×
×

با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر

  • کد نوشته: 186608
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۱ام شهریور ۱۳۹۷
  • ۰
  • اکران افتتاحیه و خصوصی فیلم مستند سینمایی ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر، موسیقی و سینما شامگاه شنبه ۱۰ شهریور در موزه سینما برگزار شد.

    با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر
  • لوریس چکناواریان

    لوریس چکناواریان

    اکران افتتاحیه و خصوصی فیلم مستند سینمایی ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر، موسیقی و سینما شامگاه شنبه ۱۰ شهریور در موزه سینما برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد توحیدی با خوشامد گویی به حاضران گفت: خوشحالیم که در هاشور برای دومین بار یک فیلم خوب و فرهنگی را به‌صورت همزمان و جهانی و از طریق اینترنت اکران می‌کنیم.

    علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی ایران) نیز طی سخنانی با اشاره به روند ساخت فیلمی درباره لوریس چکناواریان گفت: یکی از فیلم‌هایی که در دنیا ساخته می‌شود ساخت فیلم از زندگی روزانه و عادی یک هنرمند است اما متاسفانه در ایران کمتر به این امر پرداخته شده است.

    وی ادامه داد: بعد از تأسیس موزه موسیقی در سال ۸۸ تصمیم گرفتیم ساخت چند فیلم از چهره‌های مختلف هنری را شروع کنیم زیرا معتقدیم اینگونه فیلم‌ها می‌ماند و اگر امروز به خوبی کار نکینم بعدها تأسف خواهیم خورد که چه لحظات خوبی وجود داشته است و ما آنها را ثبت و ماندگار نکردیم.

    مرادخانی ادامه داد: فیلم‌های درباره لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی، خانم ملک پور و همایون خرم ساخته و آماده نمایش است و امیدوارم با همکاری هاشور به‌زودی اکران شود.

    وی ادامه داد: طرح و پیشنهاد ساخت فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ سال ۹۰ همراه با سیدعباس سجادی مطرح شد و بکتاش آبتین نیز سال ۹۱ با حداقل بودجه و کمترین امکانات با عشق و علاقه این فیلم را ساخت.

    وی ادامه داد: باید ساخت چنین فیلم‌هایی به خصوص درباره چهره‌های حوزه موسیقی و نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی ادامه پیدا کند.

    بکتاش آبتین کارگردان فیلم نیز با خوشامدگویی به مهمانان گفت: در فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ تلاش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان بدهیم.

    وی ادامه داد: من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

    لوریس چکناواریان نیز طی سخنانی گفت: روزی که به من گفتند می‌خواهیم از زندگی تو یک فیلم بسازیم ترسیدم زیرا بسیار سخت است و ما هروز در حال تغییر هستیم و وقتی فیلمی درباره فردی ساخته می‌شود او را مانند تابلوی نقاشی و عکس در زمانی فیکس و ثابت می‌کنیم و وقتی افراد در هر زمان این فیلم را تماشا کنند تصور می‌کنند که فرد در فیلم امروز نیز همان شکلی است که در فیلم است.

    وی ادامه داد: من در این فیلم برای پاسخ به سؤالات هیچ فکری نمی‌کردم و از قبل آمادگی نداشتم و در لحظه جواب می‌دادم تلاش کردم دیروزم با روزی که از این دنیا قرار است بروم فرقی نکند. من کودک هستم و هیچ زمانی دوست ندارم از این کودکی خارج شوم زیرا دنیای که خارج از کودکی است لذتی برای زندگی ندارد و همیشه در قلبم کودک هستم.

    چکناواریان افزود: فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ درباره یک آدم دیوانه است و من همیشه گفته‌ام که دیوانه‌ها دنیا را می‌سازند و عاقلان خراب می‌کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=186608
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *