×
×

سراج : امروزه فضا برای برگزاری کنسرت پاپ بازتر از سنتی است

  • کد نوشته: 2037
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام تیر ۱۳۸۹
  • ۷ دیدگاه
  • این کنسرت که قرار بود به همت جمعیت دانشجویی خیریه امام(علی) در کرمانشاه برگزار شود، دیشب در اولین شب اجرایش لغو شد. طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، شب گذشته که اولین شب اجرا این کنسرت بود، افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاری این کنسرت مراجعه کردند اما عده‌ای […]

  • این کنسرت که قرار بود به همت جمعیت دانشجویی خیریه امام(علی) در کرمانشاه برگزار شود، دیشب در اولین شب اجرایش لغو شد.

    طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، شب گذشته که اولین شب اجرا این کنسرت بود، افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاری این کنسرت مراجعه کردند اما عده‌ای با تجمع مقابل این تالار مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتی از سوی مسئولین اعلام شد، برگزاری این کنسرت در امشب و شب‌های آتی لغو شده و افرادی که بلیت تهیه کرده‌اند از روز یک‌شنبه ـ ۲۰ تیر ماه ـ با مراجعه به مکان‌هایی که بلیت کنسرت را تهیه کرده‌اند، می‌توانند مبالغ پرداختی را پس‌ بگیرند.

    حسام‌الدین سراج نیز پس لغو کنسرتش در گفت‌وگویی با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تایید این مطلب گفت: شب گذشته عده‌ای جلوی در سالن «انتظار» را زنجیر بستند و به مردمی که برای دیدن کنسرت آمده بودند، اجازه ورود به سالن ندادند و ما هم نتوانستیم برای اجرا وارد سالن شویم.

    وی با ابراز تاسف از این اتفاق توضیح داد: به‌دعوت یک جمعیت خیریه و جهت کمک به ایتام قصد برگزاری این کنسرت را داشتیم و در واقع یک وجه این برنامه کار انسانی بود و یک وجه دیگر آن کار فرهنگی و برگزاری موسیقی سنتی ایرانی بود که متاسفانه با این عمل انسانی و فرهنگی، مخالفت شد.

    سراج معتقد است:عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند.

    وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری کنسرت در کشور ما از گرفتن مجوز تا کرایه سالن و … خیلی سخت است، تصریح کرد: حال اینکه کنسرت‌ها اینگونه لغو شود، خیلی تاسف‌ برانگیز است.

    سراج در بخش پایانی سخنانش گفت: امروزه در کشور فضا برای برگزاری کنسرت پاپ بازتر از کنسرت موسیقی سنتی است، در حالیکه باید موسیقی سنتی را که جزیی از فرهنگ ماست اشاعه دهیم که با این روند فکر می‌کنم موسیقی سنتی به تعطیلی بینجامد.

    این هنرمند، این روند را در بی‌انگیزگی دانشجویان رشته‌های موسیقی نیز بی‌تاثیر ندانست.

    در ادامه محمدحامد پورجعفری، مسئول برگزاری کنسرت در کرمانشاه نیز درگفت‌وگویی با ایسنا با بیان اینکه با سختی فراوان مجوز برگزاری این کنسرت را از وزارت ارشاد گرفته‌اند، اظهار داشت: برای هماهنگی با گروه «بیدل» و آقای سراج زحمات زیادی متحمل شدیم، اما به راحتی یک عده قانون شکن مانع برگزاری این کنسرت شدند و دو ماه دوندگی ما از بین رفت.

    پورجعفری افزود: کار ما کاملا قانونی بود و مجوز داشتیم و سئوال ما این است مسئولین به جای برخورد با این افراد، چرا با مسامحه با آنان برخورد می‌کنند، چرا باید حق ما به این راحتی از بین برود.

    وی عنوان کرد: مطمئنا این حرکات بازخورد منفی نسبت به کرمانشاه ایجاد می‌کند و باعث خواهد شد دیگر گروه های هنری نیز نسبت به کرمانشاه ذهنیت خوبی نداشته باشند.

    وی گفت: قرار بود تمام عواید حاصل از این کنسرت صرف امور خیریه شود و با درآمد آن بچه‌های خانواده‌های تحت پوشش جمعیت خیریه امام علی(ع) که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند را به این سفر اعزام کنیم که با این کار همه برنامه‌ها از بین رفت.

    پورجعفری ادامه داد: با وجود اینکه آقای سراج قبول کرد برای برپایی این کنسرت هیچ مبلغی دریافت نکند، باز هم حدود ۲۱ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و نمی‌دانیم چه کسی باید پاسخگو باشد.

    وی در خصوص بلیت‌های فروخته شده نیز گفت: مسئولین ارشاد خودشان اعلام کردند، این افراد از روز یکشنبه برای بازپس‌گیری بهاء پرداختی مراجعه کنند و هیچ هماهنگی با ما در این رابطه نشده، ضمن اینکه تمام این پول‌ها هزینه شده است.

    پورجعفری گفت: چند روز پیش کنسرت پاپ در کرمانشاه برگزار شد و هیچ ممانعتی از اجرا آن به عمل نیامد، اما با برگزاری این کنسرت سنتی مخالفت شد و این موضوع جای سئوال دارد.!

    https://musiceiranian.ir/?p=2037
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *