×
×

با آهنگسازی جواد بطحایی و خوانندگی پوریا اخواص

  • کد نوشته: 23493
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۱
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «یاد بی برگی» با آهنگسازی جواد بطحایی و خوانندگی پوریا اخواص از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار موسیقی کشور شد.

    با آهنگسازی جواد بطحایی و خوانندگی پوریا اخواص
  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم موسیقی «یاد بی برگی» با آهنگسازی جواد بطحایی و خوانندگی پوریا اخواص از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار موسیقی کشور شد.

    این آلبوم شامل ۷ قطعه با عنوانهای «به یاد دوست»، «اشک من» آواز با سنتور و براساس شعری از زنده یاد نوذر پرنگ، تصنیف «ای صنم» با شعری از هوشنگ ابتهاج (سایه)، «راجه با سنتور»، «چهارمضراب رقص مضراب»، «راجه با سنتور و تار» براساس شعری از سایه و تصنیف «ساقیا» براساس شعری از مولانا است.

    جواد بطحایی آهنگساز این اثر در یادداشتی کوتاه درباره خواننده «یاد بی برگی» گفته است: «پوریا اخواص جوانی است با صدای خاص و تاثیر شعر را می شناسد. کلام را خوب ادا می کند، کمانچه می نوازد و موسیقی را می فهمد، دقت و تلاش و مسئولیت پذیری اش درانجام این امرستودنی است. امید که همواره ظرایف خوانندگی را ببیند و بشناسد و به زبیایی بیان کند.»

    بطحایی را هم اهل موسیقی با صدای شیرین و آرامش بخش سنتورش می شناسند. او با تک نوازی هایش شناخته شده است ولی وجه آهنگسازی او کمتر شناخته شده و گذشته از چند قطعه بی کلام (که گاه برای سنتور و گاه برای سنتور وارکستر تنظیم شده است)، تمایل او به موسیقی با کلام درقالب تصنیف است. بطحایی با شعر فارسی آشنایی بسیاری دارد و از موسیقی دانانی است که با دنیای شعری و تصویری زنده نوذرپرنگ، انس و الفت داشته و دارد و از آثار او متاثر و ملهم است.

    لازم به ذکر است که در «یاد بی برگی»، اردشیر کامکار با کمانچه، ارسلان کامکار با عود، کامبیز گنجه ای با تنبک، حسین رضایی نیا با دف و دایره و مجید درخشانی و جواد بطحایی به عنوان هم نوازان آواز دیگر عوامل تولید این اثر هستند و علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به فروشگاه های معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری در سراسر کشور مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=23493
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *