×
×

گزارش نشست «موسیقی و جوان» در فارس

  • کد نوشته: 1903
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۵ام تیر ۱۳۸۹
  • ۰
  • روزبه نعمت اللهی دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی گفت: هدف اصلی ما در این جشنواره کشف استعدادها، خلاقیت‌ها و حمایت از موزیسین‌های جوان و مقابله با رشد موسیقی‌های بی‌محتوا و زیرزمینی است. روزبه نعمت‌اللهی دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی در نشستی که در خبرگزاری فارس با عنوان «موسیقی و جوان» برگزار شد، ‌در […]

  • روزبه نعمت اللهی دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی گفت: هدف اصلی ما در این جشنواره کشف استعدادها، خلاقیت‌ها و حمایت از موزیسین‌های جوان و مقابله با رشد موسیقی‌های بی‌محتوا و زیرزمینی است.

    روزبه نعمت‌اللهی دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی در نشستی که در خبرگزاری فارس با عنوان «موسیقی و جوان» برگزار شد، ‌در خصوص جشنواره موسیقی جوان ایرانی گفت: این جشنواره در سه بخش موسیقی سنتی، کلاسیک، آیینی- محلی و پاپ برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان زیر ۳۰ سال در سه بخش آهنگسازی، خوانندگی و نوازندگی به رقابت با هم می‌پردازند.
    وی ادامه داد: تاکنون آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شده که هیات داوران در هر بخش در مرحله اول آثار را بازبینی و با راه‌یافتن به مرحله دوم ،‌ گروهها کارهایشان را به مدت ۱۰ روز در طول برگزاری جشنواره در خانه هنرمندان با حضور داوران اجرا می‌کنند.

    *حضور اساتید برجسته در تیم داوری
    ——————————————–
    این خواننده پاپ در ادامه با اشاره به تیم داوری این جشنواره بیان داشت: داوران هر بخش متفاوت و از اساتید بنام تشکیل شده‌‌اند که هر بخش را با نگاه تخصصی داوری می‌کنند.
    وی افزود:ما این جشنواره را وسیع‌تر از جشنواره‌های دیگر دیدیم بر این اساس حمایتهای زیادی را قول گرفتیم و قرار است اتفاقات خوبی بیفتد. حتی از اساتیدی که سال‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند نیز کمک گرفته‌ایم.

    *هدف جشنواره جوان ایرانی حمایت از موزیسین‌های جوان است
    —————————————————————————-
    دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی با اشاره به اهداف این جشنواره اظهار داشت: هدف اصلی ما کشف استعدادها، خلاقیت‌ها و حمایت از موزیسین‌های جوان است به طوری که ما قصد داریم با کمک اساتید دیگر بتوانیم از جوانانی که زیر ۳۰ سال هستند و هنوز زمانی برای شکوفایی خلاقیت‌های‌شان نداشته‌اند، حمایت کنیم.
    وی ادامه داد: ما با توجه به اتفاقاتی که در موسیقی کشور در حال رخ دادن است قصد داریم رشد موسیقی‌های بی‌محتوا و زیرزمینی که هر روز پررنگ‌تر می‌شود را کاهش و با استفاده از تجربیات اساتید این نوع موسیقی ها را را در مسیر درست هدفمند کنیم.

    *آثار برگزیده اجرای صحنه‌ای می‌شوند
    ———————————————–
    نعمت‌اللهی در خصوص نحوه حمایت از گروههای برگزیده گفت:کم‌ترین حمایت ما از گروههای برگزیده انتشار آثار و یا گذاشتن اجرای زنده برای آنهاست. همچنین قصد داریم کارگاه دائمی جشنواره در طول سال برقرار باشد تا هنرمندان جوان بتوانند آثارشان را بیاورند و ما بودجه، استودیو و سالن تمرین در اختیارشان قرار دهیم.

    *حضور چشمگیر گروه‌های موسیقی مقامی در جشنواره جوان ایرانی
    ———————————————————————————–
    دبیر بخش موسیقی جشنواره جوان ایرانی با بیان این که گروه‌های مقامی بسیاری در این دوره شرکت کرده‌اند، بیان داشت: ما در این بخش بیشترین استقبال را داشتیم که البته فکر نمی‌کنم تفاوتی در بقیه بخش ها از جهت حضور گروههای تهرانی و شهرستانی وجود داشته باشد.
    وی گفت:‌حضور گروههای شهرستانی خیلی امیدوار کننده بود و این در حالی است که ما فکر می‌کردیم آثار از سوی آن‌ها محدود باشد.
    نعمت‌اللهی ادامه داد: بخش سمفونی خیلی امیدوار کننده است و در بخش تکنوازی ،خوانندگی و پاپ نیز شاهد آثار بیشماری هستیم.

    * جشنواره جوان ایرانی موزیسین‌های منزوی را شناسایی می‌کند
    ——————————————————————————–
    شهرام میرآقا نوازنده ترومپت با اشاره به این که ما نوازنده‌های بسیاری در شرایط کنونی داریم ، گفت: هم اکنون فارغ التحصیلان موسیقی بسیار زیاد هستند که یا در گروههای بزرگ همانند ارکستر سمفونیک فعالیت می‌کنند و یا خود گروه تشکیل داده و یا در گوشه خانه منزوی شده‌اند.
    وی ادامه داد: این جشنواره می‌توانند با حمایت از همه جوانان هنرمند آنهایی که در کنج خانه نشسته‌اند و با داشتن استعداد بالا انگیزه کار ندارند را شناسایی و به جامعه معرفی کند.
    این نوازنده ترومپت بیان داشت:بنده ۷ سال پیش آلبومی را با تمام شرایط در موسیقی پاپ تولید کردم و خودم هم آن را خواندم و بدون هیچ شرکت تولید کننده اقدام به تولید کردم این آلبوم جزو خاطرات من شد و هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد ولی اگر آن زمان چنین جشنواره‌ای برگزار می‌شد شاید شرایط آن نیز بهتر بود.

    *نوازنده ترومپت و ترومبون نداریم
    —————————————-
    میرآقا در ادامه صحبت‌های خود گفت: متاسفانه ما در ایران نوازنده سازهای بادی از جمله ترومپت و ترومبون نداریم که به عقیده من این جشنواره می‌تواند تعداد زیادی نوازنده چه در زمینه سازهای بادی و چه در دیگر سازها را کشف نماید.همچنین باعث شکفته شدن جوانان هنرمند شهرستانی می‌شود که بتوانند به فعالیت بپردازند.
    وی با اشاره به حضور یک تعداد نوازنده در همه ارکسترها بیان داشت:حضور یک تعداد نوازنده در اکثر ارکسترها به چشم می‌خورد اما بهترین اتفاقی که در این جشنواره اخیر افتاده این است که تا حد زیادی این باند بازی‌ها در گروه‌های موسیقی از بین برود.

    *رشد موسیقی‌های بی‌جهت زیاد شده است
    ———————————————————–
    نعمت‌الهی در ادامه گفت: متاسفانه رشد موسیقی‌هایی بی‌جهت در ایران خیلی زیاد شده چرا که جوانان جایی برای ارائه درست موسیقی ندارند که به عقیده من اگر این افراد و کارهایشان هدفمند شود موسیقی مناسب بیشتری در جامعه خواهیم داشت به گونه‌ای که شاید با این کار بتوانیم موسیقی را از حالت زیرزمینی به رو زمینی تبدیل کنیم.
    این خواننده ادامه داد: موسیقی بر اساس نیازهای جامعه ساخته می‌شود وقتی موسیقی کلام خوب و ساختار درستی دارد قابل شنیدن و دفاع است.
    نعمت اللهی در خاتمه خاطر نشان کرد: از آنجایی که سازمان ملی جوانان این جشنواره را برگزار می‌کند بواسطه فراخوان در سراسر کشور همه از این اتفاق بزرگ مطلع هستند بر این اساس می‌توان گفت این جشنواره فراگیر است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1903
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *