×
×

در حاشیه خبر

  • کد نوشته: 201792
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام آبان ۱۳۹۷
  • ۰
  • هانیه توسلی و نگار جواهریان مقابل مهناز افشار

  • تقابل هانیه توسلی و نگار جواهریان با مهناز افشار، برگزاری چندین نمایشگاه متنوع و همچنین اجرای نمایش هایی چون «باغ آلبالو» مهم‌ترین رویدادهای هنری این هفته هستند.

    مهدی درستی: در این روزهای زیبای پاییزی، که مدام اخباری تلخ از گوشه، گوشه جهان به گوشمان می رسد، حیف نیست که از زندگی غافل شده و به فکر اوقات فراغتمان نباشیم؟ تا شاید از این طریق فرصتی برای شکوفایی روح و روانمان پیدا کنیم.

    افرادی که با هنر دم خور هستند خوب می‌دانند که انجام یک فعالیت هنری بهترین راه برای فاصله گرفتن از روزمرگی است، پس دست بجنبانید و این هفته را از دست ندهید و سری به مراکز فرهنگی و هنری شهر زده و از آن همه زیبایی که در جریان است لذت ببرید.

    از سالن‌های سینما شروع کنید که برای هر سلیقه‌ای فیلم دارند، همچنین گالری‌ها و نگارخانه‌ها که نمایشگاه متنوعی را برای مخاطبان در نظر گرفته اند و تماشاخانه های تئاتر هم هیچوقت کسی را ناراضی به خانه نمی‌فرستند. در ادامه جزییات رویدادهای هنری هفته را مرور می کنیم.

    فیلم‌های قدیمی همچنان می‌تازند

    در این روزها بازار انتقاد از شیوه اکران فیلم‌های سینمایی و ادعای ناعدالتی در تخصیص سالن‌ها حسابی داغ است و هر از چند گاهی کارگردان یا تهیه کننده یک اثر به این مسئله واکنش نشان می‌دهد و با این وجود باید منتظر ماند و دید که این اعتراضات واقعا در راستای حل مشکل سینماست یا خیر؟

    در یک هفته گذشته سه فیلم تازه به چرخه اکران سینماهای کشور افزوده شده‌اند که حضور یک انیمیشن واقع‌گرا در میان آن‌ها خبری خوشحال کننده برای علاقه‌مندان به این آثار بود.

    انیمیشن «در مسیر باران» ساخته حامد کاتبی با بازی امین زندگانی و رحیم نوروزی همزمان با اربعین روی پرده رفت و با توجه به تعداد محدود سالن هایی که در اختیار نداشت، چندان مورد اقبال قرار نگرفت.

    «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست و با بازی هانیه توسلی، نگار جواهریان و علی مصفا دیگر فیلم تازه سینماها به شمار می‌آید که اکرانش از هفته گذشته آغاز شده است.

    این فیلم که از نعمت بازیگران محبوب بهره‌مند است داستان مهمانی چند دوست را که با اتفاقات عجیب همراه می‌شود روایت می‌کند. این فیلم در نخستین هفته اکرانش با استقبال نسبی از سوی علاقه مندان همراه شده است و باید دید در ادامه مسیر توان رقابت با سردمداران گیشه را دارد یا خیر؟

    همزمان با این دو اثر نیز فیلمی با عنوان «گام های شیدایی» به کارگردانی حمید بهمنی روی پرده رفته است که به ماجرای حضور ارتش آمریکا در عراق و چگونگی آزادسازی آن اشاره دارد.

    محمدرضا شریفی نیا، کورش تهامی، حبیب دهقان نسب، جمشید هاشم پور و لوریت حنینو بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند به نظر می رسد در جلب نظر علاقه‌مندان به سینما ناموفق بودند.

    در حال حاضر «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی پس از پنج هفته اکران موفق ترین فیلم در گیشه بوده است و پس از آن نیز «لس آنجلس تهران» به کارگردانی تینا پاکروان توانسته در جلب نظر مخاطبان سینما موفق عمل کند. به نظر می رسد که در میان فیلم های روی پرده تنها «گرگ بازی» تا حدودی پتانسیل رقابت با این دو اثر را دارد.

    از صُوَرالعجایب تا مشق ذهن

    گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

    نمایشگاه گروهی تصویرسازی «صُوَرالعجایب» به کیوریتوری شمس الدین غازی جمعه ۱۱ آبان در گالری گویا گشایش می یابد.

    آثاری از زنده‌یاد رامیز شهوق به همراه گرامیداشتی از این هنرمند هنر مدرن ایران از جمعه ۱۱ آبان روی دیوار گالری فردا می‌رود. در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰ اثر به همراه تعدادی از حجم‌های ساخته شده توسط او به نمایش در می‌آید.

    همچنین نمایشگاه گروهی نقاشی، ویدئوآرت، عکس و مجسمه با عنوان «لوکا» به کوشش پرهام دیده ‌ور روز جمعه ۱۱ آبان‌ در گالری آس افتتاح می‌شود. آثاری از کوروش ادیم، سمیرا اسکندرفر، شهرزاد اکرمی، فرید امین الاسلام، مرضیه باقری، ساوالان جماعتی، پرهام دیده‌ور، لیلا رفاهی، امیر سقراطی، شهروز صدر، قدرت الله عاقلی، سبا عربشاهی، نجوا عرفانی، حمیدرضا فتوحی، صمد قربانزاده، بهنام کامرانی و سپیده نور محمدمنش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

    از این جمعه همچنین نمایشگاه نقاشی‌های حسین شاه‌طاهری با عنوان «مشق ذهن» از ۱۱ تا ۲۲ آبان در گالری آرت سنتر (باغ) برگزار می‌شود.

    نمایشگاه نقاشی‌های پشت شیشه بهرام دبیری گالری گلستان، نمایشگاه عکس های حسام راد با عنوان «شیرینی تلخ امید» در گالری خانه الکا، نمایشگاه میکس مدیای حسین آزادی با عنوان «خیالی از خیال» در گالری اعتماد دو و نمایشگاه نقاشی‌های ریکاردو شایگان از دیگر نمایشگاه‌های متنوع و مهم این هفته هستند.

    روزهای پرتراکم تماشاخانه‌های تئاتر

    این روزها شاهد اجرای نمایش‌های متعدد و مختلفی در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر هستیم، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

    نمایش «عندازمطالبه» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه کنندگی نوید محمدزاده که پیش از این در تئاترشهر به صحنه رفته بود؛ ساعت ۲۰ در سالن یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سید علی موسویان بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار تومان است.

    همچنین نمایش «بیوه نویسنده فقید در مضرات دخانیات» به نویسندگی و کارگردانی مقداد اسلامی در آخرین روز اجراهایش، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاره رهنما و مقداد اسلامی ایفای نقش می‌کند. بهای بلیط نمایش ۴۵ هزار تومان است.

    دیگر نمایش پرمخاطب این روزها، نمایش «استیو جابز» به نویسندگی و کارگردانی مهران رنجبر است که هر شب ساعت ۲۰:۴۵ در سالن یک عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود. در این نمایش فرزین محدث و مهران رنجبر ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۳۵ هزار و ۴۰ هزار تومان است.

    نمایش «مادر مانده» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی محمد حسین تفریشی ساعت ۲۱:۱۵ در سالن دو عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود. در این نمایش عارفه نظامی، فهیمه اسماعیلی پور، نیلا قبادی، محمد علی وزیری، مجید حداد، نگین خسروآبادی و امیر محمد عیسی زاده ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۲۵ هزار تومان است.

    «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان و نوشته اکبر رادی نیز از دوم آبان در هر شب ساعت ۲۰ تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود. حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری بازیگران این نمایش را تشکیل می دهند.

    همچنین نمایش «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف و به کارگردانی قطب‌الدین صادقی ساعت ۲۰ در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش ایمان اسدی، دلبر انوشی، رضا برزن، صبا بهرامی، نیما جمالی، حامد دلیریان، هانیه سعیدی، صدف صدیق زاده، سپیده طاهری، اهورا علیزاده، نگار فریدی، آرمان متین نیا، آرمان میرزایی و محمدحسین هادی بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش ۲۵۰۰۰ تومان تعیین شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=201792
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *