×
×

خیلی‌ها به من در مورد کارهایم انتقاد کردند

  • کد نوشته: 1918
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام تیر ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • فرمان فتحعلیان؛ خواننده، آهنگساز و نوازنده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی برنا در خصوص حس و حال خوانندگی برای حضرت علی(ع) گفت: حس و حال کار من طبیعتاً بر این نیست که از یک شخصیت مذهبی سخنی گفته باشم؛ چراکه بعد معنوی شخصیت مولای متقیان به شکلی خاص، مخصوصاً در بین جوانانی که طالب طریقت […]

  • http://www.bornanews.com/images/docs/000038/n00038595-b.jpgفرمان فتحعلیان؛ خواننده، آهنگساز و نوازنده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی برنا در خصوص حس و حال خوانندگی برای حضرت علی(ع) گفت: حس و حال کار من طبیعتاً بر این نیست که از یک شخصیت مذهبی سخنی گفته باشم؛ چراکه بعد معنوی شخصیت مولای متقیان به شکلی خاص، مخصوصاً در بین جوانانی که طالب طریقت هستند، به صورت حسی درونگرایی در آنها بروز می‌کند.

    خوانندگی در مورد مولا علی(ع)، یک بار خاطر شخصی است

    وی با اشاره به اینکه خوانندگی در مورد حضرت علی (ع)، یک بار خاطر شخصی و خصوصی است، بیان داشت: بهترین ویژگی‌ها در وجوه حضرت مولا وجود دارد و می‌توان از شعرایی همچون مولانا، حافظ و بسیاری از عرفای کشورمان بر این موضوع شاهد گرفت. به هر حال بخشی از موسیقی ما به حضرت مولا اختصاص دارد.

    فتحعلیان با بیان اینکه کارهای با ارزشی در مورد حضرت علی (ع) خوانده شده است، گفت: مرحوم سیدخلیل عالی نژاد در مدح مولا شعری را خواندند. کارهای آقایان اعتمادی، عصار، گودرزی، افتخاری و… کارهای بسیار با ارزشی هستند که ارائه شده است.

    نتیجه خواندن در مورد علی (ع)، خلق آثار جدیدم است

    وی در پاسخ به این سوال که در زمان خواندن برای حضرت علی چه حسی پیدا می‌کنید، به خبرنگار برنا گفت: این حس خیلی محرمانه و شخصی است، درست مثل زمانی که کسی از شما می‌پرسد که در زمان نماز خواندن چه حسی به شما دست می‌دهد؛ چرا که این حس قابل تعریف نیست زیرا به نظر من این حس، محرمانه‌ترین احساس بین من و کس دیگر است.

    فتحعلیان اشاره کرد: این حس، حقیقتی است که اتفاق می‌افتد و قابل تعریف نیست. طبیعتا زمانی که من در مورد این احساس تعریف می‌کنم، باز آن واقعیت حسی موجود نیست و به همین دلیل در جواب شما می‌گویم که احساس خیلی خوبی به من دست می‌دهد. این احساس را به قدری دوست دارم که نتیجه‌اش تولد و خلق آثار دیگرم است.

    جذابیت‌های شخصیتی علی (ع) مرا وادار به خواندن درباره او کرد

    فتحعلیان در خصوص تاثیرگذاری خواندن در مورد حضرت علی(ع) اظهار داشت: همه از شخصیت من برداشت مذهبی بودن می‌کنند در صورتی که من هیچ وقت، خودم را در این حد ندیده‌ام. اگر در مورد شخصیتی کار می‌کنم، بر ویژگی‌ها، شاخص‌ها و امتیازات معنوی این شخص متذکر بودم، یعنی هم برای خودم نوعی تذکر بوده و هم برای مخاطبانی که کارم را گوش می‌کردند، مورد توجه بوده است که معرفت، خوش قولی، مردانگی، درست و صادق و عاشق بودن و هر ویژگی که در آینه حضرت علی(ع) وجود دارد، تجلی همان اتفاق درونی ما انسان‌هاست که در اصل، حکم شعر «آینه در آینه شد/ دیدمش و دید مرا»ی هوشنگ ابتهاج را دارد، یعنی باید این ارتباط ایجاد شود و من هم در تمام کارهایم تلاشم بر این بوده که این موضوع را به مخاطب برسانم که مسئله دیگری در دنیای گردشی ما با عنوان ارزش، قابل احترام است.

    وی ادامه داد: این موارد، معرفت و مردانگی، عاشقی و… را در بر می‌گیرد که در جامعه امروزی ما پنهان شده است و طبیعتا هرچه قدر به افراد جامعه این مسائل را متذکر شویم تا فراموش نشوند، بهتر است و نیت من هم زنده نگه داشتن همین المان‌ها در اذهان مردم است و حالا تا چه حد در این عرصه موفق بودم به استقبال مردم از کارهای من بر می‌گردد.

    خیلی‌ها به من در مورد کارهایم انتقاد کردند

    فتحعلیان عنوان داشت: خیلی‌ها در مورد کارهایم به من انتقاد کرده و می‌کنند که چرا در مورد یک شخصیت خاص می‌خوانم و من نیز در نهایت بدون جوابی، به آنها احترام می‌گذارم.

    https://musiceiranian.ir/?p=1918
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *