×
×

روایت یک نشریه اسپانیایی

  • کد نوشته: 190328
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • داستان واقعی که منشا فرهادی برای ساخت «همه می‎دانند» شد

    روایت یک نشریه اسپانیایی
  • ایرنا نوشت: روزنامه ال پاییس در نقدی از فیلم «همه می‌ دانند» اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نوشت: فرهادی مثل همه فیلم هایش، داستان دلخراشی را تعریف می‌ کند که چند سال پیش در طول سفری به همراه خانواده به اسپانیا اتفاق افتاد و در آن دخترش با دیدن تصاویر کودکی که ناپدید شده بود ترسید.

    روزنامه ال پاییس با اشاره به اینکه منتقدان سینمایی معتقدند که تقریبا همه چیزی که در ایران فیلمبرداری می‌ شود، از لطف (عنایت) خدا برخوردار بوده و امید بزرگی برای بقای سینمای عظیم این کشور هستند، خاطرنشان ساخت که فیلم اصغر فرهادی از بی محتوایی دور است.

    این روزنامه افزود: ماهیتی که اثر این خالق قدرتمند، پیچیده و واقعی‌ از خود نشان می‌ دهد، بی نظیر و در هر جایی‌ قابل تشخیص است، از پشت و روی انسان‌ها، از بوالهوسی و شکاف ژرف رفتار انسان‌ها بسته به شرایط آنها، از چیزی وسوسه انگیز ونگران کننده به نام گذشته و هزینه اجتناب ناپذیری که باید پرداخت کرد و اینکه همه افراد به طور همزمان فضایی از نور و تاریکی دارند صحبت می‌ کند.

    نشریه مذکور خاطرنشان ساخت: ویژگی‌ و استعداد این هنرمند، از نظر بین‌المللی با دو اسکار و جوایز بسیار به رسمیت شناخته شد چیزی که فیلمبرداری را برای او در دنیاها و فضاهای دیگری تسهیل می‌ دهد. کار بی‌ عیب و نقص او ماندگار است، به هر زبانی‌ قابل درک است و از احساسات سخن می‌ گوید.

    رسانه اسپانیایی با این یادآوری که داستان فیلم «همه می‌ دانند» در یک روستای مادرید اتفاق می‌ افتد اشاره کرد، فرهادی مثل همه فیلم هایش، داستان دلخراشی را تعریف می‌ کند که چند سال پیش در طول سفری به همراه خانواده به اسپانیا اتفاق افتاد و در آن دخترش با دیدن تصاویر کودکی که ناپدید شده بود ترسید.

    همه می دانند

     

    https://musiceiranian.ir/?p=190328
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *