×
×

گرد آوری توسط عبدالله طریقت

  • کد نوشته: 1834
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳۰ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۰
  • در کتاب ترانه‌های جاویدان، ۶۶ قطعه موسیقایی از آهنگسازان و نوازنده‌های بزرگ ویلن گنجانده شده است. در این کتاب ترانه‌های جاویدانی از آثار همایون خرم‏، پرویز یاحقی، حبیب‌اله بدیعی، علی تجویدی، مجید وفادار، مهدی خالدی، عطااله خرم، اسداله ملک، شیدا، اکبر محسنی و انوشیروان روحانی … برای سازهای ملودیک گردآوری شده است. از مهمترین ترانه‌های […]

  • http://www.ilna.ir/uploads/1389-3-26/24.jpgدر کتاب ترانه‌های جاویدان، ۶۶ قطعه موسیقایی از آهنگسازان و نوازنده‌های بزرگ ویلن گنجانده شده است.
    در این کتاب ترانه‌های جاویدانی از آثار همایون خرم‏، پرویز یاحقی، حبیب‌اله بدیعی، علی تجویدی، مجید وفادار، مهدی خالدی، عطااله خرم، اسداله ملک، شیدا، اکبر محسنی و انوشیروان روحانی … برای سازهای ملودیک گردآوری شده است.
    از مهمترین ترانه‌های این کتاب می‌توان به سکوت شکسته، دیوانه منم(همایون خرم)، آتش کاروان، رفتم که رفتم، آشفته حالی، سفرکرده(تجویدی)، بردی از یادم(مصطفی گرگین زاده، پریا(عطااله خرم)، نرگس شیراز(حبیب‌اله بدیعی)، گل پامچال(گیلکی)، دختر بویراحمدی(مازندرانی)، دمکل(کردی)، عزیز جون و دست به دستمالم(شیرازی)… اشاره کرد.
    عبدا…. طریقت متولد ۱۳۲۶ از ۹ سالگی ساز ویولن را نزد اساتیدی چون علی تجویدی، رضوی و بدیعی آغاز کرد و با ارکسترهای فرهنگ و هنر و رادیو فعالیت داشته است. از سال ۱۳۴۲ در جشنواره‌هایی چون دانش‌آموزی کشوری و آزمون باربد شرکت کرده است.
    وی مدتی نیز به‌عنوان کارشناس موسیقی دررادیو فعالیت داشته است. نوازندگی در آلبوم شور سرمستان به اتفاق فرزندان خود به نام‌های علی، محمد، امیرحسین و میلاد همچنین تاسیس آموزشگاه موسیقی طریقت(درجه ۱) و تاسیس آموزشگاه موسیقی در جزیره کیش از دیگر فعالیت‌های نام برده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=1834
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *