×
×

دستاوردهای فرهنگی هنرمند موسیقی جنوب

  • کد نوشته: 181077
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۲ام خرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • محسن شریفیان، پژوهشگر ایرانی و نوازنده شاخص ساز نی انبان در اسپانیا مورد تمجید رسانه‌های این کشور در حاشیه یک فستیوال فرهنگی هنری قرار گرفته است.

    دستاوردهای فرهنگی هنرمند موسیقی جنوب
  • محسن شریفیان، پژوهشگر ایرانی و نوازنده شاخص ساز نی انبان در اسپانیا مورد تمجید رسانه‌های این کشور در حاشیه یک فستیوال فرهنگی هنری قرار گرفته است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سالنامه گایتا یک نشریه تخصصی مربوط به ساز نی انبان است که از سال ۱۹۸۶ به شکلی منظم و مستمر توسط مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا منتشر می‌شود. سی و یکمین شماره این نشریه که جدیدترین سالنامه آن مجموعه می‌باشد در شش صفحه به معرفی محسن شریفیان، شاخص ترین نوازنده ایرانی ساز نی انبان پرداخته و از تاریخ و جغرافیای بوشهر تا موسیقی و سازهای نی انبان، نی تکی و نی جفتی را به مخاطبان خود معرفی کرده است.

    همچنین در موزه مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا که یکی از معتبرترین مدارس موسیقی جهان است، به منظور آشنایی هنرآموزان و علاقمندان انواع سازهای نی انبان جهان قرار دارد. نکته قابل توجه، تابلویی بزرگ از تصویر محسن شریفیان و سازهایش است که در مرکز آن سالن و ساز اهدایی او به آن مجموعه است که دیگر سازهای نی انبان را در اطراف آن قرار داده اند.

    محسن شریفیان، پژوهشگر حوزه موسیقی و نوازنده اهل بوشهر است که بیش از بیست و پنج سال در حوزه موسیقی جنوب و بالاخص بوشهر فعالیت حرفه ای داشته و چندین کتاب از جمله اهل زمین (موسیقی و اوهام در جزیره خارگ)، موسیقی بوشهر در عصر باستان، موسیقی بوشهر پس از اسلام، اهل ساز (سازشناسی موسیقی بوشهر) و آموزش نی انبان را به رشته تحریر درآورده است.

    محسن شریفیان، پیش از این نیز در دانشگاهها و مراکز آموزشی معتبر دنیا از جمله دانشگاه تورنتو و کنسرواتوار موسیقی مسکو و همچنین سمینارها و فستیوال های متعدد در مقیاس بین المللی به معرفی موسیقی بوشهر و به ویژه ساز نی انبان پرداخته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=181077
       
    برچسب ها محسن شریفیان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *