×
×

آلبوم موسیقی «تنیده در صدا» راهی بازار موسیقی شد

  • کد نوشته: 233218
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام اسفند ۱۳۹۷
  • ۰
  • «تنیده در صدا» عنوان تازه‌ترین اثر موسیقایی هومن شیرعلی نوازنده جوان عود است که به تازگی با همراهی رضا علی‌آبادی در بازار موسیقی منتشر شده است.

    آلبوم موسیقی «تنیده در صدا» راهی بازار موسیقی شد
  • «تنیده در صدا» عنوان تازه‌ترین اثر موسیقایی هومن شیرعلی نوازنده جوان عود است که به تازگی با همراهی رضا علی‌آبادی در بازار موسیقی منتشر شده است.

    هومن شیرعلی نوازنده و آهنگساز جوان موسیقی ایران ضمن اعلام این خبر افزود: نگاه خلاقه اتفاقی است که در فرم رخ می‌دهد، از این رو در اثر پیش رو تلاشم بر نگاهی فرمال با دو رویکرد زیبایی‌شناسی مدرن و معاصر بوده است.

     وی ادامه داد: در قطعات یک تا سه (به نام خطوط موازی) که تحت تأثیر موسیقی مینیمال ساخته شده اند تلاشم بر این بوده تا با ابزار و مصالح ساده یا به عبارتی ابزار و مصالحی که موسیقی مینیمال در اختیار ما می‌گزارد، مثل الگوهای ریتمیک تکرار شونده و فقدان ملودی، به یک تناسب، موازنه و نظم ثابت برسم که بتواند باعث ایجاد فرم شود. و در قطعه آخر به نام «روشن شرق خاموش» با ابزار و  مصالحی که موسیقی معاصر در اختیار ما می‌گزارد روند به وجود آمدن فرم طی می‌شود.

    این نوازنده عود درباره نحوه همکاری خود با رضا علی آبادی نوازنده تنبور و زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای در آلبوم «تنیده در صدا» بیان کرد: به اعتقاد من رضا علی آبادی و زکریا یوسفی هردو نوازنده‌هایی مستقل و در قامت مولف هستند.علی آبادی به‌عنوان مولفِ آلبومِ نظم‌های تنبور و کتاب مقام‌های باستانی تنبور و زکریا یوسفی به‌عنوان مولفِ کتابِ شیوه نوازندگی بندیر سال‌هاست که  دغدغه موسیقی بی‌کلام را دارند و همین اشتراک نظر در تداوم و اشاعه موسیقی بی کلام باعث شد تا زمان ما را در کنار هم قرار دهد و تنیده در تنهایی یکدیگر کند.

    آلبوم «تنیده درصدا» با همراهی رضا علی آبادی نوازنده تنبور و زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در این آلبوم شش قطعه با نام های «خطوط موازی یک»، «خطوط موازی دو»، «خطوط موازی سه»، «تک نوازی عود»، «سکوت» ، «روشن شرقِ خاموش» برای علاقه مندان ارائه شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=233218
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *