×
×

بازنمایی دستگاه های موسیقی ایرانی

  • کد نوشته: 183844
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام تیر ۱۳۹۷
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «افشاری» با هنرمندی حسین اینانلو نوازنده سه تار و پویان گرامی نوازنده تمبک روانه بازار موسیقی شد. به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «افشاری» با هنرمندی حسین اینانلو نوازنده سه تار و پویان گرامی نوازنده تمبک توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در یادداشت حسین اینانلو پیرامون این اثر […]

    بازنمایی دستگاه های موسیقی ایرانی
  • آلبوم موسیقی «افشاری» با هنرمندی حسین اینانلو نوازنده سه تار و پویان گرامی نوازنده تمبک روانه بازار موسیقی شد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «افشاری» با هنرمندی حسین اینانلو نوازنده سه تار و پویان گرامی نوازنده تمبک توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    در یادداشت حسین اینانلو پیرامون این اثر آمده است: «آلبوم «افشاری» نخستین مجموعه از طرحی است برای باز نمایاندن آوازها و دستگاه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی که چندی است بخش محدودی از آن در این دوره‌ تاریخی به گوش مخاطب می‌رسد.

    آواز افشاری در این اثر به سه فضای کلّی تقسیم شده است. نخست فضای درآمد و معرفی فواصل اصلی افشاری است. سپس به دشتی (سُل) ورود می‌کند که طوری میان افشاری گنجانده شده که گوشه‌ای از افشاری به نظر آید. گام پایانی ورود به عراق ماهور و گاه بیات اصفهان قدیم و مخالف سه‌گاه است که امکانی می‌دهد تا بتوان فضای عراق افشاری را گسترده‌تر دید.

    این آلبوم به لحاظ درون‌مایه‌ نگاهی کاملاً کلاسیک به موسیقی دستگاهی دارد اما به لحاظ اجرایی و فرم و نوازندگی و تحرک جمله‌بندی و زمان‌بندی کاملاً معاصر است.»

    https://musiceiranian.ir/?p=183844
       
    برچسب ها حسین اینانلو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *