جدید را سال شاعران نامگذاری کردیم و تصمیم داریم در زادروز هر شاعر، چند اُپرای عروسکی به نام او اجرا کنیم.

    بهروز غریب‌پور سرپرست گروه آران و خالق اپراهای عروسکی که این روزها «اپرای عروسکی عشق» را روی صحنه دارد، به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: قرار بر این بود که اپرای عشق سال جدید در نیشابور اجرا برود که متأسفانه پس از یک سال و نیم مذاکره به نتیجه نرسید.

    وی با اشاره به اینکه اجرای سال ۹۷ اپرای عشق، امشب به پایان می‌رسد، افزود: به دلیل درخواست و استقبال زیاد مردم از ۲۵ فروردین ماه این اپرا به مدت ۱۰ تا ۱۲ شب به اجرا خواهد رسید.

    غریب‌پور درباره اجراهای سال آتی گروه آران عنوان کرد: اپرای خیام قرار است بعد از تعطیلات نوروز از سوی یک جشنواره معتبر اروپایی به نمایندگی از نمایش‌های ایرانی در رومانی اجرا داشته باشد. این برنامه دو تا سه اجرا در این کشور خواهد داشت و به احتمال زیاد خرداد ماه این سفر انجام می‌شود.

    وی در ادامه افزود: گروه ما سرنوشت عجیبی دارد، با اینکه متقاضی اجرا زیاد دارد اما پای مسائل اقتصادی که به میان می‌آید، به دلیل تعداد زیاد افراد و حجم تجهیزات که از یک ماه زودتر می‌بایست تدارک دیده شود، خیلی وقت‌ها کارها لغو می‌شود یا به تعویق می‌افتد؛ به همین دلیل هم نمی‌توان خیلی راحت تا زمانی که سفر انجام نشده است، برنامه‌ها را اعلام کرد.

    غریب‌پور درباره دیگر برنامه‌هایشان برای سال جدید گفت: برای سال جدید سعی کردیم فهرستی از شاعران و زادروزشان تهیه کنیم و سال ۹۸ را سال شاعران برای تاریخ فرهنگی ایران در نظر بگیریم، به همین دلیل متناسب با زادروز هر شاعر بلند آوازه ایرانی چون فردوسی، خیام، سعدی،‌ مولوی و عطار قصد داریم اپراهایی ویژه خودشان را به اجرا ببریم.

    وی در ادامه گفت:‌ چنین برنامه‌ای همیشه در آرزوهای من بوده است و مطمئنم مورد اقبال مردم هم قرار می‌گیرد. البته برای اُپرای حافظ قصد داریم ۲ نسخه یکی با صدای علیرضا قربانی و دیگری محمد معتمدی با آهنگسازی امیر پورخلجی و بهزاد عبدی اجرا کنیم.

    غریب بور با تأکید بر اینکه اگر تهیه کننده پیداکنند، اپرای نظامی گنجوی را هم در سال جدید به اجرا می‌برند، گفت: ما الان لیلی و مجنون را داریم اما به زبان ترکی آذری است، امیدوار هستم که شرایطی فراهم شود یکی از آثار نظامی را هم به صحنه ببریم.

    وی درباره تولید اپراهای جدید هم گفت: تصمیم داریم اپرایی هم براساس زندگی خواجوی کرمانی اجرا کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=239333
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *