×
×

شرایط خوب نیست

  • کد نوشته: 177678
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۰ام فروردین ۱۳۹۷
  • ۰
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی آذربایجان در جدیدترین آلبوم خود آثار رشید بهبوداف خواننده شناخته شده جمهوری آذربایجان را بازسازی می کند. وحید اسداللهی نوازنده و آهنگساز موسیقی آذربایجان به خبرنگار مهر گفت: مشغول ضبط یک آلبوم بی کلام هستم که برگرفته از ملودی های فولکلور منطقه آذربایجان از جمله آثار رشید بهبوداف خواننده و آهنگساز […]

    شرایط خوب نیست
  • نوازنده و آهنگساز موسیقی آذربایجان در جدیدترین آلبوم خود آثار رشید بهبوداف خواننده شناخته شده جمهوری آذربایجان را بازسازی می کند.

    وحید اسداللهی نوازنده و آهنگساز موسیقی آذربایجان به خبرنگار مهر گفت: مشغول ضبط یک آلبوم بی کلام هستم که برگرفته از ملودی های فولکلور منطقه آذربایجان از جمله آثار رشید بهبوداف خواننده و آهنگساز شهیر کشور آذربایجان است. بخش نوازندگی کمانچه و پیانو قرار است توسط نوازندگان جمهوری آذربایجان انجام شود و بنده نیز بخش نوازندگی گارمون و نقاره را برعهده دارم.

    وی ادامه داد: همزمان با انتشار آلبوم بنا داریم کلیپ هایی را نیز آماده کنیم که بتواند در معرفی هرچه بهتر موسیقی منطقه آذربایجان به مخاطبان نقش موثری ایفا کند.

    اسداللهی با انتقاد از شرایط این روزهای موسیقی فولکلور بیان کرد: این روزها شرایط تولید و اجرای آثار موسیقایی فولکلور اصلا خوب نیست و دیگر کمتر کسی به اجرای درست آثار توجه نشان می دهد.

    این نوازنده نقاره درباره جزییات آلبومی که در دست تدوین دارد، بیان کرد: اجرای درست آهنگ های قدیمی منطقه آذربایجان با اجرایی مدرن در دستور کار است. ما در این آلبوم با استفاده از سازهایی چون کاخن، دم دم که توسط پسرم رضا اسدالهی نواخته شده دوست داریم به فضایی نزدیک شویم که مخاطب به معنای واقعی موسیقی فولکلور گوش کند؛ مسیری که صرفا الگوبرداری و تقلید از آثار قدیمی ها نیست و تلاش کرده با اجرایی مدرن و متفاوت موسیقی درستی را به گوش مخاطب برساند.

    اسدالهی در پایان تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر برخی گروه ها پیدا شده اند که اصلا کارشان موسیقی نواحی نیست اما دست به اجرای کارهایی می زنند که دربرگیرنده اصول و قواعد این کارها نیست بنابراین لازم است هنرمندان واقعی وارد کار شوند و به اجرای آثاری بپردازند که اصول صحیح نوازندگی و آهنگسازی موسیقی اقوام ایران را ارایه می دهد. این آلبوم در روزگاری تولید و ضبط می شود که متاسفانه شخصیت تعدادی از سازهای ایرانی از جمله «دایره» توسط برخی از هنرمندان جوان به طور کلی عوض شده، اما ما سعی داریم با تولید چنین آلبوم هایی که احتمال اجرای زنده آن نیز بسیار زیاد است، شکل صحیح نوازندگی را نمایش دهیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=177678
       
    برچسب ها وحید اسداللهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *