×
×

به بهانه‌ی دریافت جایزه‌ی سینمایی اسکار

  • کد نوشته: 17504
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۹ام اسفند ۱۳۹۰
  • ۲ دیدگاه
  • همایون شجریان پیش از آغاز کنسرت گروه «همنوازان حصار» در برکلی آمریکا، ضمن تبریک بابت موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در کسب جایزه‌ی اسکار، اجرای خود را به اصغر فرهادی تقدیم کرد

  • همایون شجریان - اصغر فرهادیهمایون شجریان پیش از آغاز کنسرت گروه «همنوازان حصار» در برکلی آمریکا، ضمن تبریک بابت موفقیت فیلم «جدایی نادر از سیمین» در کسب جایزه‌ی اسکار، اجرای خود را به اصغر فرهادی تقدیم کرد.

    همایون شجریان که پنجمین اجرای تور کنسرت آمریکا را در کنار همنوازان حصار، به‌روی صحنه‌ی Wheeler Hall در برکلی ِ ایالت کالیفرنیا برده بود، صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «همان‌طور که مستحضر هستید فیلم جدایی نادر از سیمین امشب برنده‌ی جایزه‌ی بسیار بسیار پرارزش اسکار شد.» که البته تشویق و هیاهوی بی‌امان حاضران در سالن، صحبت‌هایش را قطع کرد و وی را واداشت که با کف زدن، شادمانی جمعیت را همراهی کند.

    همایون شجریان در ادامه گفت: «یک بار دیگر نام زیبای ایران بر سر زبان‌ها افتاد… تبریک می‌گوییم خدمت همه‌ی ایرانیان عزیز، آقای اصغر فرهادی و همه‌ی عوامل فیلم‌شان. کنسرت امشب را تقدیم می‌کنیم به آقای اصغر فرهادی به‌خاطر این موفقیت‌شان.»

    مراسم اهدای جوایز هشتاد و چهارمین دوره‌ی آکادمی اسکار دیشب در تالار «کُداک تیه‌تر» واقع در شهر لس‌آنجلس برگزار شد. فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین، ساخته‌ی اصغر فرهادی که نامزد دو جایزه‌ی بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان و بهترین فیلم‌نامه‌ی غیراقتباسی اسکار شده بود، دیشب در ادامه‌ی موفقیت‌های سریالی خود در سرتاسر دنیا، توانست برای نخستین بار جایزه‌ی ارزشمند اسکار را به‌عنوان بهترین فیلم خارجی، برای ایران به ارمغان آورد. اما جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه به وودی آلن برای فیلم «نیمه‌شب در پاریس» تعلق گرفت. اصغر فرهادی جایزه‌ی خود را از دست ساندرا بولاک، بازیگر نامدار هالیوود، دریافت کرد و در سخنان خود ضمن اشاره به فرهنگ کهن و غنی ایرانیان که زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده، جایزه‌ی خود را به مردم ایران تقدیم کرد و یک‌بار دیگر ایرانیان را مردمی صلح‌دوست خواند که به همه‌ی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها احترام می‌گذارند و از جنگ و دشمنی بیزارند.

    https://musiceiranian.ir/?p=17504
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *