×
×

با اجرا و خوانندگی «جابر زارع»

  • کد نوشته: 186709
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «آوای صحرا» از سوی مرکز موسیقی حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

    با اجرا و خوانندگی «جابر زارع»
  • آلبوم موسیقی «آوای صحرا» منتشر شد

    آلبوم موسیقی «آوای صحرا» منتشر شد

    آلبوم موسیقی «آوای صحرا» از سوی مرکز موسیقی حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مرکز موسیقی حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی، آلبوم «آوای صحرا» را با همکاری حوزه هنری خراسان جنوبی با عنوان «صحرا» که در منطقه، با شهرت سلم‌آبادی‌ها معروف است، منتشر کرد.

    در این اثر که با اجرا و خوانندگی «جابر زارع» همراه است، ابراهیم سلم‌آبادی با ساز تخصصی دهل و دایره و محمد سلم‌آبادی از نوازندگان برتر ساز سرنا خواننده را همراهی می‌کنند. گروه موسیقی مقامی خراسان جنوبی با عنوان «صحرا» که در منطقه، با شهرت سلم‌آبادیها معروف است در سال ۱۳۵۲ تشکیل شد. اولین اجراهای این گروه در مشهد مرکز صدا و سیمای خراسان بود که به نام موسیقی محلی خراسان در روزهای جمعه پخش می‌شد. این گروه تاکنون در شهرهای مختلف ایران برنامه‌های بسیاری اجرا کرده است.

    در مقدمه‌ای که برای معرفی آثار این آلبوم از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری نگاشته شده، آمده است: موسیقی منطقه جنوب خراسان مبتنی بر ملودی‌ها، حرکات ریتمیک و نمایشی است که از دل آیین‌ها برآمده و هرکدام وجه تسمیه و فلسفه وجودی خاصی دارند. موسیقی در این منطقه به ویژه در شهرستان بیرجند از پیشینه‌ای کهن برخوردار است. ریتم‌های پنج‌ضربی (سه‌تایی و دوتایی) متداول در این منطقه دارای ویژگیهای خاص خود است که در دیگر نقاط ایران مرسوم نیست. سازهای اصیل و محلی این منطقه سُرنا یا سورنای به معنای نای شادمانی، دهل، دایره و نی است که اغلب در مراسم شادیانه نواخته می‌شود.

    علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «آوای صحرا» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور و همچنین سایت‌ ریتمو به ادرس اینترنتی ritmo.ir مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=186709
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *