×
×

«سایه روشن» منتشر شد

  • کد نوشته: 20190
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • شبکه ایران/ نداسیجانی: سرانجام بعد از۶ سال انتظار آلبوم «سایه روشن» شاهین آرین به بازار موسیقی آمد.پیشتر قراربراین بود بعد از مراسم رونمایی آلبوم«سایه روشن»،این آلبوم ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۱ منتشر شود اما گویی شرکت پخش کننده آمادگی لازم را برای انتشار این آلبوم نداشته و این آلبوم امروز دوشنبه ۵تیرماه منتشر شد. شاهین آرین،یکی […]

  • شبکه ایران/ نداسیجانی: سرانجام بعد از۶ سال انتظار آلبوم «سایه روشن» شاهین آرین به بازار موسیقی آمد.پیشتر قراربراین بود بعد از مراسم رونمایی آلبوم«سایه روشن»،این آلبوم ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۱ منتشر شود اما گویی شرکت پخش کننده آمادگی لازم را برای انتشار این آلبوم نداشته و این آلبوم امروز دوشنبه ۵تیرماه منتشر شد.

    شاهین آرین،یکی ازخواننده‌های رسمی صدا وسیماست که ۵سال پیش آلبوم «جاده انتظار» را منتشر کرد ولی به دلیل پخش ناموفق، این آلبوم نتوانست در بازار موسیقی خوش بدرخشد؛اما این هنرمند توانست بار دیگربا خواندن تیتراژ سریال «سایه روشن» جایگاه خود را در موسیقی پاپ محکمتر کند.

    گفتگوی مفصل شاهین آرین با شبکه ایران را به بهانه انتشار این آلبوم در ادامه می خوانید:

    ابتدا کمی از فعالیتتان و آلبوم «سایه روشن» بفرمایید.

    استارت اولیه کارمن رادیو و تلویزیون بود و در مدت زمانی که در صدا و سیما فعالیت داشتم آلبوم«جاده انتظار» را منتشر کردم اما به دلایل خاصی پخش این کار ناموفق بود.پس از آن درفاصله زمانی که مشغول جمع آوری آلبوم جدیدم بودم همچنان با صدا و سیما همکاری داشتم و قطعات مختلفی را در صدا و سیما اجرا کرده ام اما سرانجام پس از۶ سال تلاش شبانه روزی اولین آلبوم رسمی ام با عنوان «سایه روشن» که محتوای کاملا جامع دارد منتشرشد.

    نام قبلی این آلبوم«حس عجیب» بود.در اواسط ساخت این آلبوم،خوانندگی تیتراژ سریال «سایه روشن» به من پیشنهاد شد و ۴ ترک «خسته ام»،«چه سخته»،«با توباشم» و«روز رسیدن» رادر این سریال خوانده ام. من به شخصه ترک «خسته ام» راخیلی دوست دارم چون با یک بار پخش این کار؛جوابی را که می خواستیم گرفتیم و این برای من خیلی حائزاهمیت است.

    «سایه روشن» معنای بزرگی دارد

    در مورد انتخاب نام این آلبوم نیز باید بگویم سریال«سایه روشن» این اجازه را به ما داد تا نام آلبوم را تغییر دهیم و اسم کاررا «سایه روشن» بگذاریم .«سایه روشن» معنای بزرگی دارد.

    در این آلبوم فربد یزدانفر،انوشیروان تقوی وحمیدرضا نصرالهی به عنوان آهنگساز با ما همکاری دارندهمچنین استاد عبدالجبارکاکایی،حمیدرضا نصرالهی ترانه سرایان آن می باشند.

    برای جمع آوری این آلبوم شاید بالای۳۰ -۴۰ تا ترک را با دوستانم محک زدیم و ساختیم تا بالاخره توانستیم ۱۳قطعه آن را گلچین کنیم و در آلبوم بگنجانیم.

    حضور دو خواننده میهمان فربد یزدانفر و برسام آرین در «سایه روشن»

    سوپرایزی که این آلبوم دارد حضور دو خواننده میهمان فربد یزدانفر و برسام آرین(برادرم) است و به نظرمن کاری نو و بدیعی است که این دو خواننده در این آلبوم حضور دارند.در این آلبوم قطعه «التماس» را با همکاری برسام آرین و قطعه عاشقانه «دوست دارم» با همکاری فربد یزدانفرکه شعری بسیار قوی و ریتمی آرام دارد اجرا کرده ایم.

    این آلبوم به مدیرت ریزموج سیستم در تیراژ ۲۰۰هزار(و همچنین در سوپرمارکت ها) از منتشر شده است.البته کلیپ تصویری آن در فرصت دیگری پخش خواهد شد.

    تصمیم دارید کنسرتی در تهران برگزار کنید؟

    بله حتما. می خواهیم با یک دید بازتر اولین کنسرت رسمی خود را شهریورماه در تهران برگزارکنم.

    از زمان رونمایی آلبوم تا به امروز بیش ازیکماه گذشته است علت این وقفه طولانی چیست؟

    اولا اینکه شرکت پخش آمادگی پخش نداشت و دیگر اینکه شرایط بازار موسیقی کمی آشفته بود.

    شاهین آرین هیچ گاه آنطور که باید حمایت نشد

    فربد یزدانفر آهنگساز «سایه روشن» در مورد انتخاب شاهین آرین دراین سریال می گوید.

    سال گذشته از سوی آرش معیریان کارگردان سریال «سایه روشن» ساخت موسیقی این فیلم به من پیشنهادی شد. آن زمان نام این سریال «اینجا تهران است »بود. اصولا درهر فیلم و سریالی انتخاب خواننده تیتراژ بر عهده آهنگساز سریال است، در آن زمان علاوه بر ساخت ملودی این سریال مشغول جمع آوری آلبوم شاهین آرین نیزبودم .

    انتخاب شاهین آرین برای من دلایلی مختلفی داشت،این هنرمند حدود ۸سال است که در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی فعالیت دارد و زحمت کشیده است اما هیچ گاه آنطور که باید حمایت نشده است و از این بابت انتقاد وسیعی از سازمان دارم که چرا بسیاری از خوانندگان که تا دیروز خواننده غیر مجاز بودن و از این راه معروف شدند یک شب به سازمان راه پیدا کرده اند اما متاسفانه هنرمندانی مثل شاهین آرین ها که چندین سال در این مسیر زحمت کشیده اند حمایت نشدند؟

    خدا رو شکر بازتابی که می خواستم  از شاهین آرین گرفتم

     دلیل دیگر این انتخاب بخاطر آشنایی که با صدای شاهین آرین داشتم. در آن زمان بهترین فکری که به ذهنم رسید این بود حال که آلبوم شاهین آماده انتشار است بهترین کاری که هم کمکی به آلبوم و هم رزومه کاری شاهین آرین است انتخاب این هنرمند است و وی را به عنوان خواننده تیتراژ انتخاب کردم و خدا رو شکر بازتابی که می خواستم گرفتم.

    سبک این آلبوم به چه صورت است؟

    سبک این آلبوم چندان متفاوت با آلبوم های دیگر نیست اما بنا برعقیده واعتقاد خودم و شاهین دوست داشتیم یک کار مذهبی هم در این آلبوم وجود داشته باشد که آن هم قطعه ای است برای امام زمان(عج) و شاید تنها تفاوتش این باشد. علاوه بر این ترانه های روان و آسانی در این آلبوم استفاده شده است که مخاطب با یکی- دو بار شنیدن بتواند آن را حفظ کند همچنین تنظیم های روانی که بتوان در اجرای زنده نیزاستفاده شود.

    اکثریت خواننده ها ی غیر مجاز در کشورما موفق تر از خواننده های مجاز هستند

     به نظر شما چرا ۶ سال زمان طول کشید تا این آلبوم منتشر شود؟

    متاسفانه بزرگترین ایراد و اشکالی که در موسیقی کشور ما وجود دارد این است که اکثریت خواننده ها ی غیر مجازما موفق تر از خواننده های مجاز هستند و آن هم بخاطر این است که ترک یا آلبومشان را در زمان و تاریخ خودش منتشر می کنند. همه ما به خوبی می دانیم که موسیقی پاپ درتمام دنیا به روز است و تاریخ مصرفش زود به اتمام می رسد و یکی از علتهایی که این آلبوم اینقدر زمان برد و طول کشید این است که هر روز در ایران یک کار جدید منتشرمی شود اما متاسفانه گرفتن مجوز بیش از سه یا چهار ماه طول می کشد و در این مدت مسلم است که کارهای به روزتری به بازار می آید در نتیجه مجبوری به خاطر سلیقه مخاطب و هم سو بودن با بازار موسیقی دائما موسیقی را تغییر دهی.

    یک آهنگساز باید در درجه اول فن و حس خوانده را کامل بداند

    چطور شد که به عنوان خواننده میهمان تصمیم گرفتید در آلبوم همخوانی داشته باشید؟

    من هیچگاه به عنوان خواننده ادعایی نداشته ام اما به این نتیجه و تجربه رسیده ام که یک آهنگساز برای اینکه بتواند کاری خوب و اثر گذارداشته باشد باید در درجه اول فن و حس خوانده را کامل بداند من هم چون نسبت به کل آلبوم اشراف داشتنم و کار کرده بودم با تصمیم شاهین یک ترک را با هم همخوانی کرده ایم.

     آن حسی را که  می خواهم در چند ترانه سرا بدست آورم

    یک موسیقی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

    یک کارخوب دردرجه اول شعرش است که با مخاطب ارتباط برقرارمی‌کند من به شخصه به ترانه خیلی توجه دارم وآنالیزمی کنم و یکی ازعلت‌هایی که با ترانه سراهای محدودی همکاری می کنم این است که تا حدودی توانسته ام آن حسی را که  می خواهم در این چند ترانه سرا بدست آورم .

    استاد کاکایی برای من همیشه مثل یک پدر بوده است

     حمید نصرالهی یکی از این ترانه سرایان خوب است که به جرات می توانم بگویم غیر از حمید نصر الهی هر ترانه سرای دیگری بود امکان داشت تیتراژ پایان سریال موفق نشود. استاد کاکایی هم که پیشکسوت ما هستند و برای من آهنگساز همیشه مثل یک پدر بوده اند و از اینکه با ایشان کار می کنم خوشحال هستم.

    در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

    در حال حاضر مشغول آماده شدن برای کنسرت علی لهراسبی هستم که ۱۸ تیرماه برگزار می شود البته پیشنهاد کاری داشته ام اما چون آدم سخت گیری هستم روی انتخابم حساسیت زیادی به خرج می دهم.

    https://musiceiranian.ir/?p=20190
       
    برچسب ها شاهین آرین

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *