×
×

حامد کاظمی: نمی‌توان گفت ما یک گروه تلفیقی هستیم بلکه یک گروه پاپ متفاوت هستیم.

  • کد نوشته: 188695
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • همزمانی پخش یک قطعه با ازدواج هادی کاظمی و سمانه پاکدل

    حامد کاظمی: نمی‌توان گفت ما یک گروه تلفیقی هستیم بلکه یک گروه پاپ متفاوت هستیم.
  • ‌‎توحید و حامد کاظمی گروه موسیقی «دِکُر» را چند وقتی است راه انداخته‌اند و هر دو تاکید می‌کنند قرار نیست هیچ‌کدام از آثارشان به یکدیگر شبیه باشد. ‌‎آن‌ها می‌گویند موسیقی‌شان موسیقی پاپ ـ ایرانی است اما مبتنی بر موسیقی دستگاهی و نوید می‌دهند که قرار است در آثار آینده‌ دِکُر موزیک از ترکیب موسیقی‌های نواحی و فولکلور ایرانی نیز استفاده‌ای نوآورانه کنند.

    حامد کاظمی در ابتدای گفتگو با ایسنا با تشریح سبک کارهای دِکُر موزیک اظهار می‌کند: نمی‌توان گفت ما یک گروه تلفیقی هستیم بلکه یک گروه پاپ متفاوت هستیم.

    او ادامه می‌دهد: قرارمان بر این است که من بخش‌های ایرانیِ کارها را بخوانم و توحید گذری به سبک‌های مختلف مانند پاپ، راک و … بزند و دلیل اینکه من بیشتر لحن سنتی و اصیل را لحاظ می‌کنم به دلیل نوع تنظیم موسیقی گروه ما و ساختمان حنجره من است.

    این خواننده ادامه می‌دهد: موسیقی ما «پاپ ـ ایرانی» یعنی مبتنی بر موسیقی دستگاهی است. در کارهای آینده‌مان نیز قرار است ملودی‌هایمان را با بهره‌گیری از موسیقی فولکلور و نواحی نظیر بختیاری، آذربایجانی و …. ترکیب کنیم که کار سختی است اما نتیجه آن بسیار جالب خواهد بود.

    حامد کاظمی با بیان اینکه در گروه «دِکُر» سعی می‌کنیم هیچ‌کدام از آثارمان شبیه به یکدیگر نباشد، درباره اینکه چگونه می‌توان آثاری را ارائه کرد که مخاطب را حفظ کرد و به تکرار نیفتاد؟ می‌گوید: سخت است به تکرار نیفتی اما تلاش ما بر این است که قطعات مشابه هم نداشته باشیم؛ البته خوانندگانی هستند که بسیاری از قطعاتشان به یکدیگر شبیه است اما مردم آن‌ها را می‌شنوند و لذت می‌برند زیرا با آن ارتباط می‌گیرند.

    ‌‎او ادامه می‌دهد: خدا را شکر تا اینجای کارمان با استقبال مخاطبان مواجه بوده‌ایم و از این به بعد هم سعی می‌کنیم با ارائه کارهایی متفاوت و متناسب با ذائقه مردم، بخش زیادی از جامعه را به خود علاقه‌مند کنیم. هدف ما این است به مردم خوراک موسیقایی خوب بدهیم.

    ‌‎توحید کاظمی خواننده دیگر گروه دِکُر نیز معتقد است باید متناسب با زمان اثر موسیقایی را منتشر کرد و خوراک موسیقایی خوب داد تا اثر مخاطب خود را پیدا کند.

    او درباره همزمانی پخش قطعه «با همیم» و انتشار کلیپی از ازدواج هادی کاظمی و سمانه پاکدل به ایسنا گفت: ما به مدت یک سال اثری را منتشر نکردیم و در این مدت تلاش داشتیم موزیک‌های جدید تولید کنیم. اما انتشار قطعه «با همیم» با ازدواج برادرمان همزمان شد و ما تصمیم گرفتیم با توجه به محتوای اثر که موضوعی عاشقانه است، این قطعه را به آن‌ها هدیه کنیم.

    ‌‎این خواننده همچنین درباره برنامه‌های پیش روی گروه «دِکُر» تا پایان سال جاری توضیح می‌دهد: اگر خدا بخواهد در آینده‌ای نزدیک ضمن پخش قطعات جدید، آلبوم‌مان را نیز منتشر می‌کنیم و برای اجراهای صحنه‌ای آماده می‌شویم.

    توحید کاظمی با اشاره به سابقه حضور این گروه موسیقی در برنامه‌های تلویزیونی مانند خندوانه، درباره رویکرد صدا و سیما نسبت به موسیقی بیان می‌کند: بستر و رویکرد این سازمان در حوزه موسیقی آزادتر شده و حمایتِ برنامه‌های تلویزیونی نظیر دورهمی و خندوانه از هنرمندان موسیقی بیشتر شده است، اما با وجود و گسترش فضای مجازی و سایر رسانه‌های نوظهور، تلویزیون تاثیرگذاری سابق را ندارد.

    او همچنین درباره‌ی راهکارهای راضی نگه داشتن مخاطب بیان می‌کند: یکی از ادعاهایمان این است که موسیقی‌هایمان شبیه به هم نیست. قالب را حفظ کردیم اما موزیک‌ها تکراری نیست. به هر حال ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم مخاطبان باهوش و هنرشناس ایرانی را با ارائه قطعات و کارهای خوب و نوآورانه راضی کنیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=188695
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *