×
×

ساز ها دوباره برای مخاطبین موسیقی دوست کوک میشود

  • کد نوشته: 22136
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • با پایان یافتن اجلاس سران غیر متعهد، خانواده موسیقایی ایران بار دیگر ساز‌هایشان را در تهران و شهرستان‌ها برای مخاطبین کوک می‌کنند.
    در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به برنامه کامل کنسرت‌های دستگاهی، مقامی و کلاسیک که قرار بر این است در روز‌ها و ماه‌های آتی در داخل ایران برگزار شود

  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: با پایان یافتن اجلاس سران غیر متعهد، خانواده موسیقایی ایران بار دیگر ساز‌هایشان را در تهران و شهرستان‌ها برای مخاطبین کوک می‌کنند.

    در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به برنامه کامل کنسرت‌های دستگاهی، مقامی و کلاسیک که قرار بر این است در روز‌ها و ماه‌های آتی در داخل ایران برگزار شود.

    کنسرت گروه «دستان» در تهران
    گروه موسیقی «دستان» با خوانندگی سالار عقیلی در شهر تهران به روی صحنه می رود.

    این اجراها ۱۶ و ۱۸ شهریور ماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و گروه دستان متشکل از حمید متبسم (نوازنده تار)، بهنام سامانی (نوازنده دف و دایره)، پژمان حدادی (نوازنده تمبک)، سعید فرج پوری (نوازنده کمانچه) و حسین بهروزی نیا (نوازنده بربط) با همراهی سالار عقیلی (خواننده) به اجرای قطعاتی از بهروزی نیا و فرج پوری خواهند پرداخت.

    لازم به ذکر است که اعضای گروه دستان سال پیش نیز با همراهی سالار عقیلی، کنسرت «به نام گل سرخ» را در تهران اجرا کرده بودند.

    کنسرت گروه موسیقی «مهربانی» به خوانندگی حسین علیشاپور
    کنسرت گروه موسیقی «مهربانی» به سرپرستی «سلمان سالک» و خوانندگی «حسین علیشاپور» در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    اجرای پاییزی گروه مهربانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه جاری در تالار وحدت برگزار خواهد شد و اعضای گروه قطعاتی در دستگاه همایون، ساخته سلمان سالک و با اشعاری از سایه (هوشنگ ابتهاج) و شفیعی کدکنی را اجرا می‌کنند.

    در گروه مهربانی، سلمان سالک (تار و سرپرست گروه)، احسان عبایی (تار)، مجید علیزاده (تنبک)، آرمان عامری (نی)، محمدباقر زینالی (بربط)، ندا چراغیان (بربط)، حمیدرضا آفریده (کمانچه)، شیدا عبادت دوست (کمانچه)، امیر رحمانی (سنتور)، علی ساجدی صبا (بم‌تار)، محمد غریبی (ویلنسل)، نادر خاتم ساز (قیچک آلتو) و سیاوش کریمی‌نژاد (کوزه و دف) به عنوان نوازنده حضور دارند و در این کنسرت حسین علیشاپور را همراهی خواهند کرد.

    علاقه‌مندان برای تهیه بلیت برای این کنسرت می‌توانند از ۱۵ شهریور‌ماه سال جاری از طریق گیشه تالار وحدت (شماره تلفن ۶۶۷۰۵۱۰۱) و یا مؤسسه آوای مهربانی (شماره تلفن ۸۸۷۴۰۷۶۹) اقدام به خرید نمایند.

    کنسرت محمدرضا لطفی

    محمدرضا لطفی در تاریخ های ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه سال جاری به همت خانه ی موسیقی چاووش در دو بخش بداهه نوازی و گروه نوازی در سالن شهرداری شهر آمل به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

    کنسرت «حسام الدین سراج» و «سینا سرلک»
    کنسرت حسام الدین سراج و سینا سرلک در حمایت از مردم زلزله زده آذربایجان برگزار می شود.

    گروه موسیقی بیدل به خوانندگی حسام الدین سراج و لوتوس به خوانندگی سینا سرلک طی دو روز در تالار وحدت به روی صحنه می روند.

    در این برنامه حمایتی، گروه موسیقی بیدل به سرپرستی رامین کاکاوند و خوانندگی حسام الدین سراج در تاریخ ۱۸ شهریورماه و گروه لوتوس به سرپرستی حمید بهروزی نیا و خوانندگی سینا سرلک در تاریخ ۱۹ شهریورماه به روی صحنه می روند و قطعاتی از موسیقی سنتی ایران را اجرا می کنند.

    لازم به ذکر است که تمام عواید حاصل از فروش بلیت‌های این دو کنسرت به مردم زلزله زده آذربایجان اختصاص پیدا می کند.

    کنسرت بی کلام شروین مهاجر
    کنسرت بی کلام شروین مهاجر و ارکستر زهى کهن کمان به رهبرى حمید دیبازر در سالن رودکی تالار وحدت تهران برگزار می شود.

    این برنامه به مدت سه شب و تاریخ های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری توسط شرکت آوای باربد در دوبخش به روی صحنه خواهد رفت که در بخش نخست دو نوازى کمانچه و سازهاى کوبه اى را خواهیم داشت و در بخش دوم نیز آثاری از احمد پژمان، فردین خلعتبرى، حمید دیبازر، على قمصرى و فرخزاد لایق اجرا خواهد شد.

    لازم به ذکر است که در این اجراها پدرام فریوسفى (کنسرت مایستر، ویولن)، همایون نصیرى (پرکاشن و سازهای کوبه ای)، على جعفرى (ویولن)، نیلوفر محبى (ویولن)، امین غفارى (ویولن)، سهراب برهمندى (ویولا)، کاوه تسعیرى (ویولا)، آتنا اشتیاقى (ویولنسل)، نگار نوراد (ویولنسل)، پورنگ پور شیرازى (کنترباس) و مصباح قمصرى (بم کمان) به عنوان اعضای این گروه،  شروین مهاجر (سرپرست گروه، کمانچه) را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

    کنسرت گروه «دبدبه»
    گروه موسیقی «دبدبه» به سرپرستی «رضا فره‌مند» و «محسن فرمانی» از ۱۵ شهریور به مدت دو شب مهمان تالار وحدت می‌شود.

    کنسرت گروه «دبدبه» در دوبخش برگزار می‌شود به طوری که در بخش نخست قطعات «فغان»، «عشق نامه»، «بابا دریا»، «نوا‌ها» و…. در دستگاه ماهور و در بخش دوم قطعاتی همچون «شوق دیدار»، «غایت عشق»، «زلف دوتا»، «صیاد دل» و…. در دستگاه نوا اجرا می‌شود.

    این کنسرت که آخرین بار در سال ۸۷ در فرهنگسرای ارسباران نیز برگزار شده بود این بار با حضور ۳۲ نوازنده و ۶ همخوان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

    کنسرت گروه «هاواری نیشتمان»
    گروه «هاواری نیشتمان» در روزهای ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه سال جاری، ساعت۲۱:۳۰در فرهنگسرای سیمرغ شهرستان بوکان به صحنه می رود.

    این کنسرت شامل دو بخش است و ۱۰ قطعه فولکلور کردی توسط اعضای گروه اجرا می شود که نام بعضی از قطعات چوما چیان، باساردا، ری خایال،گولی جانم، ارهو راچی،آی نرما نرما،گالو، لاشکری، آی من من است.

    در این کنسرت رابر یوسف خانی (سرپرست گروه/خواننده)، منصور بهرام بیگی (نرمه نای/دوزله)، نیما پرتو نیا (کمانچه)، امیر علیزاده (عود)، صلاح یوسف خانی (دیوان)، نسترن ابوالحسن زاده (همخوان)، حامد پیرا (تنبک/تنبک کردی)، شادی غلامی (دف/دایره)،مونا ملایی (دهل/دایره)،لیلا رضایی (کورال) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

    کنسرت «مهدی رفعتی»
    شاگرد ارشد انوشیروان روحانی در رشته پیانوی ایرانی کنسرت می دهد.

    مهدی رفعتی در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه در موسسه فرهنگی-هنری عرفان کهن به برگزاری کنسرتی با اجرای پیانوی ایرانی اقدام خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، این کنسرت “شبی با پیانوی ایرانی” نام دارد که رفعتی در آن قطعاتی از آهنگسازان بزرگ پیانوی ایران را اجرا می کند.

    همکاران وی در این اجرا احسان تارخ (نوازنده سازهای کوبه ای)، سحر ادریس آبادی( همنواز پیانو)، مسعود یکتا و مسعود رفعتی(خواننده) خواهند بود.

    گفتنی است در این کنسرت قطعاتی از مرتضی محجوبی، جواد معروفی، فریبرز لاچینی، اردشیر روحانی و انوشیروان روحانی توسط وی و همکارانش اجرا خواهد شد. این قطعات روایتگر تاریخ تکامل پیانوی ایرانی از دوره مرتضی محجوبی تا دوره معاصر خواهد بود.

    کنسرت «آوای شورانگیز»
    کنسرت موسیقی گروه «آوای شورانگیز» به سرپرستی و خوانندگی آوا پازوکی یکشنبه و دوشنبه ۱۲ و ۱۳ شهریور ساعت ۳۰/۱۷ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

    گروه «آوای شورانگیز» در این دو شب،موسیقی سنتی ایرانی را ویژه بانوان به روی صحنه می‌برد و در این اجرا پدیده احرار نژاد تار، آوا ایوبی عود و تار باس، شیما بلوکی فر کمانچه، صداسدیفی قانون و نازنین پدر ثانی تنبک و دف می‌نوازند.

    گروه «آوای شورانگیز» با هدف اجرای کنسرت موسیقی سنتی ایرانی برای بانوان در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ به سرپرستی آوا پازوکی تشکیل شد. این گروه نخستین اجرای خود را در مرداد ماه همان سال در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد و دومین اجرای این گروه نیز در تیر ماه ۱۳۹۰ اجرا شد، کنسرت ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه جاری سومین اجرای آوای شورانگیز است که در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

    اجرای گروه «کانتوس»
    گروه کُر و آنسامبل زهی «کانتوس» به رهبری کاوه میرحسینی در سالن رودکی به اجرا می‌پردازد.

    این اجرا ۲۳ و ۲۴ شهریور ماه و ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و تمام عواید این کنسرت به زلزله‌زدگان آذربایجان اهدا خواهد شد.

    «کانتوس» در کنسرت آتی خود به اجرای آثاری از پطریس وسکز، آروو پرت، فیلیپ گلس، جان کیج و گورتسکی می‌پردازد.

    علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت sigozar و یا تماس با نمایندگی های فروش اقدام نمایند.

    کنسرت آثار علیرضا مشایخی
    آثار علیرضا مشایخی به مناسبت بیستُمین سال تأسیس گروه موسیقی «تهران»، ۳ شب در سالن رودکی نواخته خواهد شد.

    در این برنامه ارکستر کوبه‌ای «موسیقی نو» به رهبری سعید آبادی، ارکستر «ریکودر پارس» به رهبری مهرداد تیموری، ارکستر «پارسیان» به رهبری آیدین احمدی‌نژاد به همراه کوارتت علیرضا مشایخی و همچنین با تکنوازی نیایش جواهری، آیدا سیقاریان، امین غفاری، پانیذ فریوسفی، صنم قره‌چه‌داغی و پریسا گلشن هنرنمایی خواهند کرد.

    این برنامه در شب های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه ، راس ساعت ۲۰ برگزار می شود و سونات برای دو ویلن، «مرواریدها» برای پیانو ، «لحظه‌ها» برای پیانو، سوئیت ایرانی برای کوارتت زهی، نگاهی به گذشته(۲) برای پیانو ، اتود برای پیانو ، داستان‌های کوتاه برای پیانو و ارکستر ریکوردر و کنسرتو برای ویلنسل برنامه‌های شب اول را تشکیل خواهند داد.

    در شب دوم نیز «لحظه‌ها» برای دو ویلن، روندو برای دو ویلن ، جشن برای پیانو و ارکستر کوبه‌ای، دو لحظه موزیکال برای ویلنسل ، نامه‌ها برای ویلنسل و کنسرتو برای ویلن اجرا خواهد شد.

    در شب سوم «لحظه‌ها» برای پیانو، «مروارید» برای پیانو ، سوناتا الکترونیکا برای ویلنسل و نوار الکترونیک، سونات (۱) برای ویلن، تونالین برای ویلنسل، واریانت برای ویلن، متائیکس (۵) برای پیانو و ارکستر ریکودر و سوئیت ایرانی برای ارکستر زهی نواخته خواهد شد.

    علاقه مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت sigozar و یا تماس با نمایندگی های فروش اقدام کنند.

    کنسرت ارکستر ملی اصفهان به خوانندگی علیرضا قربانی
    ارکستر ملی اصفهان مهرماه امسال، همراه با آواز علیرضا قربانی به روی صحنه می‌رود.

    در این اجرا قرار است آثاری از زنده‌یاد «علی تجویدی» در تالار رودکی اصفهان نواخته شود.

    رهبری این اجرا را مرتضی شفیعی برعهده دارد و جمشید محبی به همراه یک گروه کوبه‌ای هنرنمایی خواهند کرد.

    این ارکستر سال گذشته نیز با همراهی ۳۰ نوازنده اصفهانی قطعاتی کلاسیک از موتزارت، بتهوون و شستاکوویچ را در سالن راهداران اصفهان برای هنردوستان اصفهانی اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

    کنسرت گروه همایون در تالار وحدت
    گروه همایون به سرپرستی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی، هفت مهرماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

    در این کنسرت بیشتر قطعات از مجموعه اشعار شاعران معاصر مانند رهی معیری، مهدی اخوان ثالث، سهیل محمودی، احمد شاملو، محمد علی بهمنی انتخاب شده است و نام بعضی از قطعات پاییز، بی بی جون، بی سرو سامون و…. است . همچنین این کنسرت در دو بخش و در دستگاه شورو نوا و شور اجرا می شود.

    فرهاد عندلیبی (دف)، همایون پشت دار (کمانچه)، ساعد کاکاوند (تار)، حمید رضا زبردست (نی)، سعید بهرامی (بربط)، پژمان پیرنیا (تنبک) از اعضا و نوازندگان گروه همایون هستند.

    کنسرت گروه موسیقی «آفرینش»
    کنسرت بزرگ موسیقی «آفرینش» به سرپرستی علیرضا ارجمندی، ۱۶مهر ماه به مناسبت روز جهانی کودک با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از نوازندگان کودک و نوجوان در یزد به صحنه خواهد رفت.

    در این کنسرت ۱۱ قطعه از آهنگ‌های محلی ایران و جهان اجرا خواهد شد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=22136
       
    برچسب ها گزارش کنسرت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *