×
×

رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی:

  • کد نوشته: 190222
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۴ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی گفت: فکر کنم نهایتا تا دو ماه آینده مجسمه‌های اساتید موسیقی مقامی خراسان‌رضوی آماده خواهد بود و ما این‌ مجسمه‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

    رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی:
  • رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی گفت: فکر کنم نهایتا تا دو ماه آینده مجسمه‌های اساتید موسیقی مقامی خراسان‌رضوی آماده خواهد بود و ما این‌ مجسمه‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

    محمدرضا پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره ساختن مجسمه‌های اساتید مقامی استان و استاندارد بودن آن‌ها اظهار کرد: مجسمه هشت استاد موسیقی مقامی استان خراسان‌رضوی را سفارش دادیم که یکی از آن‌ها مجسمه استاد نبی‌پور است که البته در بین این اساتید موسیقی مقامی دو نفرشان در قید حیات هستند و شش نفر از آن‌ها در قید حیات نیستند.

    وی ادامه داد: عثمان محمدپرست و فاروق‌ کیانی اساتیدی هستند که در قید حیات‌ هستند و مجسمه‌ساز از صورت استاد فاروق‌ کیانی قالب‌برداری کرده اما به دلیل ضعف جسمی استاد عثمان محمدپرست، نتوانسته روی صورتش کار کند و با تصویر روی آن کار می‌کند.

    رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی بیان کرد: سایر اساتید موسیقی مقامی، محمدحسین یگانه، حاج قربان سلیمانی، استاد پورعطایی، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری جزو شش نفر هستند که قرار است مجسمه‌هایشان ساخته شود و فکر می‌کنم نهایتا تا دو ماه آینده این مجسمه‌ها آماده خواهد بود و این‌ها را در موزه‌های این شهرستان‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

    پهلوان گفت: مجسمه‌های حاج قربان سلیمانی و استاد یگانه در موزه قوچان به نمایش درخواهد آمد، مجسمه‌ استاد پورعطایی در تربت‌جام، استاد شریف‌زاده و استاد سمندری هم به دلیل این‌که در باخرز برایشان موزه نداریم، به احتمال قوی، مجسمه‌هایشان در موزه تربت‌جام به نمایش درخواهد آمد.

    او درباره استاندارد ساخته شدن این مجسمه‌ها افزود: این مساله بستگی به این‌ دارد که استاندارد را چه چیزی تعریف کنیم. پیمانکار و طرف قرارداد ما استاد نظری است؛ کسی که سال‌ها برای موزه‌های ایران کار کرده است؛ یعنی اگر بخواهیم اسم اولین نفری را بیاوریم که با حوزه میراث‌ فرهنگی در موزه‌های مردم‌شناسی کار کرده، نام استاد نظری را می‌آوریم؛ ضمن این‌که او خیلی روی شبیه‌سازی هم کار کرده است.

    رییس گروه امور موزه‌های خراسان‌رضوی عنوان کرد: ما پیمانکارهای دیگری را داشتیم که مجسمه یا مانکن‌های مومی‌واکسی را کار کرده اما در حوزه میراث‌فرهنگی که تاکنون تجربه داشتیم، استاد نظری بهترین هستند؛ هرچند که ممکن است در این زمینه‌ها سبک‌های مختلفی وجود داشته باشد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=190222
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *