×
×

در گفتگو با مهر

  • کد نوشته: 19034
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳۱ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • کیوان ساکت معتقد است: عدم رعایت حق کپی‌رایت لطمه بسیاری به پیکره هنر موسیقی زده و متاسفانه مسئولان علی‌رغم وعده‌های بسیار مبنی‌بر اجرایی شدن حق کپی‌رایت در حوزه موسیقی، هنوز هیچ فعالیت ارزنده‌ای در این راه انجام نداده‌اند. کیوان ساکت نوازنده تار ضمن بیان این مطلب در انتقاد به نادیده گرفتن حق و حقوق مولف […]

  • کیوان ساکت معتقد است: عدم رعایت حق کپی‌رایت لطمه بسیاری به پیکره هنر موسیقی زده و متاسفانه مسئولان علی‌رغم وعده‌های بسیار مبنی‌بر اجرایی شدن حق کپی‌رایت در حوزه موسیقی، هنوز هیچ فعالیت ارزنده‌ای در این راه انجام نداده‌اند.

    کیوان ساکت نوازنده تار ضمن بیان این مطلب در انتقاد به نادیده گرفتن حق و حقوق مولف در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: بزرگترین معضل هنر موسیقی در شرایط فعلی عدم حمایت از حقوق مولفان و ناشران است که متاسفانه چشم‌پوشی در اجرای قانون کپی‌رایت در درازمدت به کیفیت هنری موسیقی لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

    این نوازنده تار در ادامه با اشاره به خلف وعده مسئولان وزارت ارشاد مبنی‌بر پیگیری قانونی شدن حق کپی‌رایت متذکر شد: چندی پیش مسئولان موسیقی اعلام کرده بودند که حمایت ویژه از تولیدات هنر موسیقی خواهند کرد و در این راستا قرار بود که قانون کپی‌رایت را اجرایی کنند ولی متاسفانه برخلاف وعده‌های بیان شده هیچ یک از مسئولان فعالیت شایسته‌ای در این زمینه انجام نداده‌اند.

    ساکت در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های خود در سال جاری گفت: چندی پیش همایش دو روزه‌ای در فرهنگسرای بهمن مبنی‌بر بررسی هنر موسیقی ایرانی برگزار شد که همایش بسیار خوبی بود و بنده هم در آن حضور داشتم. همچنین قرار است در تاریخ ۴ و ۵ خردادماه کنسرت تکنوازی تار و سه تار را به ترتیب در بجنورد و یکی از شهرهای شمالی برگزار کنم، ردیف شور هم منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=19034
       
    برچسب ها کیوان ساکت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *