×
×

شورا کریمی خبر داد:

  • کد نوشته: 186683
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • آهنگساز اپرای «عشق» با اعلام خبر خوانندگی داود آزاد در نقش شیخ صنعان این اثر موسیقایی – نمایشی از نحوه همکاری خود با بهروز غریب پور در تازه ترین اثرش سخن گفت.

    شورا کریمی خبر داد:
  • داود آزاد

    داود آزاد

    آهنگساز اپرای «عشق» با اعلام خبر خوانندگی داود آزاد در نقش شیخ صنعان این اثر موسیقایی – نمایشی از نحوه همکاری خود با بهروز غریب پور در تازه ترین اثرش سخن گفت.

    شورا کریمی آهنگساز اپرای عروسکی «عشق» به کارگردانی بهروز غریب پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات همکاری خود با این پروژه موسیقایی – نمایشی توضیح داد: فروردین ماه امسال بود که استاد غریب پور از طریق علی حضرتی تهیه کننده فیلم سینمایی «اردک لی» با من تماس گرفت ودرباره حضورم در پروژه عروسکی اپرای «عشق» صحبت هایی انجام داد که در نهایت این افتخار را پیدا کردم تا در این اپرا به عنوان آهنگساز حضور داشته باشم. به هر حال من طی سال های گذشته عمده فعالیتم روی موسیقی فیلم، موسیقی سریال و ساخت آثاری در حوزه های مختلف موسیقی اعم از پاپ، کلاسیک و تلفیقی بود و می توان گفت که حضور در این پروژه به عنوان آهنگساز اولین تجربه من در ساخت موسیقی اپراست که امیدوارم بتوانم رضایت کارگردان و مخاطب را فراهم کنم.

    وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارهای مربوط به ساخت موسیقی فیلم انجام گرفته و تا چند روز آینده نیز مابقی کارها انجام خواهد شد. این در حالی است که گروه خوانندگان کار نیز مشخص شده که طی آن آقای داود آزاد آهنگساز و خواننده مطرح موسیقی کشورمان به عنوان خواننده نقش شیخ صنعان و خانم روشنک کی منش نیز ایفاگر نقش دختر ترسا خواهند بود. این در حالی است که هنرمندان دیگری نیز در این اثر به عنوان خواننده حضور دارند که اطلاعات تکمیلی مربوط به آنها طی هفته های آینده اطلاع رسانی خواهد شد. به هر ترتیب بعد از پایان ساخت موسیقی کار فضا را به گونه ای آماده خواهیم کرد که کار موسیقی اثر هرچه زودتر به تمرین های گروه برسد.

    کریمی با اشاره به متفاوت بودن تجربه آهنگسازی این اثر با سایر کارهایش گفت: قطعا ساخت موسیقی این کار برای من تجربه بسیار متفاوتی خواهد بود، ضمن اینکه با توجه به سابقه ای که از آثار قبلی استاد غریب پور سراغ دارم فکر می کنم این موسیقی نسبت به اپراهایی از این دست از جمله اپرای حافظ، اپرای سعدی، اپرای مولانا از فضای متفاوت تری به لحاظ موسیقایی برخوردار است. به هر حال داستان شیخ صنعان به شکلی است که جغرافیای آن دربرگیرنده سرزمین های شرقی و سرزمین های غربی است. از این رو ما در این کار علاوه بر اینکه شاهد اجرای هفت دستگاه موسیقی ایرانی هستیم، به اجرای آثاری از موسیقی کلاسیک غربی و حتی موسیقی کلیسا نیز می پردازیم که ترکیب این دو در صحنه های مختلف می تواند جالب توجه باشد.

    این آهنگساز درباره ترکیب نوازندگان نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته گروه نوازندگان اپرا مجموعه ای متشکل از نوازندگان حرفه ای و جوانان مستعد موسیقی کشورمان هستند که فکر می کنم ترکیب موسیقایی این دو گروه بتواند فضای بسیار جالبی را برای ما فراهم کند. به هر حال چنین اجراهایی می تواند مقدمه خوبی برای حضور هنرمندان جوان و مستعدی باشند که تاکنون فرصتی برای عرض اندام و اجرای برنامه د رکنار حرفه ای ها نداشتند.

    اپرای عروسکی «عشق» برگرفته از داستان شیخ صنعان عطار نیشابوری از تازه ترین تولیدات گروه «آران» به طراحی و کارگردانی بهروز غریب پوراست که مهر و آبان ماه سال جاری اجرا می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=186683
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *