×
×

انتشار توسط موسسه فرهنگی، هنری رهگذر هفت اقلیم

  • کد نوشته: 20563
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۶ام تیر ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی ایستگاه بلوز برای اولین بار توسط موسسه فرهنگی، هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر شد.این آلبوم برای بنیادی ترین ارکستر سه نفره بلوز الکتریک که شامل گیتار، بیس و درامز بوده ، تنظیم شده است. این آلبوم اولین آلبوم موسیقی بلوز در ایران است که محصول سال ها تلاش عوامل آن است. «ایستگاه بلوز»، […]

  • آلبوم موسیقی ایستگاه بلوز برای اولین بار توسط موسسه فرهنگی، هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر شد.این آلبوم برای بنیادی ترین ارکستر سه نفره بلوز الکتریک که شامل گیتار، بیس و درامز بوده ، تنظیم شده است.

    این آلبوم اولین آلبوم موسیقی بلوز در ایران است که محصول سال ها تلاش عوامل آن است.

    «ایستگاه بلوز»، شامل۱۲ قطعه بدون کلام بوده و مجموعه ای است با محوریت گیتار الکتریک که برای بنیادی ترین نمونه ارکستر سه نفره بلوز الکتریک که شامل گیتار ، بیس و درامز بوده، تنظیم شده است.

    بلوز به سبکی از موسیقی گفته می شود که در اواخر قرن نوزدهم در ایالت های جنوبی آمریکا و در میان جوامع آفریقایی-آمریکایی(سیاهپوستان آمریکا) که غالبا برده بودند ، متولد شد و ریشه درموسیقی مذهبی – روحانی و تصنیف های کارگری بردگان دارد.

    این سبک در آینده دچار تغییرات بسیار شد و زیر سبک های زیادی مانند جاز، سول، راک اندرول، فانک و آراندبی از آن منشعب شدند.

    تحول بزرگی که پس از جنگ جهانی دوم در بلوز به وجود امد، وردو گیتار الکتریک به صحنه بود و به واسطه شخصیت منحصر به فرد و قابلیت های رنگ آمیزی وسیع این ساز، حال و هوای بلوز کاملا دگرگون شد. در واقع بلوز الکتریک امروزی میراث همین تحول عظیم است.

    این آلبوم مجموعه ای کامل ازبلوز الکتریک است به جز یک قطعه که با گیتار آکوستیک به نوازندگی سبکتکین و ساز دهنی به نوازندگی حمید رضا بهزادیان اجرا شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=20563
       
    برچسب ها ایستگاه بلوز

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *