×
×

خبر خوب موسیقی ایرانیان برای چاوشی دوستان

  • کد نوشته: 22297
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۷ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۷۴ دیدگاه
  • آلبوم «من خود آن سیزدهم» با صدای محسن چاوشی تا نیمه دوم مهرماه سال جاری راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد

  • موسیقی ایرانیان – امین ریزباف: آلبوم «من خود آن سیزدهم» با صدای محسن چاوشی تا نیمه دوم مهرماه سال جاری راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

    چاوشی در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان با اعلام این خبر، گفت: «نیمه دوم مهر ماه آلبوم «من خود آن سیزدهم» را به شما عزیزانم تقدیم میکنم. این اثر با اشعاری از شاعران بزرگ ایران زمین، حضرت مولانا، وحشی بافقی، استاد شهریار، خیام نیشابوری و بابا طاهر عریان و با تنظیم بنده٬ کوشان حداد، شهاب اکبری و امیر جمال فرد منتشر خواهد شد. استارت این آلبوم قبل از آلبوم «یه شاخه نیلوفر» زده شده و بنا به دلایلی تا به امروز پخش نشده است.»

    در نهایت باید تا زمان انتشار «من خود آن سیزدهم» منتظر بمانیم و ببینیم چاوشی با اشعار کلاسیک شاعران بزرگ ایران چه هنرنمایی کرده است، سالانه شاید ده ها و صدها بار اشعار کلاسیک توسط خوانندگان موسیقی سنتی ما اجرا می شوند و با اینکه اینان داعیه ی جدی بودن و هنری بودن موسیقی شان را دارند ولی آثار زیادی در آلبوم های موسیقی دستگاهی ما بخصوص در چند ساله اخیر پیدا نمی شود که ذره ای احساس و خلاقیت در آن دیده شود، بیشتر کارها تکراری و ساده و عاری از هر گونه احساس و دغدغه هستند، حال باید دید موسیقی پاپ ما با روی کردن شامهره ی خود یعنی محسن چاوشی می تواند در حوزه ی هنر نسبتا جدی هم خودی نشان دهد یا خیر. این اتفاق در حالی صورت می گیرد که سالهاست اهالی موسیقی سنتی به هر دلیل درست یا غلط اهالی پاپ را جدی نمی گیرند و آثارشان را هنر به حساب نمی آورند.

    شاید چاوشی بتواند این بار از موجودیت و هویت موسیقی پاپ دفاع کند و نشان دهد که ملودی های احساسی و قدرتمندی که در چهار چوب موسیقی پاپ خلق می کند می تواند زیبایی اشعار کلاسیک را حتی برتر و بهتر از موسیقی سنتی امروزه به مخاطب ارائه دهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=22297
       
    برچسب ها محسن چاوشی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *