×
×

حضور فرزاد فرزین، فریدون، بهنام صفوی و بقیه خوانندگان آلبوم به جز چاوشی در این نشست

  • کد نوشته: 17595
  • شادروان موسوي
  • چهارشنبه, ۱۷ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۱۶ دیدگاه
  • آلبوم پر سر و صدای «دلصدا» سرانجام در حضور نماینده‌های رسانه‌ها رونمایی شد. در این برنامه که عصر دیروز در هتل سیمرغ برگزار شد، همه خواننده‌های حاضر در این‌آلبوم به جز محسن چاوشی، رو در روی اهالی رسانه و خبرنگاران قرار گرفتند و به سوالات آن‌ها پاسخ دادند

  • موسیقی ایرانیان: آلبوم گروهی «دلصدا» با ترانه‌هایی از مردان جنگ، عصر روز گذشته ـ ۱۵ اسفندماه ـ با حضور عوامل این آلبوم در هتل «سیمرغ» رونمایی شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم، مجتبی شاکری ـ عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ـ طی سخنانی اظهار امیدواری کرد: تا آلبوم موسیقی «دلصدا» بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

    او ادامه داد: ما دوستان زیادی در دوران دفاع مقدس داشتیم که با یکدیگر همراه بودیم و اکنون مخاطب، این همدلی را از زبان صدا و موسیقی می‌شنود.

    این جانباز جنگ در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه ما برای اینکه بتوانیم قدردان انسان‌های اطرافمان باشیم لازم است جایگاه آن‌ها را درک کنیم و اطرافیانمان را به درستی بشناسیم؛ ما در کشوری هستیم که از آب، جنگل و کوهش استفاده کردیم و این سفره‌ای است که همواره از آن ارتزاق خواهیم کرد.

    به گفته شاکری، اکنون کمترین کاری که می‌توانیم برای کشورمان انجام دهیم این است که در زمان هجوم به این مرز و بوم، خود را در معرض آماج قرار دهیم تا حق آن را ادا کنیم.

    او معتقد است: اگر نتوانسته‌ایم با زبان کلاس و درس با مخاطب‌مان ارتباط بگیریم شاید اکنون بتوانیم با عاطفه، احساس و دل مخاطب سروکار داشته باشیم، چرا که زبان دل بسیار گسترده است و از این جهت موسیقی گستره بسیار وسیعی دارد که می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

    در ادامه این مراسم، فرزاد فرزین، فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، بهنام صفوی، شهاب رمضان، شاهد صادق‌پور(خوانندگان آلبوم دلصدا) برای برگزاری نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران حاضر شدند.

    فریدون آسرایی ـ خواننده پاپ ـ درباره اثری که در این آلبوم ارائه کرده، گفت: قطعه‌ای که در این آلبوم اجرا کرده‌ام «سرباز آخر» نام دارد که شعر آن را عبدالجبار کاکایی گفته و تنظیمش کاری از پاشا یثربی بوده است.

    مهدی یغمایی ـ دیگر خواننده پاپ ـ نیز درباره اثر خود توضیح داد: نام قطعه‌ای که در آلبوم دلصدا اجرا کردم، «خاطره» نام دارد که با ترانه‌ای از زهرا عاملی و تنظیم پوریا حیدری همراه است. حضور در این آلبوم و همکار شدن با این خوانندگان برایم افتخار بسیار بزرگی بود.

    فرزاد فرزین نیز بیان کرد: خوشحالم که آلبوم «دلصدا» را با چنین گروهی کار کرده‌ام. قطعه بنده در این آلبوم «راه من» نام دارد. این یک قطعه ملی است و مربوط به یک دسته و یا گروه خاص نمی‌شود بلکه برای تمام کسانی است که برای این کشور جنگیدند.

    بهنام صفوی که در آلبوم «دلصدا» با قطعه «طاقت ندارم» حضور پیدا کرده، در سخنانی گفت: در این قطعه قصه رزمنده‌ای روایت می‌شود که در واقع یک قصه رمانتیک است. این رزمنده با این که عشق و علاقه زیادی به دنیا و اطرافیانش دارد به خاطر کشورش می‌جنگد. امیدوارم با این اثر توانسته باشم سهم هر چند کوچکی در دفاع مقدس داشته باشم.

    شهاب رمضان نیز که با قطعه «همسنگر» با سایر خوانندگان آلبوم «دلصدا» همکاری داشته،بیان کرد: این قطعه را با همکاری سیروان خسروی و تنظیم او ساخته‌ام.

    شاهد صادق‌زاده نیز که برای اولین بار به صورت رسمی در عرصه موسیقی فعالیت داشته،ادامه داد: قطعه‌ای که در این آلبوم ارائه کرده‌ام کبوترها نام دارد که با شعری از علیرضا آذر و تنظیم مهران خلیلی همراه است. البته این اولین حضور من به صورت مجاز در صحنه موسیقی است.

    به گزارش ایسنا، بخشی از این نشست خبری به بررسی کیفیت آلبوم‌های گروهی اختصاص داشت.

    فرزاد فرزین درباره این موضوع توضیح داد: این آلبوم دومین تجربه گروهی من است و برای اولین‌بار به صورت گروهی در آلبوم «خاص» شرکت داشته‌ام. باید بگویم تمایل چندانی به حضور در آلبوم‌های گروهی ندارم، اما از آنجا که «دلصدا» با اعتقاداتم همسو بود در این آلبوم شرکت کردم. چرا که هنوز فرهنگ آلبوم گروهی در ایران جا نیفتاده است و سایر خوانندگان فکر نمی‌کنند که در موفقیت یک آلبوم همه گروه سهیم هستنداما معتقدم «دلصدا» آلبوم بسیار با ارزشی است.

    شهاب رمضان نیز در همین رابطه گفت: قرار نیست که در یک آلبوم گروهی کارهای ضعیف خود را ارائه دهیم و برای آلبوم‌های شخصی بهترین قطعات خود را تدارک ببینیم. در پاسخ به این سوال باید بگویم بنده پس از حضور در آلبوم «خاص» تجربه خوبی از شرکت در آلبوم‌های گروهی ندارم و دلیل حضورم در این آلبوم تنها مسایل اعتقادی است چرا که هنگام انتشار آلبوم «خاص» به من گفته بودند قطعه به طور حتم باید در فضای هاوس اجرا شود و بنده مجبور شدم فضایی را در این موسیقی ارائه دهم که اعتقاد چندانی به آن نداشتم. این در حالی بود که مازیار فلاحی در آلبوم «خاص» با سبک و سیاق ویژه خود ظاهر شد و آن کاری که دوست داشت ارائه کرد، تا جایی که قطعه‌اش با سایر قطعات آلبوم «خاص» همخوانی نداشت.

    بهنام صفوی نیز در پاسخ به این سوال گفت: در آلبوم‌های گروهی که با همکاری خوانندگان پاپ تولید می‌شود علاوه بر بحث هنر و محتوا بحث فروش نیز مطرح است، اما هدف اصلی این آلبوم فروش نیست. باید بگویم «دلصدا» می‌خواهد با زبانی لطیف، جوانان را به دفاع مقدس پیوند دهد،اما بحث مهمتر اطلاع‌رسانی مناسب برای این آلبوم است که بر عهده شرکت پخش کننده است.

    این خواننده پاپ معتقد است: باید برای چنین آلبوم‌های مناسبتی زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شود چرا که اگر زیرساخت‌ها مناسب نباشد جایی برای شنیده شدن این آلبوم وجود ندارد. دفتر مطالعاتی بشارت که چنین آلبومی را منتشر کرده است وظیفه مهمتری را بر دوش دارد که آن زمینه‌سازی فضا برای ارائه این آلبوم به مخاطبان است.

    مهدی یغمایی نیز معتقد است: باید برای این آلبوم بستری فراهم شود تا اثر در ذهن مخاطب بنشیند. در چنین آلبوم‌هایی معمولا خوانندگان را نشانه می‌روند در صورتی که مخاطب نیز در چنین آلبومی بسیار موثر است.

    بخش دیگری از این نشست خبری نیز به بحث میزان استقبال مخاطب از یک اثر سفارشی و مناسبتی اختصاص داشت.

    فرزاد فرزین در این رابطه گفت: اول باید بررسی کنیم تا بدانیم چرا مردم چنین آثاری را پس می‌زنند. از نظر من این آثار با داشتن پشتوانه قوی می‌تواند شنیده شود. وقتی که تلویزیون این آثار را به صورت کلیپ و یا نماهنگ پخش نمی‌کند نباید انتظار چندانی هم داشته باشیم. فکر می‌کنم معنای کلیپ در ایران جا نیفتاده است، باید راهکاری پیدا کنیم تا بتوانیم این موسیقی را برای مردم پخش کنیم.

    او تاکید کرد: وقتی به بدنه موسیقی ضربه وارد شود، شرکت‌های بزرگ نیز دیگر کار مهمی ارائه نمی‌دهند. ما از جوانان همین مملکت هستیم و در این آلبوم تمام واقعیت‌ها را ارائه داده‌ایم. ارق ملی در ما جوانان از بین رفته است و ما با آلبوم «دلصدا» خواستیم آتشی را روشن کنیم که سالهاست در بین جوانان از بین رفته است. آلبوم «دلصدا» از یک مساله‌ی ملی می‌گوید و به هیچ جناح و گروهی ارتباط ندارد.

    بهنام صفوی با اشاره به جشنواره موسیقی مقاومت گفت: خوانندگان پاپ نیز می‌توانند در جشنواره موسیقی مقاومت حضور داشته باشند تا بدین وسیله انگیزه‌ای برای حضور مخاطب در این جشنواره‌ها پیدا شود.

    در حاشیه مراسم رونمایی آلبوم «دلصدا»:

    ـ در مراسم رونمایی این آلبوم محسن چاووشی یکی دیگر از خوانندگان «دلصدا» حضور پیدا نکرده بود و طبق اعلام برگزارکنندگان با وجود دعوت از سید محمد میرزمانی برای حضور در این مراسم،این مسوول حضور نداشت و اداره اماکن مجوز پخش، قطعاتی از این آلبوم را در مراسم روز گذشته نداده بود.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=17595
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *