×
×

کار مشترک تهمورس پورناظری و شجاعت حسین خان

  • کد نوشته: 2336
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۷ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۳ دیدگاه
  • موسیقی ایرانیان – ندا انتظامی: ساخت پروژه موسیقی «از تخت جمشید تا تاج محل» کار مشترک تهمورس پورناظری و شجاعت حسین خان به مراحل پایانی خود نزدیک می شود، این همکاری مشترک از شش ماه پیش شروع شده و به زودی آلبوم این کار همزمان در ایران و آمریکا منتشر می‌شود.
    به گزارش موسیقی ایرانیان، شجاعت حسین خان

  • موسیقی ایرانیان – ندا انتظامی: ساخت پروژه موسیقی «از تخت جمشید تا تاج محل» کار مشترک تهمورس پورناظری و شجاعت حسین خان به  مراحل پایانی  خود نزدیک می شود، این همکاری مشترک از شش ماه پیش شروع شده و به زودی آلبوم این کار همزمان در ایران و آمریکا  منتشر می‌شود.
    به گزارش موسیقی ایرانیان، شجاعت حسین خان نوازنده برتر سیتار در مورد موسیقی ایران و هندوستان گفت: «موسیقی ایران و موسیقی هندوستان دارای پیوند ها و اشتراکات بسیاری هستند چرا که از یک ریشه نشات گرفته‌اند.»
    حسین خان اولین کنسرتش را در شش سالگى برگزار کرده و در اکثر جشنواره هاى مهم موسیقى در هند و دیگر کشورهای جهان حضور داشته‌است. وی استاد موسیقى دانشگاه یو سى ال اى آمریکاست که پیش از این با کیهان کلهر در آلبوم «باران» همکاری کرده ‌است.

    وی درباره تفاوت همنوازی اش  با کیهان کلهر، نوازنده کمانچه  و  تهمورس پورناظری، آهنگساز ایرانی افزود: «برای من به عنوان یک نوازنده تفاوت زیادی در اجرا ندارد.»
    بنا به طراحی که برای آلبوم «از تخت جمشید تا تاج محل» در نظر گرفته شده، قطعات این آلبوم مشترک براساس بداهه نوازی و آهنگسازی شکل می‌گیرد و در سه بخش تک نوازی سه تار(تهمورس پورناظری) و سیتار(شجاعت حسین خان) ، دونوازی تار و سیتار و بخش سوم شامل چند اثر از ساخته‌های پورناظری انجام خواهد شد و سازهای کوبه‌ای این دو هنرمند ایرانی و هندی را همراهی خواهد کرد.

    شجاعت حسین خان با ابزار رضایت از کار کردن با آهنگساز گروه شمس، نحوه کار تهمورس پورناظری را خلاقانه خواند و خاطر نشان کرد:« مهمترین اصل از دیدگاه من خلاقیت است که می‌توان در  موسیقی تهمورس آنرا دریافت کرد.»
    پروژه «از تخت جمشید تا تاج محل» در حال حاضر در مرحله پایانی ضبط استودیوئی است و تهمورس پورناظری برای پایان ضبط این اثر به هندوستان خواهد رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=2336
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *