×
×

«گفتمان» با کریستف رضاعی

  • کد نوشته: 208405
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام آذر ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از همکاری با کریستف رضاعی در پروژه «گفتمان» سخن گفت. آیدین الفت مهندس و طراح صدا درباره تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در مجموعه «شهر صدای پارسیان» به خبرنگار مهر گفن: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مجموعه «شهر صدای پارسیان» […]

    «گفتمان» با کریستف رضاعی
  • مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از همکاری با کریستف رضاعی در پروژه «گفتمان» سخن گفت.

    آیدین الفت مهندس و طراح صدا درباره تازه ترین فعالیت های انجام گرفته در مجموعه «شهر صدای پارسیان» به خبرنگار مهر گفن: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مجموعه «شهر صدای پارسیان» در پروژه «گفتمان» کریستف رضاعی آهنگساز مشارکت کرده است.

    وی افزود: کریستف رضایی پروژه «گفتمان» را با هدف گفتمان بین فرهنگ ایرانی و اروپایی آغاز کرده و این پروژه به نوعی پل ارتباطی بین موسیقی قرن ۱۶ تا ۱۸ است. همچنین در این پروژه، موسیقی اروپایی آن زمان که به باروک شهرت دارد همراه با موسیقی سنتی ایرانی پیوند خورده و در بناهای تاریخی همان دوران که در ایران مترادف دوران صفویه می شود اجرا شده است.

    الفت درباره سازهای استفاده شده در این پروژه توضیح داد: در این پروژه که مدیریت و اجرای آن برعهده کریستف رضاعی و صدابرداری آن برعهده رضا عسگرزاده است، استفاده از سازهای دوران باروک به اسم ویولا دا گامبا مدنظر بود که بر اساس آن ۲ نفر از نوازندگان اروپایی به نام های لیام فنلی و مارتن باور به این پروژه دعوت شده اند. از سوی دیگر نوازندگی ساز نی به عنوان اصیل ترین ساز ایرانی نیز برعهده پاشا هنجنی است که در این پروژه همراه ما بود.

    این طراح صدا با اشاره به جزییات دیگر پروژه «گفتمان» بیان کرد: این پروژه در اصفهان کلید خورده و از ۲ فضای حمام رهنان اصفهان و چهلستون اصفهان برای اجرای این پروژه استفاده شده است. هدف از اجرای این پروژه در این بناها علاوه بر نوستالژی زمانی دوران صفویه استفاده از آمبیانس صوتی بوده است. البته ذکر این نکته لازم است که سابقه برپایی برنامه های بزم در چهلستون بسیار زیاد بوده و تا دوران قاجار نیز ادامه داشته است. حمام رهنان نیز مکانی برای بعضی مراسم های پیش از عروسی مانند حنابندان و حمام دامادی بوده است.

    الفت با بیان اینکه با اجرای این پروژه پس از یکصد سال دوباره صدای ساز در این مکان ها طنین انداز شده است از انگیزه های حضور گروه «شهر صدای پارسیان» در پروژه «گفتمان» سخن گفت و تصریح کرد:  از آنجا که مجموعه «شهر صدای پارسیان» همواره به دنبال پروژه های نوآورانه بوده و این پروژه علاوه بر بدیع بودن پیوند محکمی بین موسیقی اروپا و موسیقی و معماری ایرانی ایجاد خواهد کرد، مجموعه «شهر صدای پارسیان» در این پروژه به دو صورت تیم فنی و ارائه تجهیزات لازم مشارکت داشته است.

    وی در پایان خبر داد: پیش بینی می شود در اوایل سال آینده محصول این پروژه در اختیار عموم قرار گیرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=208405
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *