×
×

دوشنبه ۱۵ مرداد ماه

  • کد نوشته: 184011
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • رضا علی آبادی نوازنده تنبور و هومن شیرعلی نوازنده عود دوشنبه ۱۵ مرداد ماه تازه ترین کنسرت دونوازی خود را با عنوان «تنیده در صدا» برگزار می کنند.

    دوشنبه ۱۵ مرداد ماه
  • رضا علی آبادی نوازنده تنبور و هومن شیرعلی نوازنده عود دوشنبه ۱۵ مرداد ماه تازه ترین کنسرت دونوازی خود را با عنوان «تنیده در صدا» برگزار می کنند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  کنسرت دونوازی تنبور و عود رضا علی‌آبادی و هومن شیرعلی با عنوان «تنیده در صدا» ساعت ۲۱ روز دوشنبه ۱۵ مردادماه در تالار رودکی تهران برگزار می شود.

    رضا علی‌آبادی نوازنده و مدرس تنبور درباره این برنامه گفت: این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول با ایده‌ها و تفکرات هومن شیرعلی نوازندۀ ساز عود طراحی شده و در بخش دوم، ایده‌ها و نظرات اینجانب من با ساز تنبور با همراهی ساز عود اجرا می‌شود.

    وی با بیان این نکته که کنسرت «تنیده در صدا» پنجمین رویداد شنیداری در قالب بداهه‌نوازی و دونوازی و سه‌نوازی با سازهای مختلف است، اظهار کرد: اهمیت پرداختن به موسیقی بی‌کلام به دغدغۀ چندین سال گذشتۀ من تبدیل شده است زیرا در شرایطی که خواننده‌سالاری در میان عموم مردم و همچنین آهنگسازان به‌شدت در سال‌های اخیر به‌چشم می‌خورد، همیشه سعی بر آن داشتم مخاطبان را به سمت خودِ موسیقی و شنیدن موسیقیِ سازی جلب کنم و ترکیب‌ ساز تنبور با سازهای مختلفِ موسیقی ایرانی را به گوش مخاطبان برسانم. از سوی دیگر در کنسرت پیش‌رو با حذف آگاهانۀ ساز کوبه‌ای بیشتر سعی در اجرای جملات ملودی‌محور و موسیقی فرمال داشته ایم.

    رضا علی‌آبادی نوازندۀ تنبور و تار و همچنین مؤلف کتاب «مقام‌های باستانی تنبور» از نشر سرود و نیز مجموعۀ «نظم‌های تنبور۱، ۲، ۳» از مؤسسۀ فرهنگی‌ـ هنری ماهور است. از فعالیت‌های او می‌توان به چندین کنسرت بداهه‌نوازی به‌صورت دونوازی یا چندنوازی در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، کاخ سعدآباد و همچنین سرپرستی و آهنگسازی گروه «جامی» نام برد.

    هومن شیرعلی نیز از جمله هنرمندان جوان عرصه موسیقی است که از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری او می‌توان به تک نوازی عود در نهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، شرکت در فستیوالِ کارتاجِ تونس، شرکت در سی‌امین جشنوارۀ موسیقی فجر به همراه گروه عود «زریاب»، کنسرت تکنوازی عود در دانشگاه فرهنگ و هنر، کنسرت نغمه‌های مشرق زمین در تالار وحدت، و اجراهای متعدد در شهرستان‌ها اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=184011
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *