×
×

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

  • کد نوشته: 22598
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۸ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۰
  • ˈسید محمد حسینیˈ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در موسیقی مقاومت سرودهای دلنشینی نهفته است و موسیقی در زمان دفاع مقدس شهامت، رشادت و مردانگی را تقویت می کرد. به گزارش گروه اخبار شب ایرنا، حسینی دوشنبه شب در آیین چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت افزود: همیشه در کنار مردم هنر هم وجود داشته است و […]

  • ˈسید محمد حسینیˈ وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در موسیقی مقاومت سرودهای دلنشینی نهفته است و موسیقی در زمان دفاع مقدس شهامت، رشادت و مردانگی را تقویت می کرد.

    به گزارش گروه اخبار شب ایرنا، حسینی دوشنبه شب در آیین چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت افزود: همیشه در کنار مردم هنر هم وجود داشته است و کلا هنر برخاسته از فترت آدمی است.

    وی اظهار داشت: امروزه با پیشرفت علم و فناوری هنر تاثیر بیشتری یافته است و انسان از کوه، دشت، صحرا و از صدای پرندگان، آبشار، باران و از امواج دریا الهام گرفته تا موسیقی ساخته شود.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در اسلام هم همیشه به شعر توجه شده است در جنگ ها اگر نیاز بوده تا روحیه جنگ آوران تقویت شود از آهنگ موسیقی و طبل استفاده شده و از این راه جنگ آوران تهیج شده و در نبرد موثر بوده است.

    وی با یادآوری جنگ هشت ساله عراق علیه ایران گفت: رزمندگان در این جنگ پایداری کردند و ایستادند و هنرمندان به سهم خود کمک کردند تا مردم ما در مقابل ظلم و بی عدالتی بیاستند.

    حسینی همچنین با یادآوری روز بزرگداشت استاد شهریار، اظهار داشت: شهریار شاعر بلند آوازه ما در زمان پیری و کهن سالی لباس بسیجی می پوشید و با خواندن شعرهای حماسی به رزمندگان روحیه می داد.

    وی با بیان اینکه اکنون جهان در تب وتاب است و نمی تواند بی تفاوتی را ببیند و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اعظم را تحمل نمی کند، افزود: در جشنواره فجر امسال یک بخش ویژه در مورد پیامبر اسلام (ص) خواهیم داشت.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان خواست که در باره پیامبر اسلام – پیامبر رحمت و خوبی ها – همت کنند و شعر و موسیقی بسازند و در جشنواره فجر امسال ارائه دهند.

    دبیر جشنواره موسیقی مقاومت نیز هدف از برگزاری این جشنواره را برپایی حس مقاومت در ملت ایران با توجه به اوضاع و احوال منطقه و بیداری ملت ها و انگیزه خوبی برای بازگشت به سلحشوری، شهامت و مقاومت دانست .

    ˈمحمد گلریزˈ افزود: با برگزاری این جشنواره خاطرات رزمندگان و ملت ایران که در هشت سال دفاع مقدس از اسلام دفاع کردند، زنده می شود و این یکی از نکات اصلی برگزاری این جشنواره است.

    وی در پایان گفت: در جشنواره موسیقی مقاومت امسال که پررونق تر از سال های پیش برگزار می شود، بیش از ۵۰ اثر ارایه شده است.

    آیین جشنواره موسیقی مقاومت دوشنبه شب با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، ˈحمید شاه آبادیˈ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عده ای از هنردوستان در تالار رودکی برگزار شد و به ˈعلیرضا خورشیدفرˈ نوازنده، ˈرضا ملکوتیˈ صدا بردار و

    ˈشاهرخ شیردوستˈ خواننده، لوح تقدیر اهدا شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=22598
       
    برچسب ها سید محمد حسینی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *