×
×

سرپرست گروه «افشارستان»

  • کد نوشته: 19150
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • میلاد درخشانی معتقد است: همان طور که یک بازیگر در ژانرهای مختلف ایفای نقش می‌کند، یک نوازنده هم می‌تواند در ژانرهای متفاوت موسیقی تجربه کسب کند. این نوازنده تار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مطرح کرد: چندی است که در مجزا کردن سبک‌های متفاوت موسیقی‌، «پاپ» را به عنوان یک موسیقی […]

  • میلاد درخشانی معتقد است: همان طور که یک بازیگر در ژانرهای مختلف ایفای نقش می‌کند، یک نوازنده هم می‌تواند در ژانرهای متفاوت موسیقی تجربه کسب کند.

    این نوازنده تار در گفت‌و‌گو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مطرح کرد: چندی است که در مجزا کردن سبک‌های متفاوت موسیقی‌، «پاپ» را به عنوان یک موسیقی بد و «موسیقی ایرانی» را سبکی وزین تلقی می‌کنیم. در صورتی که این دید مناسبی نسبت به موسیقی نیست.

    او ادامه داد: شاید کارهای بی‌کیفیت هم در موسیقی پاپ ارائه شده باشد که از پایین بودن سطح سواد این هنرمندان نشات می‌گیرد، اما تعداد محدودی هم هنوز در این عرصه به کارشان مسلط‌ هستند و از این معدود نفرات می‌توان به سیروان خسروی و همایون نصیری اشاره کرد که من از همکاری با آنها خرسندم.

    درخشانی که چندی پیش در جایگاه نوازنده ساز ایرانی در یک کنسرت پاپ حضور پیدا کرده بود، درباره این تجربه گفت: بنده از تجربه کردن هیچ ابایی ندارم. شاید در ژانرهای خاص هم فعالیت می‌کنم، اما در هر حال اهالی موسیقی باید دید خود را نسبت به موسیقی اطراف بازتر کنند. آن کنسرت پاپ هم از آن جهت برایم تجربه خوبی بود که وقتی دو نفر که از کار خود مطمئن هستند در کنار هم قرار می‌گیرند، انرژی زیادی از هم دریافت کرده و در نهایت کار با ارزش‌تری تولید می‌شود.

    این هنرمند عرصه موسیقی خاطرنشان کرد: بنده و امثال من که موسیقی بی‌کلام کار می‌کند، به حمایت مالی هم نیاز دارند و گاهی باید بین تعهد، کیفیت و بعد مالی یکی را انتخاب کرد که البته برای من تعهد هنری ارجحیت دارد.

    درخشانی که بیشتر در زمینه موسیقی تلفیقی فعالیت دارد، در عین حال تصریح کرد: خیلی‌ وقت‌ها پیشنهاد همکاری با گروه‌های موسیقی پاپ به بنده داده می‌شود، اما زمانی که سطح کیفی کار پایین باشد به هیچ وجه مایل به همکاری نیستم.

    میلاد درخشانی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو از کنسرت گروه «افشارستان» در تیرماه خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه شرایط اجرا برای گروه‌های موسیقی تلفیقی سخت شده است. بعضی از سالن‌های موجود اجاره‌ بهای خود را افزایش داده و برخی دیگر چند منظوره شده‌اند و موسیقی را در اولویت آخر خود قرار داده‌اند.

    او تاکید کرد: به هر حال این مسائل به هیچ وجه بر تعهد و کیفیت کاری من تاثیر نخواهد گذاشت و در هر شرایطی اثری قابل قبول ارائه خواهم داد.

    این آهنگساز درباره میزان استقبال مخاطبان از کنسرت‌های موسیقی تلفیقی نیز گفت: در همه جای دنیا این موسیقی شنونده‌ خاص خود را دارد و حمایت می‌شود. قطعا به قدری در کنسرت‌های قبلی انرژی گرفته‌ام که قصد دارم دوباره به روی صحنه بروم.

    درخشانی از تور کنسرت‌های تهران و شهرستان‌های گروه «افشارستان» نیز سخن گفت و افزود: به زودی برنامه این کنسرت‌ها توسط مدیر برنامه‌های گروه اعلام می‌شود.

    نوازنده تار گروه «رومی» درباره برنامه‌های آتی خود نیز گفت: انتشار آلبوم «افشارستان ۲» و یک آلبوم سه نوازی تشکیل شده از تار، دی جی ری دو، سازهای کوبه‌ای و پرکاشن از دیگر برنامه‌هاست و به طور قطع اجرایی را نیز با گروه «رومی» و دارکوب خواهم داشت.

    https://musiceiranian.ir/?p=19150
       
    برچسب ها ميلاد درخشاني

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *