×
×

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی اعلام کرد

  • کد نوشته: 19210
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • مجموع قطعاتی با عنوان “قصیده” برمبنای موسیقی ردیف دستگاهی ایران ششم خردادماه در جشنواره فلامنکو بارسلون اسپانیا اجرا می شود. محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با اعلام این خبر درخصوص جزئیات این کنسرت به خبرنگار مهر گفت: موسیقی ایران و موسیقی اسپانیایی به خصوص گیتار فلامنکو ریشه های مشترک با یکدیگر دارند در واقع موسیقی اسپانیا […]

  • مجموع قطعاتی با عنوان “قصیده” برمبنای موسیقی ردیف دستگاهی ایران ششم خردادماه در جشنواره فلامنکو بارسلون اسپانیا اجرا می شود.

    محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با اعلام این خبر درخصوص جزئیات این کنسرت به خبرنگار مهر گفت: موسیقی ایران و موسیقی اسپانیایی به خصوص گیتار فلامنکو ریشه های مشترک با یکدیگر دارند در واقع موسیقی اسپانیا نوعی از موسیقی اندولسی بوده است که به مرور زمان در اسپانیا رشد کرده است اما خصوصیات این نوع موسیقی کاملا شرقی است به همین دلیل من به اتفاق سینا جهان آبادی نوزانده کمانچه و با همکاری خانم “روزاریو” خواننده بخش موسیقی فلامنکو این قطعه را اجرا می کنیم.

    خواننده اپرای مولوی در ادامه افزود: حفظ و پایداری در ارائه موسیقی ایرانی مسئله ای مهم و حیاتی است از همین رو سعی کردم قطعه قصیده رنگ و بوی موسیقی اسپانیایی به خود نگیرد؛ به همین دلیل این قطعه در آواز اصفهان و شوشتری اجرا شده است.هدف از برگزاری این کنسرت پیدا کردن نقاط مشترک فرهنگ است و نکته جالب اینکه پیوند در اشتراکات این دو موسیقی را با اشعاری از حافظ ، بابا طاهر روی صحنه می بریم. بنابراین ایرانی بودن اثر در مجموع اجراها از آغاز مدنظرم بوده است.

    این خواننده موسیقی ایرانی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اجراهایی این رپرتوار در سایر کشورها گفت: رپرتوار “قصیده” پیش از این در جشنواره موگن لند آلمان،جشنواره فلامنکو آمستردام،جشنواره فلامنکو جنوب اسپانیا و همچنین تئاتر رازها در هلند اجرا شده است و قرار است در این اجرا با همراهی سینا جهان آبادی و با همراهی گروه فلامنکو اجرای برنامه داشته باشیم.

    محمد معتمدی در پایان متذکر شد: این دومین کنسرت من در سال جاری در خارج از کشور است . پیش از این در جشنواره “بهار” در بیروت اجرای برنامه مشترکی با تاجیکستان داشتیم و هم اکنون هم در جشنواره فلامنکو بارسلون اسپانیا اجرای برنامه داریم.

    https://musiceiranian.ir/?p=19210
       
    برچسب ها محمد معتمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *