×
×

در قالب چهار لوح فشرده

  • کد نوشته: 19697
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • آلبوم موسیقی”به عمل کار برآمد،به سخندانی نیز”با آواز احمد ابراهیمی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی”به عمل کار برآمد،به سخندانی نیز” در چهار لوح فشرده منتشر شده است. در آغاز سی دی نخست از این مجموعه قطعه ای بر اشعار مولانا با عنوان “آغاز سخن و مثنوی” در آواز […]

  • آلبوم موسیقی”به عمل کار برآمد،به سخندانی نیز”با آواز احمد ابراهیمی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی”به عمل کار برآمد،به سخندانی نیز” در چهار لوح فشرده منتشر شده است. در آغاز سی دی نخست از این مجموعه قطعه ای بر اشعار مولانا با عنوان “آغاز سخن و مثنوی” در آواز اصفهان منتشر شده است و در ادامه قطعاتی چون” خاطره ای از استاد رضا محجوبی” در گوشه خسروانی ، تضمین شعر هاتف از غزل عراقی، “یادی از استاد مرتضی محجوبی” در گوشه مرداخانی بر اساس شعری از حافظ، “یادی از نورعلی برومند”، در چهارپاره دستگاه ماهور بر اساس شعری از هاتف اصفهانی شنیده می شود . همچنین قطعه پایانی از این مجموعه، تصنیف “چه شورها” برای ستارخان تبریزی براساس شعری از عارف قزوینی است.

    سی دی دوم از این مجموعه با یادی از قمرالملوک وزیری، در تصنیف اصفهان با شعر و آهنگ علی اکبر شیدا، شعر آواز شهریار آغاز می شود. در ادامه این آلبوم موسیقی قطعه ای با عنوان” اولین روز رادیو و یادی از از استادان روح الله خالقی، ادیب خوانساری و علی نقی وزیری”، یادی از استاد غلامحسین بنان بر ترانه “آتشی در سینه” از آثار مرتضی نی داوود بر شعری از پژمان بختیاری شنیده می شود . قطعه پایانی از این مجموعه تصنیف ابوعطا ، ساخته مشترک اصغر سامان و استاد یاحقی بر ترانه ای از ناصر رستگار نژاد است.

    سی دی سوم از آلبوم موسیقی “به عمل کار برآمد،به سخندانی نیز” با قطعه ای با عنوان “خاطره ای از دوران کودکی با استاد صبا، در آواز دشتی گوشه گیلکی بر دو بیتی از بابا طاهر آغاز می شود و با قطعات “آواز ابوعطا” گوشه چهار پاره بر شعری از هاتف اصفهانی ، شوشتری منصوری بر شعری از مولانا منتشر شده است. بخش پایانی از این مجموعه یادی از تهران قدیم و استاد احمد عبادی ، گوشه جغتایی ، بیات اصفهان از استاد شهنازی بر شعری از فروغی بسطامی است.

    سی دی پایانی از این مجموعه به قطعاتی چون”روح افزا”، براساس شعری از حافظ، ساز و آواز در دستگاه سه گاه بر شعری از محمد علی ناصح، یادی از استاد علی تجویدی، تصنیف شوشتری بر ترانه از معینی کرمانشاهی و تصنیف “نوای نی” اثری از مرتضی محجوبی با شعری از رهی معیری اختصاص دارد.

    لازم به ذکر است استاد احمد ابراهیمی در سال ۱۳۰۵ در اورامانات کردستان به دنیا آمده است از سال ۱۳۲۲ فراگیری هنر موسیقی را زیر نظر روح الله خالقی آغاز کرده است . استاد ابراهیمی در توضیح قطعات این آلبوم موسیقی در دفترچه معرفی چنین آورده است: این اثر هنری شامل ردیف ها ، آوازها و ترانه های مشکل زمان قاجاریه و ضربی هایی است که می توان هم با آن حالی کرد و هم سرگذشت هنرمندان بزرگ را شنید و هم از دریف ها که خسته کننده نباشند استفاده کرد. در ضبط این آلبوم موسیقی اهین شهبازی که در سن و سال جوان و در هنر نوازدگی تار و سه تار تالی هنرمندان استاد سالخورده است شرکت دارند و با سه تار زیبا و هنرمندانه خود این اثر هنری را ضبط کرده اند و هنرمند دیگر گوروش بزرگ پور که از نوازندگان تنبک است حضور دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=19697
       
    برچسب ها احمد ابراهیمی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *