×
×

سامان احتشامی در گفتگو با «آرتنا» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 20313
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • سامان احتشامی آهنگ ساز کشورمان به خبرنگار «آرت نا »گفت:موسیقی همانند سایر بخش های هنر از چارچوب و آداب خاصی برخوردار است و هنرمندی که وارد این عرصه می شود باید علاوه بر توانایی های ذاتی با قواعد و علوم این هنر آشنایی کامل داشته باشد . وی افزود: موسیقی از نت ها و به […]

  • سامان احتشامی آهنگ ساز کشورمان به خبرنگار «آرت نا »گفت:موسیقی همانند سایر بخش های هنر از چارچوب و آداب خاصی برخوردار است و هنرمندی که وارد این عرصه می شود باید علاوه بر توانایی های ذاتی با قواعد و علوم این هنر آشنایی کامل داشته باشد .

    وی افزود: موسیقی از نت ها و به اصطلاح لغاتی تشکیل شده است که علاقمندان به این رشته باید در گام های نخست ورود خود به این عرصه به آنها آشنایی داشته ، تا بتوانند در حوزه موسیقی فعالیت های خود را به درستی انجام دهند .

    این آهنگ ساز کشورمان تصریح کرد:هنر موسیقی در کشور ما خیلی مهجور مانده است . زیرا از حمایت های مسؤلان برخوردار نیست، و این مسئله در ابعاد تبلیغاتی این هنر در تلویزیون و نمایش ان در رسانه ملی  به وضوح دیده می شود .

    این آهنگساز و نوازنده پیانو اضافه کرد: تازمانی که بستر برای دیده شدن هنر مومسیقی کشور فراهم نباشد هر کاری انجام دهیم، نمی توانیم در این عرصه شاهد رشد و پویایی باشیم .زیرا مردم نمی توانند با این هنر ارتباط برقرار کنند.سازها در هنر موسیقی باید دیده شوند تا مردم از ابزار موسیقی اطلاعات خوبی بدست آورند. و برای ورود به حوزه موسیقی انگیزه لازم را پیدا کنند .

    این آهنگ ساز در مورد دایره المعارف موسیقی در قالب کتاب ترانه نامه تصریح کرد :قبل از هر چیز باید مشکلات هنرمندان ما در عرصه موسیقی برطرف شود، سپس به دنبال طرح و اجرای برنامه های زیربنایی در این حوزه  با نشر دایرهالمعارف موسیقی در قالب کتاب ترانه نامه باشیم . این اقدام در حوزه موسیقی کاری ستودنی است. ولی در شرایط فعلی تاثیری دررشد موسیقی و رفع کمبود های آن ندارد .

    https://musiceiranian.ir/?p=20313
       
    برچسب ها سامان احتشامي

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *