×
×

ایسنا گزارش کرد:

  • کد نوشته: 18435
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۹ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • هنرمندان عرصه موسیقی ایران، بار دیگر سازهایشان را برای پاسداری از میراث خلیج‌فارس و رسمیت بخشیدن به این روز کوک می‌کنند، تا همگان بدانند، «خلیج فارس» تنها سالروز اخراج پرتغالی‌ها از «تنگه هرمز» نیست؛ بلکه میراثی کهن و همیشه جاودان است. شهرداد روحانی بار دیگر به تهران سفر کرد، تا چوب رهبری خود را برای […]

  • هنرمندان عرصه موسیقی ایران، بار دیگر سازهایشان را برای پاسداری از میراث خلیج‌فارس و رسمیت بخشیدن به این روز کوک می‌کنند، تا همگان بدانند، «خلیج فارس» تنها سالروز اخراج پرتغالی‌ها از «تنگه هرمز» نیست؛ بلکه میراثی کهن و همیشه جاودان است.

    شهرداد روحانی بار دیگر به تهران سفر کرد، تا چوب رهبری خود را برای نواخته شدن سوییت «خلیج‌فارس» به حرکت در آورد، تا علاوه بر بازگرداندن آن شور قدیمی به ارکستر سمفونیک تهران، رساتر از همیشه، از دل سازها، صدای خلیج فارس را به گوش همه دنیا برساند.

     شهرداد روحانی سوییت «خلیج‌فارس» را در پنج موومان، برای ارکستر سمفونیک تهران،‌گروه کر و سازهای کوبه‌ای نوشته است، که برای اولین بار آن را از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در تالار وحدت اجرا خواهد کرد.

     خوانندگان پاپ نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سازهایشان را برای «خلیج‌فارس» کوک کرده‌اند و در این روزها کنسرت بزرگ «خلیج فارس» با خوانندگی سالار عقیلی، نیما مسیحا، مانی رهنما، حمید خزاعی و با اجرای ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

     این ارکستر با خوانندگی چهار هنرمند در دو حوزه پاپ و سنتی، با حضور ۸۰ نوازنده و ۲۰ کرال برنامه‌ریزی شده است.

     برج میلاد تهران ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه، میزبان کنسرت «خلیج‌فارس» است و نوای خلیج فارس از بلندترین نقطه پایتخت به گوش دوستان و دشمنان این مرز و بوم طنین انداز خواهد شد.

    در این راستا، فرزاد فرزین هم ، قطعه‌ی جدید خود را با عنوان «خلیج‌فارس» منتشر کرده است، که با ترانه‌ای از روزبه بهانی و با تنظیم نوید سپهر همراه شده است.

    به گزارش ایسنا، این هنرمندان، اهمیت قطعات خود را در این دانسته‌اند، که می‌خواهند با نوای سازشان از وسعت و تمامیت مملکت خود سخن بگویند و آواز سردهند که خلیج فارس همواره برای ایران بوده و هست و خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=18435
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *