×
×

«سوگ آواهای کهن» روایت رسول نجفیان

  • کد نوشته: 196190
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام مهر ۱۳۹۷
  • ۰
  • مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری ویژه برنامه «سوگ آواهای کهن» برگرفته از نغمات عاشورایی مناطق مختلف کشورمان در گالری غربی این مجموعه خبر داد.

    «سوگ آواهای کهن»  روایت رسول نجفیان
  • مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری ویژه برنامه «سوگ آواهای کهن» برگرفته از نغمات عاشورایی مناطق مختلف کشورمان در گالری غربی این مجموعه خبر داد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد تهران درباره اجرای برنامه «سوگ‌آواهای کهن» گفت: هر ساله برج میلاد در دهه دوم محرم و همچنین آغاز ماه صفر ویژه برنامه‌های مناسبتی را برگزار می‌کند که اجرای «سوگ‌آواهای کهن» از جمله این برنامه‌هاست. این ویژه برنامه در واقع روایتی از رسم‌ها و آیین‌های عاشورایی اقوام ایرانی و سوگ سهراب در شاهنامه است که توسط  رسول نجفیان  به مدت ۱۰ شب در گالری غربی برج میلاد برگزار می‌شود.

    وی افزود: ویژه برنامه «سوگ‌آواهای کهن» نتیجه تحقیق ۳۰ ساله  رسول نجفیان روی آیین‌ها و رسوم عاشورایی و آهنگ‌های نهفته در تعزیه‌ها، نواهایخادمان اباعبدالله الحسین (ع) و لالایی‌های مادران ایران زمین است که خود نیز به همراه گروهی از هنرمندان موسیقی کشورمان اجرا و روایت می‌کند.

    مدیرعامل برج میلاد درباره زمان بندی اجراها توضیح داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته این ویژه برنامه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ روزهای ۱۸ تا ۲۷ مهرماه در گالری غربی برج میلاد تهران میزبان مخاطبان تهرانی خواهد بود. در اجرای نواهای عاشورایی رسول نجفیان گروه موسیقی دمام زن، گروه کر، گروه دف نوازان نیز این هنرمند را همراهی می‌کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=196190
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *