×
×

گفتگوی تصویری موسیقی ایرانیان با «چنگیز مهدی‌پور» یکی از معروفترین عاشیقهای معاصر ایران

  • کد نوشته: 208098
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۵ام آذر ۱۳۹۷
  • ۰
  • «چنگیز مهدی‌پور» یکی از معروفترین عاشیقهای معاصر ایران، اولین کسی ست که الفبای موسیقی عاشیقی را در قالب «نت» به صورت علمی و متدیک به رشته تحریر درآورده است. کتاب های تالیفی این هنرمند در دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان به عنوان ماده درسی تدریس می‌شود و به عنوان منابع علمی، استاندارد و مورد قبول محافل رسمی موسیقی، مورد استفاده هنرجویان قرار می‌گیرد.
    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» با این هنرمند موسیقی که آوازه اش از مرزها فراتر رفته و شهرت جهانی او در خطه آذربایجان، بر کسی پوشیده نیست، به گفتگوی مفصل نشسته که در ادامه می توانید این گفتگوی جذاب تصویری را آنلاین ببینید و در صورت تمایل با کیفیت های مختلف دانلود نمایید.

    گفتگوی تصویری موسیقی ایرانیان با «چنگیز مهدی‌پور» یکی از معروفترین عاشیقهای معاصر ایران
  • عاشیق چنگیز مهدی‌پور

    عاشیق چنگیز مهدی‌پور

    «چنگیز مهدی‌پور» یکی از معروفترین عاشیقهای معاصر ایران، اولین کسی ست که الفبای موسیقی عاشیقی را در قالب «نت» به صورت علمی و متدیک به رشته تحریر درآورده است. کتاب های تالیفی این هنرمند در دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان به عنوان ماده درسی تدریس می‌شود و به عنوان منابع علمی، استاندارد و مورد قبول محافل رسمی موسیقی، مورد استفاده هنرجویان قرار می‌گیرد.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» با این هنرمند موسیقی که آوازه اش از مرزها فراتر رفته و شهرت جهانی او در خطه آذربایجان، بر کسی پوشیده نیست، به گفتگوی مفصل نشسته که مهدی پور در این مصاحبه تصویری اشاره کرده، برای نت درآوردن موسیقی عاشیقی، با تمام مخالفت هایی که از سوی عاشیق های قدیمی شد، اعتقاد و ایمان داشته و بدون اینکه به اصالت ساز دست بزند، نوآوری ایجاد کرده و سعی و تلاش داشته تا به شناساندن موسیقی آذربایجان به دنیا کمکی کرده باشد، همچنین این هنرمند از تدریس موسیقی در جمهوری آذربایجان توضیح داد و از تصمیمش برای مهاجرت برای خارج از کشور گفت ولی خاطرنشان کرد هرکجای دنیا که باشد شهروند دوم محسوب می شود و اگر امروز به عنوان یکی از بنام ترین عاشیق های ایران شناخته می شود، همه تلاش و عمر هنری اش در ایران بوده و هیچ کجای دنیا مثل وطن خود آدم نیست. ناگفته نماند این هنرمند تبریزی دهه هفتاد را دهه شکوفایی موسیقی قومیت های ایران عنوان کرد و پیشرفت هنری خود را مدیون جشنواره های بزرگ و متعددی که در این دهه برگزار شده، دانست.

    در ادامه می توانید این گفتگوی جذاب تصویری را آنلاین از «موسیقی ایرانیان» ببینید و در صورت تمایل با کیفیت های مختلف دانلود نمایید.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=208098
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *