×
×

مرادی عنوان کرد: باید مشخص شود که بالاخره به موسیقی نیاز داریم یا نه؟!

  • کد نوشته: 2102
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۸۹
  • ۲ دیدگاه
  • علی‌اکبر مرادی گفت: باید مشخص شود که بالاخره به موسیقی نیاز داریم یا نه؟! این هنرمند و نوازنده تنبور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با انتقاد از فضای فرهنگی این استان، گفت: اگر موسیقی مضر است، چرا رسما اعلام نمی‌شود و اگر نه پس چرا به مشکلات اهالی موسیقی رسیدگی نمی‌شود؟ […]

  • علی‌اکبر مرادی گفت: باید مشخص شود که بالاخره به موسیقی نیاز داریم یا نه؟!

    این هنرمند و نوازنده تنبور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با انتقاد از فضای فرهنگی این استان، گفت: اگر موسیقی مضر است، چرا رسما اعلام نمی‌شود و اگر نه پس چرا به مشکلات اهالی موسیقی رسیدگی نمی‌شود؟

    وی ادامه داد: سالهاست که مسئولان فرهنگی ما دم از مقابله با تجاوز فرهنگی غربی‌ها می‌زنند، اما مگر بدون داشتن یک سلاح فرهنگی مناسب مانند موسیقی ملی و مقامی می‌شود، چنین کاری انجام داد.؟!

    مرادی با اشاره به لغو کنسرت حسام الدین سراج درکرمانشاه آن هم درست در شب اجرای برنامه، گفت: معلوم نیست در این استان چه کسی تصمیمات فرهنگی و هنری را اتخاذ می‌کند و نتیجه این کار همین می‌شود که یک کنسرت موسیقی آن هم توسط یک هنرمند مومن و متعهد، با داشتن مجوز از سوی نهادهای فرهنگی توسط عده‌ای لغو می‌شود.

    این هنرمند کرمانشاهی با بیان اینکه قرار بود در شب‌های ۳۱ تیر و یکم و دوم مرداد در کرمانشاه کنسرت داشته باشم، تصریح کرد: به‌علت اتفاقی که برای کنسرت حسام الدین سراج افتاد از برگزاری این کنسرت منصرف شدم.

    وی اضافه کرد: باید روشن شود که چرا کنسرت‌های موسیقی پاپ بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شوند، اما وقتی که صحبت از موسیقی سنتی و مقامی به میان می‌آید اعتراضات هم شروع می‌شود.

    مرادی در پایان با بیان اینکه موسیقی مقامی منشا افتخارات قومی، ملی و دینی ماست، خطاب به هنرمندان گفت:لازم می‌دانم که به هنرمندان جوان‌تر بگویم که درایران باید در کنار هنر، یک شغل نیز برای امرار معاش داشت، چرا که اگر هنرمندی بخواهد هنرش را بعنوان شغل انتخاب کند، زندگی سختی خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=2102
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *