×
×

آلبوم موسیقی «فراسوی زمان» به آهنگسازی علی‌رضا فرهنگ توسط نشر موسیقی هرمس منتشر شد.

  • کد نوشته: 2247
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۱۲ام مرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، علی‌رضا فرهنگ از شاگردان علی‌رضا مشایخی آهنگساز مدرن ایرانی است که آهنگ‌های متعددی را برای ارکسترهای مختلف و مطرح اروپایی نوشته است. این اثر شامل هفت قطعه از ساخته‌های فرهنگ است که توسط ارکسترهای مطرح در اروپا اجرا و ضبط اجرای زنده آن در این آلبوم ارائه شده است. […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران، علی‌رضا فرهنگ از شاگردان علی‌رضا مشایخی آهنگساز مدرن ایرانی است که آهنگ‌های متعددی را برای ارکسترهای مختلف و مطرح اروپایی نوشته است. این اثر شامل هفت قطعه از ساخته‌های فرهنگ است که توسط ارکسترهای مطرح در اروپا اجرا و ضبط اجرای زنده آن در این آلبوم ارائه شده است.

    «نمایه» (با ارکستر ناسیونال لوراین)، «نیمه دوم» (الکترو آکوستیک، به مدت ۶۵ ثانیه به مناسبت ۶۵ سالگی یکی از هنرمندان آلمانی)، «گستاخانه» (آنسامبل آلترنانس در سوربن)، «طنین» (برای اصوات الکترونیکی و تک‌نوازی فلوت)، «فراسوی زمان» (آنسامبل آلترنانس)، «پژواک» (کوارتت BRT ایتالیا)، «نوا» (آنسامبل کلانگ در آلمان) نام قطعاتی است که در این آلبوم شنیده می‌شود.

    این اثر به نوعی، گرته‌برداری از موسیقی ایرانی است و «فرهنگ» تلاش کرده است از دل این نوع موسیقی، اصوات مدرن را به شنوندگان حرفه‌ای موسیقی ارائه کند.

    علی‌رضا فرهنگ نخستین دروس موسیقی را در سن شش سالگی نزد پدر و سپس پیانو را درکنارملیک اصلانیان و رافائل میناسکانیان فراگرفت. با ورود به دانشگاه تهران و تحصیل در رشته موسیقی با علیرضا مشایخی آشنا شد و آهنگسازی را به طور جدی با وی آغاز کرد. در سال ۱۳۸۰ به کشور فرانسه عازم شد.

    وی در حال حاضر به تألیف تِز دکترای خود در دانشگاه سوربن مشغول است. تأثیر موسیقی سنتی ایرانی در آثار وی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به چشم می‌خورد. روابط اکوستیک و فیزیک روانی موجود در ساختار صوت و فواصل میکرو تونال موسیقی ایرانی باعث خلق آثاری شده است که در آنها موسیقی سنتی نه در روساخت بلکه در زیرساخت این قطعات نقش عمده‌ای بازی می‌کند.

    «فراسوی زمان» به تازگی در مراکز عرضه محصولات فرهنگی عرضه شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=2247
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *