×
×

در همکاری با «محسن شریفیان» و «میلاد درخشانی» در فضای موسیقی الکترونیک

  • کد نوشته: 199587
  • 01 آبان 1397
  • ۰
  • پیام رونق در تازه‌ترین فعالیت خود برای انتشار آلبوم «گیلگمش۲»، با محسن شریفیان و میلاد درخشانی همکاری می‌کند. پیام رونق، نوازنده تنبور و سازهای الکترونیک که مخاطبان او را به عنوان نوازنده ساز دیجریدو (از سازهای بومیان استرالیا) می‌شناسند، این روزها مشغول ضبط آلبوم «گیلگمش۲» است. علاوه بر آن، در ساخت آلبوم دیگری در فضای […]

    در همکاری با «محسن شریفیان» و «میلاد درخشانی» در فضای موسیقی الکترونیک
  • پیام رونق در تازه‌ترین فعالیت خود برای انتشار آلبوم «گیلگمش۲»، با محسن شریفیان و میلاد درخشانی همکاری می‌کند.

    پیام رونق، نوازنده تنبور و سازهای الکترونیک که مخاطبان او را به عنوان نوازنده ساز دیجریدو (از سازهای بومیان استرالیا) می‌شناسند، این روزها مشغول ضبط آلبوم «گیلگمش۲» است. علاوه بر آن، در ساخت آلبوم دیگری در فضای موسیقی الکترو جز نیز مشارکت دارد.

    پیام رونق که با هنرمندان و گروه‌هایی نظیر «دارکوب»، «لیان»، روزبه نعمت‌اللهی، میلاد درخشانی، ارکستر بادی تهران، گروه هوران و… همکاری داشته، بهمن سال ۹۵ آلبوم اینسترومنتال «گیلگمش» را با تکیه بر حماسه گیلگمش (یکی از نام آورترین و کهن‌ترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان) و تأکید بر صلح و زندگی به جای جنگ و نیستی منتشر کرد. پیام رونق که مدتی در دانشگاه فلورانس ایتالیا در رشته باستان‌شناسی تحصیل کرده، علاوه بر اختصاص بخشی از سود فروش این آلبوم به حمایت از یوزپلنگ آسیایی ایران، برای احترام به محیط زیست، در بسته‌بندی آلبوم از پلاستیک استفاده نکرد و برای بازیافت آسان، از مقوا و به روش دیجی‌پک آن را منتشر کرد.

    او می‌گوید: «این روزها مشغول تولید نسخه دوم پروژه «گیلگمش» هستم. خوشبختانه به دلیل استقبال خوبی که از این آلبوم شد، تصمیم گرفتم نسخه دیگری از این مجموعه را برای انتشار آماده کنم که تولید و ضبط آن از نیمه گذشته و با یک کارکرد جدید در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.»

    رونق که آلبوم «گیلگمش» را در فضای موسیقی الکترونیک غربی و ترکیب آن با ملودی‌های کمتر استفاده شده مشرق زمین منتشر کرده بود، درباره فضای ورژن دوم این آلبوم می‌گوید: «چون دوست نداشتم فضای کار جدید مشابه پروژه قبلی باشد و به نوعی تبدیل به یک اثر تکراری نشود، تصمیم گرفتم از نوازندگان جدیدی هم در کار استفاده کنم.»

    او درباره سازبندی این اثر می‌گوید: «محور اصلی خط ملودی آلبوم «گیلگمش۲» روی ساز عود است که در کنار آن، سازهای دیگری چون ساکسیفون و نی‌انبان هم با فضای سازهای الکترونیک ترکیب شده؛ ترکیبی که فکر می‌کنم می‌تواند دربرگیرنده فضای متفاوتی نسبت به آلبوم اول باشد. البته دوست داشتم هم برای آلبوم اول و هم برای این نسخه اجراهای زنده‌ای را هم تدارک ببینم اما مارکت موسیقی جوری روی موسیقی پاپ و خوانندگان فعال این عرصه متمرکز شده که من واقعاً نمی‌دانم به چه شکل می‌توان برای چنین اجراهایی برنامه‌ریزی کرد.»

    این نوازنده پروژه دیگری هم با حال و هوای موسیقی الکترو جز در دست دارد که با بابک صفرنژاد (نوازنده هارمونیکا)، شایان نقره‌ساز (نوازنده سینتی‌سایزر) و شهریار وطنی (نوازنده سازهای الکترونیک) همکاری داشته است. آنها در نظر دارند تا این آلبوم را به شکل بین‌المللی هم منتشر کنند.

     

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *