×
×

آلبوم «وَ» از امیر فرهنگ اسکندری منتشر شد

  • کد نوشته: 235619
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۵ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • آلبوم «وَ»، به عنوان اولین اثر رسمی و مستقل امیر فرهنگ اسکندری، اهنگساز و نوازنده عود تولید شده که شامل ۱۲ قطعه موسیقیِ بی کلام است.

    آلبوم «وَ» از امیر فرهنگ اسکندری منتشر شد
  • آلبوم «وَ» ساخته امیرفرهنگ اسکندری، از سوی مرکز موسیقی رها منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «وَ»، به عنوان اولین اثر رسمی و مستقل امیر فرهنگ اسکندری، اهنگساز و نوازنده عود، تولید شده که شامل ۱۲ قطعه به عناوین «اشک و آه»، «هفت نگاه»، «بداهه نوازی در همایون»، «در جستجوی آن»، «گلبرگ»، «بداهه نوازی در شور»، «سرور»، «وداع با آینه»، «سرمست»، «چرخش سایه ها»، نبداهه نوازی در نوا» و «نواهای خاموش» می باشد.

    این آلبوم که دو نوازی عود و سازهای کوبه‌ای است؛ از کیفیت بالایی در ساخت، اجرا و تولید برخوردار است. اسکندری و  زکریا یوسفی، در یک هنرنمایی دو نفره، اثری منحصر بفرد را با ریتم هایی سریع و پاساژهایی ویژه ارائه کرده اند.

    این اثر بی‌کلام است و از مهمترین رکن‌های آن ریتم‌های تند و سریعی است که در قطعات از آنها استفاده شده‌اند. امیرفرهنگ از مضراب‌هایی شفاف برخوردار است و پاساژهای بلند و سریعی در جملاتش استفاده می‌کند. فواصل و مدهای استفاده شده، بیشتر به موسیقی عثمانی و عربی تمایل دارند و در بعضی قسمت‌ها نیز فضای کار به موسیقی فلامنکو نزدیک می‌شود. «وَ» را می‌توان یک موسیقی تلفیقی با طراوت با پایه‌هایی ایرانی دانست.

    شایان ذکر است که آلبوم بی کلام «وَ» به آهنگسازی امیرفرهنگ اسکندر، توسط مرکز موسیقی رها راهی بازار شد و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=235619
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *