×
×

گزارش اولین شب اجرای لطفی در شیراز

  • کد نوشته: 1906
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۵ام تیر ۱۳۸۹
  • ۰
  • باغ عفیف آباد شیراز شامگاه چهارم تیرماه میزبان محمدرضا لطفی و گروه موسیقی همنوازان شیدا بود و مردمی را پذیرا شد که ظرف چند ماه گذشته نشان دادند به چه میزان به موسیقی فاخر علاقمند هستند و آن را مورد استقبال خود قرار می دهند. به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، کنسرت موسیقی محمد رضا […]

  • باغ عفیف آباد شیراز شامگاه چهارم تیرماه میزبان محمدرضا لطفی و گروه موسیقی همنوازان شیدا بود و مردمی را پذیرا شد که ظرف چند ماه گذشته نشان دادند به چه میزان به موسیقی فاخر علاقمند هستند و آن را مورد استقبال خود قرار می دهند.

    به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، کنسرت موسیقی محمد رضا لطفی و گروه همنوازان شیدا شب گذشته اولین اجرای خود را در شیراز آغاز کرد که مورد استقبال کامل مردم نیز قرار گرفت.

    برغم تقارن این برنامه با مسابقات جام جهانی اما حضور پر شمار شیرازیها نشان داد که مردم فرهنگی این خطبه از کشور بیش از هرچه به فرهنگ، هنر و موسیقی البته از نوع فاخر آن بها می دهند.

    برنامه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه آغاز شد و در اولین بخش اجرا، محمد رضا لطفی به همراه سه تن از اعضای گروه برروی صحنه حاضر شد و کار خود را آغاز کرد. این بخش از برنامه همان طور که خود لطفی نیز پیش از این مورد اشاره قرار داده بود به هنر بداهه نوازی اختصاص داشت که این هنرمند در آن به هنرنمایی مشغول شد. در این قسمت از برنامه یک نوازنده تنبک و یک نوازنده دف وی را همراهی کردند.

    اجرای هنر بداهه نوازی حدود ۴۵ دقیقه به طور انجامید و در آن قطعات مختلفی مورد اجرا قرار گرفت که در انتها نیز با تشویقهای حضار همراه شد.

    پس از هنر بداهه نوازی ۲۰ دقیقه تنفس و استراحت اعلام شد و بعد از آن گروه همنوازان شیدا بر روی صحنه حاضر شده و به اجرای بقیه برنامه پرداختند که حدود یک ساعت نیز به طول انجامید.

    آنچه در این برنامه و سایر برنامه های مشابه مورد توجه قرار گرفت حضور گسترده اهالی فرهنگ دوست شیراز بود که مدام این نکته را تذکر می دهد که استان فارس متقاضی چنین برنامه های فاخری است.

    باغ عفیف آباد طی چند مدت گذشته میزبان گروه های موسیقی مختلفی بوده که همگی با استقبال فرهنگ دوستان شیراز مواجه شده بودند که نمونه آن را می توان به اجرای ارکستر سمفونیک اشاره کرد که آن نیز با استقبال گسترده شهروندان شیرازی مواجه شد.

    پیش از این نیز اپرای عروسکی مولانا در تالار حافظ شیراز اجرا شد که آن نیز با حضور کثیر علاقمندان همراه بود.

    اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی این ماه ها به خوبی توانسته در حوزه های فرهنگی و هنری نیازهای مخاطبان خود در استان فارس و شهر شیراز را تامین کند که اجرای چنین برنامه هایی ای حاکی از حمایت این مجموعه از موسیقی فاخر و برنامه های فرهنگی و هنری است.

    یکی از موارد قابل توجه در اجرای این برنامه، تقدیر و اهدای جوایز به بانوان دارای پوشش مناسب بود که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صورت گرفت.

    به هر حال چنین برنامه هایی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سایر مجموعه های فرهنگی تدارک دیده می شود تامین کننده تقاضای آن دسته از فرهنگ دوستانی است که به هنر و موسیقی فاخر علاقمند هستند و این مسیر طی چند ماه گذشه به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

    کنسرت موسیقی گروه همنوازان شیدا چهارم و پنجم تیر ماه در باغ عفیف آباد شیراز برگزار می شود.

    عکس/ سجاد آورند

    https://musiceiranian.ir/?p=1906
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *