×
×

پس از پنج سال محرومیت

  • کد نوشته: 19213
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • مهدی مقدم خواننده موسیقی پاپ گفت: پنج سال محرومیت از ارائه کنسرت و اجرای آلبوم مرا بر آن داشت تا با پیگیری های بسیار و البته تعهدهایی که ارائه شد از وزارت ارشاد مجوز آلبوم “احتیاط” را بگیرم. مهدی مقدم خواننده موسیقی پاپ که پیش از این با دو آلبوم “خونسرد” و “سونامی” شناخته شده […]

  • مهدی مقدم خواننده موسیقی پاپ گفت: پنج سال محرومیت از ارائه کنسرت و اجرای آلبوم مرا بر آن داشت تا با پیگیری های بسیار و البته تعهدهایی که ارائه شد از وزارت ارشاد مجوز آلبوم “احتیاط” را بگیرم.

    مهدی مقدم خواننده موسیقی پاپ که پیش از این با دو آلبوم “خونسرد” و “سونامی” شناخته شده بود و پس از آن کلیپ ویدئویی هایی که در شبکه های ماهواره ای نیز ارائه کرده بود، ضمن بیان این مطلب در نشستی که به مناسبت صدور مجوز آلبوم “احتیاط” با حضور مهدی شمس سرمایه گذار، کیارش حسن زاده مدیرعامل شرکت “آوای مهر میهن” و مدیربرنامه این خواننده موسیقی پاپ برگزار شد در خصوص کم و کیف اخذ مجوز از وزارت ارشاد گفت: پنج سال پیش به خاطر پخش کلیپ ویدئویی هایی که از شبکه های ماهواره ای پخش شد از ادامه فعالیت در عرصه موسیقی منع شدم اما در تمام این سالها بی کار نبودم و سعی کردم در بازنگری بر روی نگاه خود به موسیقی پاپ داشته باشم.

    وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که محرومیت از ارائه آلبوم و اجرای کنسرت چگونه از سوی وزارت ارشاد برطرف شد گفت: بعد از ممنوعیت کار فعالیت های خود را از سر نمی گرفتم و سراغ دریافت مجوز نمی رفتم تا اینکه رفته رفته متوجه شدم برخی از دوستان پیگیری و مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند. به این ترتیب به حراست وزارت ارشاد و دفتر موسیقی وزارت ارشاد رفتم و مدام پیگیری کردم تا به من قول دادند که عملکردم در این پنج سال را بررسی می کنند و اگر به تعهداتم عمل کرده باشم مجوز از سرگیری فعالیت را می دهند و خلاصه اینکه به لطف خدا مجوز داده شد . البته نامه ای که محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی وازرت ارشاد درباره همه خواننده ها نوشته بود و اسم من نیز در بین افراد وجود داشت در سرعت بخشیدن به کسب مجوز انتشار آلبوم قابل توجه بود.

    خواننده های زیرزمینی در چارچوب قانون فعالیت کنند

    این خواننده موسیقی پاپ در ادامه با اشاره به رفع محرومیت از فعالیت در عرصه موسیقی از وزارت ارشاد سپاسگذاری کرد و گفت: از وزارت ارشاد مراتب سپاسگذاری را به جا می آورم که با نگاه حمایت گرانه شرایط فعالیت برای جوانان را بازتر کردند و بسیاری از خواننده ها که به اصطلاح زیرزمینی فعالیت می کردند در چارچوب وزارت ارشاد به فعالیت خود ادامه می دهند.

    خواننده آلبوم” خونسرد” در ادامه افزود: بسیاری از جوانان با استعداد در این عرصه فعالیت می کنند و خوب است با مساعدتی که وزارت ارشاد به خرج داده همه این فعالیت ها کنترل شده به روی صحنه رود .

    مهدی مقدم در پاسخ به این سئوال که سلیقه مخاطب نوجوان در طول پنج سال گذشته از موسیقی پاپ تغییر کرده و آیا فکری به حال این تغییر ذائقه کرده است گفت: یکی از ویژگی های آهنگسازی سعید سام و سعید نوشان که معمولا آثارم را با این دو عزیز کار می کنم این است که مدت زمان ساخت آهنگ ها کوتاه است و می دانم که این روزها هیچ کس حوصله شنیده آهنگهای طولانی را ندارد از همین رو مدت هر آهنگ سه دقیقه و کل آلبوم ۴۸ دقیقه است.

    وی در ادامه افزود: بیش از ۱۵۰ قطعه آماده انتشار دارم و سعی کردم قطعات خوب را جدا کنم و بنابر سلیقه مخاطب آثار متنوع را در آلبوم “احتیاط” بگنجانم. آلبوم باید شنیده شود تا درباره تک تک قطعات صحبت کرد اما آنچه مسلم است توجه به این مطلب است این آلبوم از جهت احساس و ملودرام دارای ارزش است و مشابه آن را من در بازار ندیدم.

    آنچه از موسیقی حقم بوده نگرفته ام

    این خواننده موسیقی پاپ در ادامه نشست در پاسخ به این سئوال که چرا از ابتدا در چارچوب قانون فعالیت نکرده تا پنج سال از کار منع نشود گفت: زمانی که هیچ کس در چارچوب قانون حرکت نمی کرد من قانون را رعایت می کردم اما برخی قانین و مشکلات دست و پاگیر وجود دارد که موجب ضربه زدن می شود به عنوان مثال زمانی که کلیپ من در یکی از شبکه های ماهواره ای پخش شد آن شبکه اجازه فعالیت داشت اما بعد از شش ماه مجوز آن باطل شد و از آن زمان به بعد آثار من از این شبکه ماهواره ای پخش می شد و به این ترتیب من از فعالیت ممنوع شدم.

    وی در ادامه افزود: ولی متاسفانه درباره آلبوم سونامی باید بگویم که من تمام حقوق مادی و معنوی این آلبوم را واگذار کرده بودم و از عهده من خارج بود شدم و نمی توانستم مدعی شوم که قطعات آلبوم پخش نشود اما به همین دلیل محروم شد و خوب این نوع برخورد بی انصافی بود. در یک کلام من به هیچ عنوان آنچه از موسیقی حقم بوده را نگرفته ام.

    مهدی مقدم در پایان درباره قطعات و ترانه های موجود در این آلبوم گفت: ترانه های آلبوم”احتیاط” از دو بخش برگزار شده است یک بخش نگاه به نوجوانان داشتم و از سوی دیگر بزرگ ترها را نیز از نظر دور نکردم بر همین اساس تمام سلیقه ها را به نوعی در برمی گیرد. این آلبوم از ۱۴ قطعه تشکیل شده است که قطعاتی چون” یکی یک دونه”،”بچگی”،”بی تو می میرم”،” شب پر از غم”،”وای من و باش”،” خدا”،”پشت شیشه”،” الهی بمیرم”،” الهی شکر”،” سلام”،”نیستی”،”بهم نگاه نکرد” و” دل را به هیچ کس نمی دم” از جمله قطعات این آلبوم است.

    لازم به ذکر است درصورت اخذ مجوز از وزارت ارشاد مهدی مقدم در تاریخ ۲۴ و ۲۵ خردادماه اجرای کنسرت خواهد داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=19213
       
    برچسب ها مهدی مقدم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *