×
×

بازگشت این هنرمند عرصه موسیقی به کشور

  • کد نوشته: 19285
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۷ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۱۸ دیدگاه
  • کاوه یغمایی گفت: باید موسیقی کشور خودمان را مدرنیته کنیم و آن را به گوش‌های غیر ایرانی عرضه داریم. بنده هم برای تخصص آموزش موسیقی مدرنی که دارم به ایران آمده‌ام.

  • کاوه یغمایی گفت: باید موسیقی کشور خودمان را مدرنیته کنیم و آن را به گوش‌های غیر ایرانی عرضه داریم. بنده هم برای تخصص آموزش موسیقی مدرنی که دارم به ایران آمده‌ام.

    در نشست خبری که صبح امروز – ۷ خرداد ماه – برای تشریح جزئیات حضور «کاوه یغمایی» در ایران صورت گرفته بود، این هنرمند عرصه موسیقی در سخنانی مطرح کرد: اگر بنده چند سال پیش از کشور خارج شدم به این دلیل نبوده که برای بهتر زندگی کردن و در شرایط بهتر به سر بردن، کشورم را ترک کرده باشم بلکه بنده از ابتدا هدفم این بوده که اطلاعات و تجاربی را در زمینه موسیقی درک کرده و پاپ مدرن را در ایران به مردم کشور خودم ارائه دهم.

    او ادامه داد: می‌دانم در شرایطی به سر می‌بریم که در کشور امکان تحقیق و تجربه در زمینه موسیقی وجود نداشته و بنده همیشه می‌خواستم موسیقی پاپ را به صورت قدرتمند و مدرن ارائه دهم و در تمام این سال‌ها سعی کردم نقاط ضعف موسیقی ایرانی را بررسی کرده و در مورد موسیقی کشور مثبت‌تر بیندیشم.

    این هنرمند تصریح کرد: موسیقی که امروز می‌شنویم، قطعا تا ۱۵ سال دیگر تغییر خواهد کرد و وضعیت استدیوهای موسیقی به حدی به هم می‌ریزد که باید فاتحه این استدیوها را بخوانیم زیرا اگر نتوانیم خودمان را به موسیقی مدرن جهان برسانیم اتفاق خوبی برایمان نخواهد افتاد.

    یغمایی اظهار کرد: بنده شانس آوردم و در خانواده‌ای زندگی کردم که اهل موسیقی بودند و می‌خواهم از اطلاعاتی که طی سال‌ها کسب کرده‌ام برای پیشبرد وضعیت موسیقی خودمان در ایران استفاده کنم از این رو آنجا با گروه‌های مختلفی کار کردم و به نقاط ضعف موسیقی خودمان آشنایی کامل دارم.

    این هنرمند معتقد است: همه چیز از آموزش شروع می‌شود و احساس می‌کنم که تدریس موسیقی در ایران، چه در هنرستان‌ها و چه در دانشگاه متاسفانه در موسیقی قرن ۹ دوره رمانتیک و کلاسیک محاصره شده است.

    او سه عنصر موسیقی دیجیتال، دانش موسیقی و تکنیک نوازندگی و خوانندگی را به عنوان عوامل مهمی نام برد که در بحث آموزش باید به آنها توجه بسیار شود و در همین راستا باید اطلاعات دقیق‌تری در زمینه موسیقی به هنرجویان ارائه گردد.

    کاوه یغمایی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: اگر بخواهیم به طور صادقانه‌تر به جریان موسیقی پاپ در کشور بپردازیم، متوجه می‌شویم موسیقی پاپ با اینکه قوی‌ترین و توانمند‌ترین حوزه موسیقی در بخش اقتصادی است،اما کمتر به آن توجه کرده‌ایم و از پتانسیل‌های این موسیقی بهره نبرده‌ایم.

    او اضافه کرد: تا کنون حتی نتوانسته‌ایم یک آهنگ به یک جوان غیر ایرانی بفروشیم. جوانان امروز ما بیشتر به موسیقی ترکیه گرایش دارند، اما چرا باید اکنون به اینجا برسیم؟

    این هنرمند پیشنهاد داد تا مراکزی در ایران تشکیل شود که از نظر توان آموزشی دارای صلاحیت بوده و بتوانند پاپ مدرن را در ایران تدریس کنند.

    او در همین زمینه عنوان کرد: درصد بسیار کمی موزیسین در ایران وجود دارند که بتوانند این آموزش را انجام دهند، اما بدون شک به زودی تیمی را در ایران تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم این موسیقی را به خوبی ارتقاء دهیم.

    یغمایی هدف اصلی‌اش را از ورود به ایران ، برنامه‌ریزی برای پیشروی موسیقی ایرانی دانست.

    او تاکید کرد: باید بتوانیم موسیقی مدرن را به بهترین نحو در کشور ارائه دهیم و علاوه بر آن به مخاطب غیر ایرانی بیندیشیم . یکی از اهداف وزارت ارشاد هم همین است که ریشه ایرانی بودن را در موسیقی تقویت کند.البته باید بگویم بدون کمک وزارت ارشاد اقدامات بنده و گروهم امکان پذیر نیست.

    یغمایی درباره موسیقی سنتی و محلی کشورش توضیح داد:‌ درک کردن موسیقی سنتی و محلی هر کشور کار ساده‌ای نیست و ما نمی‌توانیم برای مثال موسیقی محلی چین را درک کنیم. اول باید بر روی موسیقی مدرنی تمرکز کنیم که موسیقی و ریشه خودمان را در آن به کار برده باشیم.

    او تاکید کرد: نباید در قدم اول موسیقی خودمان را برای سایر کشورها ترجمه کنیم. بنده متاسفم که تحریرهای موسیقی ترکیه بر روی موسیقی ایرانی تاثیر گذاشته است. این تهاجم به چه دلیل در موسیقی ایرانی صورت گرفته است؟

    یغمایی تاکید کرد: باید موسیقی کشور خودمان را مدرنیته کنیم و آن را به گوش‌های غیر ایرانی عرضه داریم. بنده هم برای تخصص آموزش موسیقی مدرنی که دارم به ایران آمده‌ام.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت موسیقی پاپ ایرانی و خارجی گفت: مقایسه موسیقی ایرانی و خارجی یک دور باطل است. بیایید بررسی کنیم چه اتفاقی برای ما افتاده و موسیقی اکنونمان در چه شرایطی به سر می‌برد؟ می‌خواهید با این مقایسه به چه چیزی برسید؟ آیا هنوز در نظر نگرفته‌اید که موسیقی جهان ساعت به ساعت در حال پیشرفت است؟

    یغمایی در همین رابطه افزود: باید مشکلات موسیقی خود را درک کنیم و سپس به برطرف کردن آن بپردازیم. به هیچ وجه حق نداریم موسیقی کشورهای دیگر را کپی کنیم. هیچ سبکی به اسم موسیقی پاپ وجود ندارد، بلکه موسیقی پاپ همان چیزی است که بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و بیشتر به فروش می‌رسد.

    در بخش دیگری از این مراسم فریدون خشنود – هنرمند آهنگساز و از مسئولان شرکت فرهنگی هنری پنج برگ هنر- در سخنان کوتاهی گفت:امیدوارم بتوانیم در این شرکت جوابگوی سلیقه‌های مردم ایران باشیم و بتوانیم موسیقی فاخر را به آنها ارائه کنیم. به هر حال جوانان با استعداد زیادی در ایران داریم، اما متاسفانه گاهی راه موسیقی را غلط طی می‌کنند. وزارت ارشاد جایگاه خوبی برای مراجعه است تا این دوستان بتوانند استعدادهای خود را کشف کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=19285
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *