×
×

به آهنگسازی حسین پرنیا

  • کد نوشته: 179976
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۴ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • کنسرت-نمایش «خالی از شب خالی از تو» به آهنگسازی حسین پرنیا و بازی نازنین بیاتی در برج آزادی روی صحنه رفت.

    به آهنگسازی حسین پرنیا
  • کنسرت-نمایش «خالی از شب خالی از تو» به آهنگسازی حسین پرنیا و بازی نازنین بیاتی در برج آزادی روی صحنه رفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کنسرت-نمایش «خالی از شب خالی از تو» به آهنگسازی حسین پرنیا، کارگردانی ندا هنگامی، بازی نازنین بیاتی و حسین ثمری و تهیه کنندگی یاسر یگانه در برج آزادی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی و نمایش بود.

    در ابتدای این برنامه که اساس آن بر موسیقی و گفتار طراحی شده بود، حسین پرنیا به عنوان تک نواز سنتور در ابتدای صحنه مشغول نواختنِ ساخته‌هایش بود و نازنین بیاتی کلامی را بازی می‌کرد که تمام اش بر اساس موسیقی سروده شده بود. ضمن اینکه صحنه این کنسرت با طراحی نورِ علی کوزه‌گر به صورت سنتوری درآمده بود که بازیگران بر روی خطوطِ این سنتور مراحل مختلف اجرا را پیش می‌بردند.

    در توضیح کنسرت-نمایش «خالی از شب خالی از تو» آمده است: «خالی از شب خالی از تو» روایتگرِ حالات درونی انسانی است که خود را در تنهایی‌هایش مرور می‌کند؛ از زمان تولد تا لحظه‌ مرگ و اضطرابی که همواره همراه اوست. این پروژه حرکتی نوین در عرصه‌ تلفیق موسیقی و کلام محسوب می‌شود. حرکتی که سعی می‌کند موسیقی و کلام را با هم توامان کند تا این دو به نوعی مُکمل هم باشند. در این پروژه، کلام به هیچ وجه جایگاهی شبیه به دکلمه ندارد و بازیگر این کنسرت، کلام را بازی می‌کند. در عین حال موسیقیِ این پروژه کاملا با فضای کلام همگون و همراه است. فُرم آغاز و پایانِ این اثر و طراحیِ حرکاتِ بازیگران بر روی صحنه پر از ایده‌های تازه است که در کنسرت‌های موسیقی نمونه‌اش بسیار اندک است.»

    در کنسرت نمایش «خالی از شب خالی از تو» که با حمایت موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدرنوری و آهنگسازی حسین پرنیا، کارگردانی ندا هنگامی، تهیه کنندگی یاسریگانه، بازی نازنین بیاتی و حسین ثمری به صحنه رفت، امیری امیری طراح پوستر و بروشور، میلاد بهشتی عکاس، فیروزه فرزاد طراح لباس گروه اجرایی را تشکیل می دادند.

    https://musiceiranian.ir/?p=179976
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *