×
×

روحانی آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کرد

  • کد نوشته: 1981
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام تیر ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • شهرداد روحانی آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت به عنوان رهبر میهمان رهبری کرد. ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی آخرین اجرای خود را در حالی در تالار وحدت برگزار کردند که حسین دهلوی آهنگساز و تنی چند از هنرمندان موسیقی در این اجرا حضور داشتند. بنا بر این گزارش، با […]

  • شهرداد روحانی آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت به عنوان رهبر میهمان رهبری کرد.

    ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی آخرین اجرای خود را در حالی در تالار وحدت برگزار کردند که حسین دهلوی آهنگساز و تنی چند از هنرمندان موسیقی در این اجرا حضور داشتند.
    بنا بر این گزارش، با تشویق‌های مردم ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه آمد و با رهبری روحانی قطعه کاپریس ایتالیایی اثر چایکوفسکی را اجرا کرد و سپس شهرداد روحانی رو به جمعیت گفت: امشب آخرین شبی است که با ارکستر سمفونیک تهران کار می‌کنم.می‌خواستم قبل از هر چیز از حمایت و پشتیبانی شما تشکر کنم چرا که دلگرمی خاصی به ما می‌‌دهید. در آخرین شب میل دارم از چند نفر از جمله علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی ارشاد، بابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، محمدرضا صفی مدیر داخلی ارکستر و تمام کارکنان تالار وحدت که نهایت همکاری را با ما داشتند تشکر کنم.
    وی ادامه داد: من معمولا به عنوان آهنگساز دو نوع کار می‌نویسم یک نوع کارهایی که اهل فن موسیقی بیشتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند. من این کارها را بیشتر در خارج نوشته و منتشر کرده‌ام. نوع دیگر کارهای من برای اشخاصی است که با ارکستر و صدای سازها آشنایی زیادی ندارند بر این اساس سعی کردم ملودی‌های ساده‌ای بنویسم که مردم با شنیدن آنها به موسیقی ارکسترال سوق پیدا کنند.
    وی ادامه داد: قطعه «فریاد تهی»، «حماسه»، «سرزمین مادری» و «اصفهان» از جمله قطعات نوع دوم کارهای من است.
    این آهنگساز با اشاره به قطعه «سرزمین مادری» و «اصفهان» گفت: در قطعه سرزمین مادری پیانو نقش کسی را بازی می‌کند که بعد از مدت‌ها به سرزمین مادرش‌اش باز می‌گردد و می‌خواهد تمام احساساتش را با موسیقی بیان کند. قطعه اصفهان نیز از جواد معروفی است که برای ارکستر تنظیم شده است.
    روحانی در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: من بهترین تشکر را از ارکستر سمفونیک تهران دارم چرا که در این مدت به قدری از کار با آنها لذت بردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم.
    بعد از صحبت‌های روحانی با تشویق مردم ارکستر فریاد تهی و حماسه را اجرا کرد که با اتمام این دو قطعه بخشی از ارکستر تالار را ترک کردند و مسئولان پیانوی ارکستر را به جلوی سن آوردند تا روحانی بتواند به راحتی هم پیانو بنوازد و هم ارکستر را رهبری کند.
    با قرار گرفتن پیانو در جلوی سن صندلی‌ها در جای خود جای گرفتند و با آمدن نوازنده‌ها و روحانی این آهنگساز قطعه سرزمین مادری و اصفهان را با پیانو و ارکستر اجرا کرد.
    البته این آهنگساز قبل از اجرا گفت: من زمانی که در ایران تحصیل می‌کردم چند شخصیت بزرگ بر من تأثیر گذاشتند که یکی از آنها استاد حسین دهلوی است که امشب نظاره‌گر کار ارکستر است.
    به گزارش فارس، بخش اول اجرای ارکستر با اجرای این ۵ قطعه به اتمام رسید و با استراحتی کوتاه ارکستر سمفونیک تهران سویت سمفونی شهرزاد اثر کورساکف را اجرا کرد که پایان بخش اجرای ارکستر با رهبری شهرداد روحانی محسوب می‌شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=1981
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *