×
×

به سرپرستی نوید دهقان

  • کد نوشته: 23410
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام مهر ۱۳۹۱
  • ۰
  • گروه موسیقی «قمر» به سرپرستی نوید دهقان اواخر مهرماه در شهر مسکو کنسرت می‌دهد. دهقان در این‌باره به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: اجرای جدید گروه موسیقی «قمر» کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو به روی صحنه خواهد رفت و قطعاتی از موسیقی ایرانی برای مخاطبان اجرا می‌شود. این نوازنده کمانچه ادامه داد: این […]

  • گروه موسیقی «قمر» به سرپرستی نوید دهقان اواخر مهرماه در شهر مسکو کنسرت می‌دهد.
    دهقان در این‌باره به خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: اجرای جدید گروه موسیقی «قمر» کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو به روی صحنه خواهد رفت و قطعاتی از موسیقی ایرانی برای مخاطبان اجرا می‌شود.
    این نوازنده کمانچه ادامه داد: این برنامه در یک بخش اجرا خواهد شد و تصانیفی چون «بیار باده»، «مطربا» و «هنوز» به همراه قطعات بی‌کلام نواخته می‌شود.
    سرپرست گروه «قمر» همچنین اظهار کرد: حسین نور شرق خواننده گروه در این کنسرت است که اجرایش با کلامی از حافظ و مولانا همراه می‌شود.
    دهقان این اجرا را در راستای برگزاری یک فستیوال برشمرد و افزود: این فستیوال جنبه رقابتی ندارد.
    او که پیش از این موسیقی فارسی و کردی را در قالب یک کنسرت به تالار وحدت برده بود،‌درباره این تجربه توضیح داد: آن اجرا یکی از تجربه‌های خوب بنده بود و از آنجا که مخاطبان عادت کرده بودند از گروه «قمر» کارهای سنتی و کلاسیک بشنوند، اجرایی متفاوت را شنیدند و باعث شد «قمر» هم مخاطب جدید پیدا کند.
    او از علیرضا گران‌فر(سنتور)، نسیم اربابی(کمانچه)، شاهین صفایی(تار)، امین گلستانی(عود) و فرهاد صفری(تنبک و دف) به عنوان هنرمندانی نام برد که او را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=23410
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *