×
×

صدور بیانیه و پیام نه ارزش است و نه مدیریت

  • کد نوشته: 179091
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰
  • یکی از پژوهشگران موسیقی اقوام از مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نحوه واکنش به خبر درگذشت برخی از استادان موسیقی اقوام ایران قدردانی کرد. به گزارش خبرنگار مهر، علی مغازه ای پژوهشگر و مدیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» با انتشار متنی خطاب به علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی […]

    صدور بیانیه و پیام نه ارزش است و نه مدیریت
  • یکی از پژوهشگران موسیقی اقوام از مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل نحوه واکنش به خبر درگذشت برخی از استادان موسیقی اقوام ایران قدردانی کرد.

    به گزارش خبرنگار مهر، علی مغازه ای پژوهشگر و مدیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» با انتشار متنی خطاب به علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وی به جهت نحوه واکنش به خبر درگذشت برخی از استادان موسیقی اقوام ایران قدردانی کرد.

    در متن ارسالی علی مغازه ای آمده است:

    «امروز که در میانه اردیبهشت هستیم از پذیرش مسئولیت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد توسط آقای علی ترابی زمان چندانی نگذشته است. شناختی که اهالی موسیقی از ایشان داشتند باعث آن بود که گروهی دست به کار شوند و تا جایی که ممکن بود در حمایت از ایشان ابراز نظر و تلاش کنند. در کمال خوشوقتی این اتفاق افتاد و سکان هدایت و مدیریت کشتی فرتوت و رنجور و زخمی موسیقی به ایشان سپرده و ایشان هم با خطرپذیری و عشق این مسئولیت را پذیرا شد.

    من در همین آغاز با آنکه خود از حامیان ایشان هستم اما بر خود و همه اهالی موسیقی واجب می دانم در حد توان از نقد اشتباهات احتمالی و حمایت از نکات قوت کار ریاست دفتر موسیقی دریغ نورزند تا بلکه با نقش فعال همگان جایگاه بسیار تضعیف شده موسیقی ترمیم شود.

    نکته ای که در این مدت دیدم و بهانه این یادداشت شد توجه درست آقای علی ترابی به تقلیل ندادن جایگاه خود به صادرکننده بیانیه های تسلیت بود. به باورم در پی درگذشت چند هنرمند بزرگ موسیقی اقوام و نواحی کشور در همین چند روز اخیر، مدیرکل دفتر موسیقی رویکردی بسیار متین در این زمینه در پیش گرفته است و سعی ندارد با قلم فرسایی های فاضل مابانه، از موقعیتی بالا به پایین به صدور بیانیه های ریاستی و پیام تسلیت های ادیبانه خودنمایی و ابراز وجود کند. معنایش این است که او نمی خواهد با چنین اقدامات به ظاهر ارزشمند، تفاخر مدیریتی وظیفه شناسانه از خود به نمایش عموم بگذارد.

    من این رویکرد را بسیار ارجمند می شمارم و با ستایش از کار ایشان معتقدم رییس موسیقی کشور وظایفی بس عمیق و فراوان در قبال اهالی موسیقی به خصوص خانواده های هنرمندان از دست رفته دارد که امیدوارم آقای ترابی ضمن اقدامات حمایتی از تمام هنرمندان موسیقی به خصوص موسیقی اقوام کشور، هرگز خود را در دام حرکت های نادرست خودنمایانه و ناثواب قرار ندهد.

    در راستای حمایت فعالانه اما منتقدانه از نظام مدیریتی لازم بود در ارتباط با مسایلی در حوزه موسیقی اقوام و نواحی کشور نیز مطالبی بنویسم اما به وقتی دیگر و پس از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان می سپارم تا دوستان در آرامش کارشان را به انجام برسانند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=179091
       
    برچسب ها علی مغازه ای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *